کد خبر 470590
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۱

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اپراتور اورنج فرانسه که در ۲۸ کشور حضور دارد، در حال مذاکره با یکی از اپراتورهای موبایل ایران است تا بخشی از سهام این اپراتور را خریداری کند.

به گزارش مشرق، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزیر تجارت خارجی فرانسه امروز در تهران با هم دیدار و گفت وگو کردند.

واعظی با بیان توافقات این دیدار، گفت: بعد از توافق وین، شاهد مذاکرات بسیاری از کشورها با ایران هستیم و فرانسوی ها نیز اشتیاق زیادی نشان داده‌اند.

وی افزود: در سفر اخیر 150 شرکت فرانسوی در هیئت اقتصادی فرانسه در ایران حضور دارند و در دیدار امروز نیز دو وزیر تجارت خارجی و کشاورزی به همراه شرکت های فعال در بخش مخابرات و ماهواره حضور داشتند.

*دیدار نمایندگان ایرباس و تالس با رئیس سازمان فضایی 

واعظی گفت: مذاکرات امروز در 4 محور انجام شد که اخذ مشاوره از فرانسوی ها در ساخت ماهواره ملی و ماهواره سنجش از دور و پرتاب آن از اهم موضوعات بود و فردا نیز نمایندگان دو شرکت ایرباس و تالس با رئیس سازمان فضایی دیدار خواهند داشت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ساخت تجهیزات مخابراتی را دومین محور مذاکرات عنوان کرد و گفت: همچنین مشاوره، مطالعات تحقیقاتی و پژوهشی در زمینه امنیت شبکه و کیفیت محور سوم این مذاکرات بوده است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از اپراتورهای بزرگ فرانسه با نام اورنج که در 28 کشور دنیا فعال است، برای همکاری بیشتر با اپراتورهای موبایل ایران، تولید کارت هوشمند و سیم کارت ابراز تمایل کرده است.

واعظی گفت: این اپراتور در حال مذاکره با یکی از اپراتورهای کشور است تا بخشی از سهام این اپراتور را خریداری کند. همچنین کمپانی اورنج برای حضور در اپراتور مجازی موبایل ایران نیز تمایل دارد.

واعظی همچنین از توافق برای تشکیل کمیسیون مشترک فناوری اطلاعات و ارتباطات و فضا ایران و فرانسه خبر داد و گفت: پیش از این سفر رئیس جمهور به پاریس در 17 نوامبر جزئیات 4 محور اعلام شده نهایی می شود.

*افتتاح مرکز تجاری فرانسه در تهران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود از افتتاح مرکز تجاری فرانسه در تهران خبر داد و گفت: مقرر شد روابط بانکی با ایران و بیمه کوفاس برای تراکنش های مالی و بیمه ای به شرایط عادی برگردد.

وی خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود تحریم ها به صورت کامل اواخر امسال برداشته شود و در فروردین ماه سال آینده نتیجه این مذاکرات برای مردم ملموس شود.

واعظی با اشاره به نقش فرانسه در مذاکرات 1+5 گفت: روابط ایران و فرانسه از گذشته تاکنون فراز و نشیب بسیاری داشته، اما هم اکنون دو طرف تصمیم گرفتند، فصل جدیدی از روابط را آغاز کنند. اکنون نیز در مذاکرات با فرانسه موضوع تکنولوژی و جذب سرمایه گذاری خارجی به صورت توامان مورد توجه قرار گرفته است.

همچنین در این دیدار ماتیاس فکل وزیر تجارت خارجی فرانسه توافق وین را مرحله جدیدی از مناسبات و روابط میان دو کشور عنوان و برای همکاری در تمام صنایع با ایران اعلام آمادگی کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس