کد خبر 47191
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۲۱:۲۶

به گزارش مشرق به نقل از مهر، حجت الاسلام سعيدي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه قم که در شبستان امام خميني حرم مطهر حضرت معصومه زهرا (س) برگزار شد با بيان اينکه عناصري در داخل اين روزها شتاب زده به فکر مقاصد نامشروع خود هستند افزود: آنها بدانند ملت ايران 30 سال با محوريت ولايت فقيه و با حفظ وحدت به پيروزي هاي فراواني دست يافته است و از اين دو عامل با قدرت و بصيرت حمايت مي کند و هر دست و قدم و قلمي که در راستاي خيانت به ولايت فقيه و وحدت برداشته شود آنها را در هم خواهد شکست.

امام جمعه قم با بيان اينکه اين روزها جرياني از راه هاي گوناگون تلاش مي کند چهره هاي ولايي را در برابر رهبري و ملت قرار دهد افزود: ما به اين جريان هشدار مي دهيم دست از توطئه بردارند و الا مردم همانند بني صدر، منافقين و سران فتنه شما و خط انحرافيتان را در خشم آتشين خود نابود مي کنند.

سعيدي عنوان کرد: عده اي از افراد خود را طرفدار علما و روحانيت مي دانند ولي در جلسات خصوصي و در عمل مخالفت خود را آشکار مي کنند که معلوم مي شود آنها هرگز طرفدار روحانيت نبوده اند.

توليت آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) با بيان اينکه آنها در نوشته هاي قصد مخالفت و براندازي روحانيت را دارند افزود: از جمله مواردي که اين افراد از امتحان خود مردود بيرون مي آيند آن زماني است که وقتي حکم ولي فقيه مطابق ميل و سليقه شان نباشد با او مخالفت مي کنند.

وي تصريح کرد: هر وقت ولي فقيه حکم کرد و کسي زير بار نرفت و يا حکم ولي فقيه را سبک شمرد در واقع حکم خداوند و اهل بيت را سبک شمرده است.

سبک شمردن حکم ولي فقيه سبک شمردن حکم خداوند است

امام جمعه قم تاکيد کرد: سبک شمردن حکم ولي فقيه در حقيقت سبک شمردن حکم خداوند است که فرجام چنين ردي، رد خداوند و چنين برخوردي نيز برخورد شرک آميز است.

سعيدي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به نشانه هايي از منافقين عنوان کرد: نفاق با مومنين يکي از نشانه هاي منافقين است که آنها خود را دوست مومنين جا مي زنند ولي در واقع دشمن مومنين هستند.

وي تفاوت بين ظاهر و باطن در افراد را از نشانه هاي ديگر نفاق عنوان کرد و گفت: پيامبر فرمود هر کس ظاهر و باطن او با يکديگر تفاوت داشته باشد، هر کس که بخواهد باشد منافق است و کسي که خود را مخلص، دنيا گريز و عالم جا مي زند اما در باطن اينگونه نيست اين شخص منافق است.

امام جماعت مسجد النبي و مسجد الحرام منافقند

توليت آستانه حرم مطهر حضرت معصومه (س) با بيان اينکه امام جماعت مسجد النبي و مسجد الحرام نمونه اي از منافقين هستند افزود: امام جماعت مسجد النبي و مسجد الحرام در کنار خانه خدا اياک نعبد و و اياک نستعين مي گويند اما در حقيقت مزدور آمريکايي ها هستند چرا که کشتار ملت بحريني و تجاوز به زنان آنها و هتک حرمت به قرآن کريم را مي بينند و اين حرکات را تاييد مي کنند.

وي تصريح کرد: آنها به دروغ ادعاي مسلماني مي کنند و در حقيقت حافظ منافع کفارند.

سعيدي اضافه کرد: منافقين ظاهري رنگين و باطني ننگين دارند و خود را خيرخواه و طرفدار عدالت مطرح مي کنند ولي در آنها جز ظلمت و دشمني و تباهي نيست.

امام جمعه قم در بخش ديگري از خطبه هاي خود با تبريک فرا رسيدن سالروز ولادت حضرت زهرا (س) عنوان کرد: اين روز مصادف با ولادت فرزند شايسته آن حضرت يعني امام خميني (ره ) است که همزمان با سالگرد فتح خرمشهر به دست رزمندگان اسلام شده است.

امام جمعه قم اظهار داشت: اعطاي اين هديه الهي به پيامبر اکرم (ص) طي مقدماتي صورت گرفت و پيامبر (ص) مامور شد که 40 روز در خانه فاطمه بنت اسد از خديجه فاصله بگيرد و در اين مدت روزها را روزه و شبها را به عبادت مشغول بود.

حجت الاسلام سعيدي با بيان اينکه با تولد اين بانوي گرانقدر تحولي در خاندان رسول الله بوجود آمد اظهار داشت: حضرت فاطمه (س) از همان دوران کودکي طعم مبارزه و جهاد در راه خداوند را چشيد و در کودکي مادرش را از دست داد .وي در شعب ابي طالب محاصره سخت اقتصادي را تجربه کرد و در آن زمان نقش مادري را براي پيامبر (ص) ايفا کرد و همسر مردي شد که تمام زندگيش جهاد في سبيل الله بود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس