کد خبر 471688
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۳

رئیس جمهور مصر امروز چهارشنبه طی فرمانی ۱۰۰ زندانی از جمله «محمد فهمی» و «باهر محمد» دو خبرنگار شبکه الجزیره و تعدادی از جوانانی را که در رابطه با نقض قانون تظاهرات زندانی بودند، عفو کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، ریاست جمهوری مصر در بیانیه ای اعلام کرد که عبدالفتاح السیسی با صدور فرمانی یکصد جوان محکوم به حبس به اتهام نقض قانون تظاهرات و تعرض به نیروهای پلیس و نیز برخی زندانیان بیمار و دارای مشکلات انسانی را عفو کرد.

بر اساس این گزارش، محمد فهمی و باهر محمد از خبرنگاران الجزیره نیز در میان این زندانیان قرار دارند.
فهمی که دارای تابعیت کانادایی است و باهر محمد از جمله 3 خبرنگار الجزیره هستند که ماه قبل دادگاه مصر آنها را به اتهام فعالیت بدون مجوز و انتشار اخباری علیه منافع مصر به 3 سال حبس محکوم کرد.

مصر همچنین یک خبرنگار الجزیره به نام «پیتر گریست» تبعه استرالیا را بر اساس قانون جدید این کشور در ماه فوریه به کشورش بازگرداند.

مصر 2 کشتی میسترال را از فرانسه خریداری می کند

ریاست جمهوری فرانسه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که مصر با خرید 2 کشتی جنگی میسترال که قرار بود به روسیه فروخته شود، موافقت کرده است.

در این بیانیه آمده است که فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه و عبدالفتاح السیسی همتای مصری وی درباره اصل، شروط و احکام خرید 2 کشتی میسترال توسط مصر به توافق رسیدند.

فرانسه این دو کشتی میسترال را برای فروش به روسیه تولید کرده بود که به دلیل ایفای نقش مسکو در بحران اوکراین آن را لغو کرد.

بازداشت هماهنگ کننده جنبش جوانان 6 آوریل

جنبش جوانان 6 آوریل شب گذشته اعلام کرد که مسئولان مصر «عمرو علی» هماهنگ کننده این جنبش را بازداشت کرده اند.

جنبش مذکور در صفحه شخصی خود در سایت اجتماعی فیس بوک نوشت که عمرو علی هماهنگ کننده این جنبش توسط مسئولان مصری بازداشت شد و هنوز اتهامات وارده علیه وی مشخص نیست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس