تصاویر منتشر شده از ورود کاروان خودروهای یک شاهزاده سعودی با بیش از چهارصد نفر نیروی امنیتی نشان می دهد که اقدام این شاهزاده علت اصلی فاجعه منا است.

به گزارش مشرق، وبگاه خبری «پانوراما الشرق الاوسط» تصاویری از حرکت کاروان خودروهای یکی از شاهزادگان سعودی با نزدیک به چهارصد نفر نیروی نظامی و امنیتی در منطقه «منا» پخش کرد.
روز پنج شنبه روزنامه لبنانی «الدیار» به نقل از منابع خبری خود اعلام کرد که ورود کاروان محمد بن سلمان پسر پادشاه عربستان با نزدیک به چهارصد نفر از نیروهای امنیتی و نظامی از جهت خلاف حرکت حجاج در منطقه منا سبب وقوع فاجعه کشته شدن بیش از هزار و دویست نفر از حجاج شد، اما مقامات سعودی این خبرها را تکذیب کردند.

وبگاه پانوراما الشرق الاوسط ضمن پخش تصاویری دراین خصوص، اعلام کرد: این تصاویر را یکی از حجاج از کاروان یکی از شاهزادگان گرفته است.

بر اساس گزارش این پایگاه خبری، به علت ورود این شاهزاده سعودی، مقامات امنیتی عربستان سعودی یکی از ورودی های اصلی منا را برای ورود شاهزاده خالد الفیصل از وابستگان محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد و پسر عربستان سعودی بستند تا وی به راحتی در مراسم شرکت کند و در نتیجه مسئولان عربستان ورودی کوچکی را برای ورود صدها هزار حاجی باز کردند تا آنها فقط از آن ورودی برای کامل کردن شعائر دینی وارد منا شوند که سبب ازحام شدید حجاج و وقوع فاجعه اندوهبار منا شد.

بر اساس این گزارش، وزارت کشور عربستان سعودی مدعی شده بود ارتباط قائل شدن بین حادثه منا با عبور یک کاروان رسمی از این منطقه درست نیست، اما تصاویر منتشر شده خلاف ادعای سعودی ها را اثبات می کند.


منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    0 0
    نمیدونم چرا این دو تا همیشه منو یاد معاویه و یزید میندازن پسر کو ندارد نشان از پدر
  • ایرانی ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    0 0
    سردسته ی داعش گردن شکسته معلوم شد کیه خون تک تک این اجساد مطهر جونتونو بگیره ایشالا *مهدی بیا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس