نائب‌رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام مجلس گفت: اگر دولت لایحه برجام را به مجلس ارائه نکند ما در قالب طرحی این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش مشرق، منصور حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: ما در طرحی که ارائه خواهیم کرد دولت را مکلف می‌کنیم تا به شروط تعیین‌شده عمل کند و دقیقاً منطبق بر شرایط قانونی دولت نیز موظف خواهد بود که مواردی که مجلس روی آنها تاکید دارد آنها را انجام داده و به یک شرایط مناسب برساند.

وی با بیان اینکه گزارش اولیه برجام تهیه شده و به زودی به مجلس ارائه می‌شود، گفت: ما با دعوتی که طی جلسات مختلف از وزرا و مسئولان فعلی و سابق پیگیر پرونده هسته‌ای داشتیم به یک جمع‌بندی نهایی در حوزه برجام رسیدیم تا گزارش اولیه را به مجلس طی روزهای آینده ارائه کنیم که امیدواریم نمایندگان مجلس در این زمینه تصمیم‌گیری نهایی را انجام دهند.

حقیقت‌پور با بیان اینکه حضور آمانو در جلسه کمیسیون ویژه برجام بسیاری از زوایای پنهان را برای همه روشن خواهد کرد، تصریح کرد: ما سئوالات اساسی‌مان را از مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواهیم پرسید و گلایه‌هایمان را در مورد افشاگری برخی از اسناد پرونده هسته‌ای ایران و ارائه آن به برخی از دستگاه‌های جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی جویا خواهیم شد.

وی ادامه داد: به معنای واقعی، مردم ما به سازمان بین‌المللی انرژی اتمی بدبین هستند و اعتماد کامل به روند حضور اعضای این سازمان در کشورمان وجود ندارد و انتظار ما این خواهد بود که به نمایندگی از مردم، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی واقعیت‌ها را فدای برخی از فشارهای سیاسی در ارائه گزارش نهایی قرار ندهد.

نائب‌رئیس کمیسیون برجام مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوال که گفته می‌شود مجلس نباید نسبت به رد یا قبول برجام اقدامی را انجام دهد، افزود: ما چنین رویه‌ای را قبول نداریم و منتظر ارائه لایحه دولت به مجلس هستیم که اگر این کار انجام نشود ما در قالب طرحی برجام را در مجلس به صورت قانونی مصوب خواهیم کرد و دولت مکلف خواهد بود طرح برجام را با مختصات و شرایطی که در مجلس به تصویب می‌رسد اجرایی و عملیاتی کند.

حقیقت‌پور بیان کرد: اعضای این کمیسیون با دعوت از متخصصان علمی، تحقیقاتی، پژوهشی، حقوقی، سیاسی و دیگر جنبه‌ها تلاش کردند تا در حوزه برجام به یک جمع‌بندی نهایی قابل قبول دست پیدا کنیم که قطعا نمایندگان مجلس از گزارش نهایی برجام نیز در حوزه تصمیم‌گیری قطعی خود استفاده کرده و بهره‌ خواهند برد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس