مجلس مجارستان روز دوشنبه به دولت اجازه داد از ارتش برای کمک به حل بحران آوارگان جنگی در این کشور استفاده کند.

استفاده مجارستان از سلاح غیرکشنده در برابر پناهجویان
به گزارش مشرق، بوداپست نوشت: مجلس به ارتش اجازه داده تا برای این کار از سلاح های غیر کشنده استفاده کند.
بر اساس متن منتشره در پایگاه اینترنتی مجلس مجارستان، پارلمان این کشور با تصویب قانونی اعلام کرد که ارتش می تواند از گلوله های پلاستیکی/ وسایل آتش بازی و گاز اشک آور استفاده کند.
مجارستان کشور محصور در خشکی با 10 میلیون نفر جمعیت در مسیر بزرگترین موج آوارگان به اروپا از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون واقع شده است.
این کشور در سال جاری تاکنون بیش از 220 هزار پناهجو به ثبت رسانده و اعلام کرده که برای مهار موج پناهجویان هر اقدامی بتواند انجام می دهد.
ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان خطاب به نمایندگان پارلمان گفت که پلیس این کشور بدون کمک ارتش قادر به تأمین امنیت مرزهای این کشور با صربستان و کرواسی نیست.
مجارستان پیش از این با احداث حفاظ هایی در مرز و اعزام واحدهای منظم گشتزنی، تعداد پناهجویان عبوری از مرز با صربستان را به میزان زیادی کاهش داده و در نتیجه پناهجویان راه کرواسی را در پیش گرفته اند.
کرواسی نیز که قادر به پذیرفتن این تعداد پناهجو نیست، آنان را دوباره به سمت مجارستان هدایت کرده که این موضوع موجب برخورد لفظی بین دو کشور در خصوص نحوه مدیریت بجران آوارگان شده است.
کراوسی عضو شینگن نیست و مجارستان تهدید کرده که درخواست عضویت کرواسی در شینگن را وتو خواهد کرد. مجارستان همچنین تهدید کرده که در مرز با کرواسی نیز حصارهای مرزی احداث خواهد کرد.
اوربان نخست وزیر مجارستان گفت: ما قادر به محافظت از مرز با کرواسی هستیم و برای این کار به همکاری ارتش با پلیس نیاز داریم.
وی تأکید کرد: تا زمانی که اتحادیه اروپا به موضع مشترکی در این خصوص نرسیده باشد مجارستان به نوبه خود در این خصوص تصمیم گیری و اقدام می کند.
اوربان گفت: اروپا، ثروتمند اما ضعیف است و این ترکیب خطرناکی است.
وزیران کشور اتحادیه اروپا قرار است فردا سه شنبه اجلاس فوق العاده ای برای بحث در خصوص بحران پناهجویان در اروپا برگزار می کنند.
هجوم روزافزون هزاران پناهجو از کشورهای جنگ زده خاورمیانه، افغانستان و شاخ آفریقا به بزرگترین بحران سیاسی واجتماعی قاره اروپا پس ازجنگ جهانی دوم تبدیل شده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس