کد خبر 472300
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۷

شهردار تهران با اشاره به اینکه به شخصه موضوعات مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را در منطقه ۱۲ و به ویژه محله هرندی دنبال خواهم کرد، گفت: قطعاً در ماه‌های آتی تغییرات عمده‌ای را در منطقه هرندی خواهید دید.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه انضباط شهری یک موضوع مهم و اساسی محسوب می‌شود اظهار داشت: این موضوع در دستورکار شهرداری قرار گرفته است و بیش از دو سال است که این امر مهم را در منطقه 12 آغاز کرده‌ایم و آثار آن را در جاهای مختلف در حوزه‌های مختلف اعم از حوزه کالبدی و مسائل فرهنگی مشاهده می‌کنیم.

وی تصریح کرد: چون موضوع آسیب‌های اجتماعی و ارتقای فرهنگی و حل مشکلات کالبدی منطقه 12 یک زخم کهنه‌ای است که 6 الی 7 دهه از آن می‌گذرد و این کار، کاری نیست که ظرف 6 الی 7ماه انجام بپذیرد.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: بنده با بعضی از روش‌هایی که از طریق قوانین و مقررات انجام می‌پذیرد مخالف نیستم و از طرفی اجرای ماده 16 و در حقیقت با ریختن و گرفتن و بستن و بردن افراد این موضوعات حل نمی‌شود و به نظر من بخشی از افرادی که در حقیقت در سطح شهر به صورت غیرمنطقی می‌آیند و مواد توزیع می‌کنند، به طور طبیعی وظیفه نیروی انتظامی است که با آنها برخورد کند.

وی اظهار کرد: این کار احتیاج به یک کار عمیق فرهنگی و اجتماعی و در کنار آن اقدامات سلبی دارد.

شهردار تهران در ادامه به دو پارک مجاور محله هرندی در منطقه 12 اشاره کرد و گفت: در این دو پارک مشاهده می‌کنیم که جمعیت کمتری نسبت به قبل در داخل آن تردد می‌کنند و تقریباً به پارک‌های دیگر رفته‌اند و این کار به صورت داوطلبانه انجام شده است و در واقع این کار داوطلبانه حاکی از اقداماتی که در حال انجام است.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: بنده به شخصه موضوعات مختلفی اعم از حمل و نقل، ساماندهی گاری‌های دستی، موتورسیکلت‌ها، مسافران، معتادین و... را در منطقه 12 پیگیری می‌کنم.

وی گفت: ممکن است بخشی از اینها وظیفه شهرداری به جهت قوانین و مقررات نباشد، ولی من اصرارم این است که این کارها به زمین نماند و در واقع اینگونه کارها بایستی انجام بپذیرد و مطمئناً در ماه‌های آتی شهروندان و اهالی رسانه تغییرات زیادی را در منطقه 12 خواهند دید.

وی با اشاره به تغییرات مدنظر شهرداری در منطقه 12 خاطرنشان کرد: این تغییرات، تغییرات مداوم ولی آرامی خواهد بود، چون موضوعات اجتماعی و فرهنگی موضوعاتی از جنس اقدامات ضربتی نیست، چرا که ما در این بخش با انسانها سر و کار داریم و قطعاً آسیب‌های اجتماعی و معضلات فرهنگی را به طور جدی پیگیری خواهیم کرد.

شهردار تهران اضافه کرد: البته در منطقه 12 محلاتی داریم که جزو محلات نمونه در تهران به جهت وضعیت اقتصادی و فرهنگی و انقلابی محسوب می‌شوند، ولی به طور کلی دو محله داریم که باید به طور ویژه به آن رسیدگی کنیم که البته این کار نیز در حال انجام است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس