نهادهای اطلاعاتی آمریکا در یک ارزیابی محرمانه اطلاعاتی که در اختیار رئیس‌جمهور این کشور قرار داده‌اند مدعی شده‌اند مسکو آماده انجام عملیات نظامی در سوریه، علیه گروه تروریستی داعش است.

به گزارش مشرق، یک ارزیابی محرمانه اطلاعاتی که در اختیار کاخ سفید قرار گرفته حاکی است  که «کرملین» به زودی دستور انجام حملات نظامی در سوریه را با هدف حمایت از دولت «بشار اسد»، رئیس‌جمهوری سوریه و جلوگیری از پیشروی نیروهای گروه تروریستی داعش و سایر معارضان به سمت غرب این کشور صادر خواهد کرد.

این حملات هوایی، به گزارش روزنامه لس‌آنجلس تایمز، با عملیات بیش از 20 جنگنده روسی بر فراز سوریه انجام خواهد شد. عملیات جدید، مطابق این ادعا در ادامه پروازهایی انجام خواهد شد که طی هفته گذشته به صورت محرمانه انجام گرفته بودند.

مقامات آمریکایی ادعا کرده‌اند خلبان‌های روسی، هفته گذشته دستگاه‌های ارسال و دریافت سیگنال (ترانسپوندرهای) خود را با هدف جلوگیری از شناسایی خاموش کرده بودند. خلبان‌ها علاوه بر این پرواز در نزدیکی هواپیماهای تجاری «آنتونوف 124» که از کریدورهای تجاری بر فراز عراق و ایران حرکت می‌‌کنند را انتخاب کرده‌اند.

این مقامات همچنین گفته‌اند پهپادهای شناسایی روسیه هفته جاری پرواز بر فراز بخش‌هایی از شمال غرب سوریه را برای کشف مواضع احتمالی آغاز کرده‌اند.

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سوریه قرار است روز دوشنبه با ولادیمیر پوتین، همتای روسی خود در حاشیه هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل دیدار کند. رهبران دو کشور، از دو سال پیش با یکدیگر دیدار نکرده‌اند و گفته می‌شود موضوع سوریه مهم‌ترین محور گفت‌وگوهای روز دوشنبه را تشکیل خواهد داد.

 این ارزیابی اطلاعاتی به نوشته لس‌آنجلس تایمز یکی از گزارش‌هایی است که در راستای این دیدار به اوباما داده است.

مقامات آمریکایی در گزارش اطلاعاتی یاد شده تصریح کرده‌اند 28 جنگنده روسی و جت‌های مختص اهداف زمینی از جمعه هفته گذشته وارد یک فرودگاه غیرنظامی در استان لاذقیه شده‌اند. این فرودگاه، در طول سه هفته گذشته با احداث یک برج مراقبت جدید، آسفالت‌های جدید و تغییرات دیگر برای انطباق با هواپیماهای جنگی روسیه ارتقاء یافته‌اند.

یک مقام آمریکایی می‌گوید: «جت‌ها آماده‌اند هر لحظه حمله کنند. در حال حاضر، هیچ عاملی برای جلوگیری از حمله هوایی توسط آنها وجود ندارد.»

مقام آمریکایی دیگر هم می‌گوید: «تجهیزاتی که ما در آنجا دیده‌ایم، دفاعی نیستند.»

منابع مورد استناد لس‌انجلس تایمز، مجاز به گفت‌گوی علنی در این باره نبوده‌اند و به همین دلیل به شرط عدم افشای نام این اطلاعات را در اختیار روزنامه آمریکایی قرار داده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • حسین ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
    0 0
    روسیه فعلا نباید حتی یک موشک هم به سمت داعش شلیک کنه...چون داعش فعلا با بقیه گروههای تروریستی در حال نبرده،پس باید مواضع بقیه گروهها که قدرتشون هم بیشتر از داعش هست رو بمب بارو کنن تا اونها تضعیف بشن...و وقتی داعش دخل اونها رو آورد بره سراغ خود داعش!
  • گمنام ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
    0 0
    خدایی چجوری محرمانه هست بعد شما می دونید ؟!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس