کد خبر 471841
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴

نیروهای امنیتی مصر از کشف سه انبار مواد منفجره و اسلحه در یکی از مناطق استان جیزه در جنوب قاهره و شهر عریش در شمال سینا خبردادند.

به گزارش مشرق، ارتش مصر شامگاه چهارشنبه در بیانیه ای که از تلویزیون این کشور پخش شد، اعلام کرد: ماموران امنیتی دیروز سه انبار بزرگ مواد منفجره را در منطقه امبابه در استان قاهره و یک انبار دیگر را در شهر العریش مرکز استان سینای شمالی کشف و ضبط کردند .

براساس این بیانیه، نیروهای امنیتی پس از کسب اطلاعات دقیق از فعالیت های مشکوک گروههای مسلح و تلاش آنان برای جابجایی مقادیر زیادی از انواع مواد منفجره در پایتخت و استان سینای شمالی، به مخفیگاه های آنان حمله کردند.

به گفته مقامات امنیتی مصر، عناصر مسلح وابسته به گروههای تروریستی با انتقال غیرقانونی مهمات و مواد منفجره به قاهره و شهر العریش قصد داشتند مراکز دولتی و پایگاه های پلیس و نیروهای امنیتی را هدف قرار دهند، اما اقدام فوری و به موقع ماموران امنیتی نقشه های آنان را خنثی کرد.

نیروهای امنیتی مصر در این عملیات گسترده همچنین شماری از عاملان قاچاق مهمات و مواد منفجره به قاهره و العریش را دستگیر کردند.

ارتش مصر روز سه شنبه پایان مرحله نخست عملیات 16 روزه موسوم به "حق شهید" را به هدف مبارزه با تروریسم در صحرای سینا اعلام کرد. در این عملیات مراکز و پایگاههای عناصر تروریست و جنایتکار که از آن برای تخریب و فساد و همچنین تهدید و ارعاب شهروندان در شمال سینا استفاده می کردند، نابود شد.

ارتش مصر تاکید کرد: پس از دستیابی به اهداف مهم در مرحله نخست این عملیات، نیروهای مسلح به منظور آماده کردن شرایط مناسب در سینا مرحله دوم عملیات را ادامه خواهند داد.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس