کد خبر 471165
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۴

آژانس بین المللی انرژی اتمی خبرنگار خبرگزاری رویترز در وین را به عنوان سخنگوی خود منصوب کرد.

به گزارش مشرق، آژانس بین المللی انرژی اتمی خبرنگار خبرگزاری رویترز در وین را به عنوان سخنگوی خود منصوب کرد.

فردریک دال که تا پیش از این به عنوان مسئول دفتر رویترز در وین مشغول فعالیت بود، به جمع سخنگویان‌آژانس بین المللی انرژی اتمی پیوسته است.

نام و مشخصات او به عنوان سخنگوی رسمی آژانس در وب سایت این نهاد درج شده است.

نکته اساسی در این باره این است که دال یکی از خبرنگارانی است که در حدود 4 سال گذشته گزارش های وی درباره مسائل مرتبط با ایران مملو از اطلاعات محرمانه ای بوده که صرفا در اختیار آژانس بین المللی قرار داشته است.

اکنون این گمان تقویت شده است که وی این اطلاعات را مستقیما از سیستم داخلی آژانس دریافت می کرده و در تمام این مدت در واقع به عنوان سخنگوی غبر رسمی آژانس مشغول کار بوده است.

در گزارش های دال  عموما منابع آگاهی را می توان یافت که اطلاعات طبقه بندی شده درباره ایران را فاش می کردند اما می گفتند به دلیل صحبت درباره مسائل محرمانه اجازه افشای نام خود را ندارند.

اکنون و با این انتصاب روشن شده است که همه این منابع در واقع مقام های درونی آژانس بوده اند که با تخلف از ضوابط سازمانی اطلاعات مربوط به ایران را افشا می کرده اند.

برخی ناظران در ایران می گویند انتصاب فردی مانند دال که چهره ای کاملا ضد ایرانی و نماد تخلف آژانس از ضوابط حفاظت از اطلاعات محرمانه است، شاخصی است از اینکه رویکرد آینده آژانس درباره ایران اگرنه خصمانه، لااقل غیردوستانه خواهد بود.

یوکیا آمانو اوایل هفته در تهران تعهد داد که نسبت به عدم افشای اطلاعات محرمانه ناشی از بازرسی ها در ایران مراقب خواهد بود.

اکنون پرسش در تهران این نیست که حین اجرای برجام در روابط میان آژانس و ایران بحرانی بوجود خواهد آمد یا نه بلکه سوال این است که این بحران چه وقت رخ خواهد داد.


منبع: ایران هسته‌ای


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس