بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر ایران گفت: یکی از آرزوهای دیرینه من ساختن فیلم های متعدد در رابطه با زندگی و فرهنگ اقوام ایرانی است و امیدوارم فیلمسازان متعهد کمر همت ببندند و در این راه قدم بگذارند.

به گزارش مشرق، محمدعلی کشاورز گفت: ایران یکی از معدود کشورهای جهان است که منابع تاریخی و فرهنگی ارزشمند و بسیار غنی دارد و متأسفانه سینماگران ما تا امروز از پرداختن به این مسأله غفلت کرده اند؛ سینمای ایران ظرفیت آن را دارد که سالانه ده ها فیلم در رابطه با هویت ملی بسازد و ما بتوانیم از این طریق خود را به تمامی جهانیان معرفی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه ذره ذره خاک مقدس ایران سرشار از گنجینه های ادبی و معرفتی است، اظهار داشت: از سیستان و بلوچستان تا آذربایجان، از کردها و بختیاری ها تا شمالی ها و جنوبی ها، قابلیت آن را دارند که تبدیل به آثار شاخص سینمایی شوند؛ این مسأله بزرگترین خدمتی است که سینماگران ما می توانند به کشورشان بکنند.

بازیگر سریال تلویزیونی «سلطان و شبان» تصریح کرد: فیلمسازان امروزه نباید به این دلخوش باشند که فلان فیلم شان در فلان کشور جهان مورد تقدیر قرار گرفته است، این گونه نگاه های فردی برای سینمای ایران به هیچ عنوان مناسب نیست و حتی می تواند آسیب های جدی را به سینما وارد سازد. سینما هنری جمعی است و همه سینماگران باید به صورت جمعی برای رشد و اعتلای آن کوشا باشند.

کشاورز در ادامه این گفتگو خاطرنشان کرد: ما باید سعی بر آن داشته باشیم تا روز به روز فرهنگ کشورمان را شکوفاتر کنیم، مردم ایران مهمترین افراد جامعه هستند که هنرمندان همواره باید به آن ها بیندیشند و برای آن ها کار کنند.

پدرسالار سینمای ایران در بخش دیگری از این گفتگو در مورد وضعیت جسمانی اش گفت: متأسفانه بهبودی چندانی حاصل نشده و این روزها مطالعه تنها سرگرمی من است و هیچ کار دیگری نمی توانم انجام بدهم؛ در واقع اگر «کتاب» وجود نداشت دیگر من هیچ سرگرمی نداشتم و این کتاب است که باعث شده روح من جلا یابد.

وی سپس در پاسخ به این سوأل که فیلم ها و سریال های روز را دنبال می کند، اظهار داشت: بعضی اوقات سریال ها و برنامه های تلویزیونی را دنبال می کنم و به توصیه دوستان فیلم های روز سینمایی که برایم می آورند را هم تماشا می کنم؛ از اینکه سینمای ما تا این اندازه پیشرفت کرده است خوشحالم و به خود می بالم از اینکه جوانان با شور و علاقه زحمت می کشند و برای فرهنگ و هنر این مرز و بوم تلاش می کنند.

بازیگر فیلم سینمایی «مادر» در ادامه تصریح کرد: هنرمند همیشه باید برای رشد و اعتلای فرهنگ کشورش بکوشد، متأسفانه به تازگی من اخباری شنیدم مبنی بر اینکه برخی از هنرمندان در سینمای ایران دست به کارهای عجیبی می زنند و درگیر روابط های آنچنانی شده و با زد و بند خود را به سینما وصله کرده اند، این در حالی است که چنین مسائلی در سینمای ایران نباید به وجود بیاید و مسئولان باید هرچه سریعتر جلوی این رفتارهای ناشایست را بگیرند تا بیش از این به هنر مملکت آسیب وارد نشود.

وی در خاتمه افزود: من و سایر همکارانم و تمامی قدیمی های سینما با جان و دل برای هنر ممکلت مایه گذاشته ایم و نمی توانیم ببینیم که برخی افراد به ظاهر بازیگر و یا به ظاهر کارگردان که فقط چشم و ابروی زیبایی دارند تمامی تلاش های ما را به باد فنا می دهند. خوشبختانه هنرمند خوب در سینما و تلویزیون ایران کم نیست و این روزها بازیگران بسیار خوبی پا به عرصه گذاشته اند، البته متأسفانه ما در زمینه کارگردانی همچنان با مشکلات زیادی در حال دست و پنجه نرم کردن هستیم.

منبع: سینما پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس