کد خبر 472270
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۳

دبیر کل سازمان ملل متحد، در گزارشی جهت‌دار به تکرار ادعاهای اثبات‌نشده درباره وضعیت حقوق بشر ایران پرداخته است.

به گزارش مشرق، «بان‌کی‌مون»، دبیر کل سازمان ملل متحد، گزارش سالانه این سازمان درباره وضعیت حقوق بشر ایران را منتشر کرد.

بان‌کی‌مون، این گزارش را وفق قطعنامه شماره 69/190 مجمع عمومی سازمات ملل متحد منتشر کرده است. مجمع عمومی سازمان ملل در این قطعنامه از دبیر کل می‌خواهد پیشرفت‌های حاصل شده درباره این قطعنامه را به هفتادمین نشست این مجمع گزارش کند.

ایران پیش از این ضمن رد ادعاها درباره نقض حقوق بشر از گزارش‌های منتشر شده در این باره به دلیل روش‌شناسی نادرست، در نظر نگرفتن زمینه‌های فرهنگی و جامعه‌شناختی و عدم استقلال نهادهای گزارش‌دهنده انتقاد کرده است.

«بان‌کی‌مون» در گزارش روز جمعه از ایران به دلیل اجرای حکم قصاص و آنچه به ادعای او بالا بودن آمار بالای اعدام در ایران بوده انتقاد کرده است.  

دبیر کل سازمان ملل متحد همچنین ایران را به نقض حقوق زنان متهم کرده است.

«بان‌کی‌مون» علی‌رغم این، در بخش دیگری از گزارش روز جمعه خود تصریح کرده ایران همکاری سازنده‌ای با نهادهای مختلف سازمان ملل متحد داشته و گزارش‌های دوره‌ای مربوط را در موعد مقرر تسلیم دبیر کل کرده است.

دبیر کل سازمان ملل متحد بار دیگر از توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 استقبال و خاطرنشان کرده این توافق می‌تواند به ایجاد صلح و امنیت در منطقه کمک کند. او همچنین اضافه کرده: «این توافق می‌تواند راه را برای رفع تحریم‌های اقتصادی، که برای ارتقاء حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و صیانت از آن مهم است، هموار کند.»

«بان‌کی‌مون» با بیان اینکه به اعتقاد او رفع تحریم‌های اقتصادی و اقدامات قهری یکجانبه به کاستن از اثرات منفی تحریم‌ها بر روی جمعیت عمومی منجر می‌شود، دولت حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران را به اختصاص منابع کافی برای ارتقاء حقوق بشر دعوت کرده است.

هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل قرار است در نیویورک برگزار شود و رهبران کشورهای مختلف جهان، از جمله «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه و «شی‌جین‌پینگ»، رئیس جمهور چین برای شرکت در آن به این شهر سفر کرده‌اند.

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران هم در این نشست حضور دارد.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    0 0
    سازمان ملل آنقدر بی آبرو شده که رئیس یکی از کمیته‌های حقوق بشری اش، عربستان سعودی است.
  • ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
    0 0
    این گزارش هدفدار کاملا مشخص است وبرای رد گم کردن وفراموشی حادثه منا می باشد این ظالمان چقدر شیطان صفت هستند ودهشت آفرین !
  • یک هموطن ایرانی ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
    0 0
    با سلام اقای با ن کی مون که نمک ایرانی های می خوره و نمکدونو میشکونه ایشان از اول هم حامی امریکا و کشور جعلی اسرائیل ، آل سعود ، و رژیم های وابسته به کشورهای غربی و دول عربی وابسته هستند ایشان واقعه منا رو ندید گرفتن اخه اتفاق خاصی نیفتاده جز اینکه هزاران نفر در منا شهید شدند یا در سوریه لبنان عراق فلسطین افغانستان پاکستان و حتی دانشمندان هسته ای ایران ببخشیدا ایشان با اون چشمان ریزش این جنایات رو نمیبنه در خود امریکا هر روز جنایات زیادی صورت می گیره چقدر توی این مدت سیاهپوست ها کشته شدند ولی اوباما و ودولتش واکنش خاصی نشون ندادند از دید ایشون هرچی انسان بیشتری کشته بشه به نفعشونه یا در یمن اینها چرا باید زنده بمونه جون سران رژیم جعلی آل سعود سلامت ، مردم فلسطین ، لبنان ، عراق ، افغانستان ، پاکستان و حتی چرا راه دوربریم آقای بانی کی مون دلش برای قاچاقچی ها ی مواد مخدر سو.خته از دید ایشون بای به اونا احترام گذاشت دستشونو بوسید بگیم افرین این همه جونو معتاد می کنید اینقدر آدم می کشد دستتون درد نکنه اما ایشون چشمان ریزشور به جنایات آمریکا و اسرائیل و عربستان و کشورهای وابسته به اوناها بستن این جنایات از دید ایشون خدمت به بشریته بله ایشون میاد ایران با بچه های شهدای هسته ایران عکس برای خود شیرین میگیره امادر سازمان توان بیان واقعیات رو نداره و بازهم میگم نمک رو می خوره و نمکدون رو می شکونه وا اسفا چه دبیرکل حامی تروریستی در دنیا داریم جای مطلوم و طالم رو جابجا کرده ظالم مورد حمایت ایشون قرار میگیره و مظلوم مورد تحقیر ایشون واقع میشه و در خواست مقابله بیشتر با مظلومین داره والسلام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس