کد خبر 470357
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سیاست نظام ما این است که روابط خوبی که با چین داشته ایم ادامه داشته و تقویت شود.

به گزارش مشرق، غلامعلی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شب گذشته پیش از سفر به چین گفت: از اهداف سفر به چین مذاکره درباره سیاست های خارجی ایران و تشریح سیاست های کلی نظام در روابط با دیگر کشورها به ویژه چین است. البته سیاست نظام ما این است که روابط خوبی که با چین داشته ایم ادامه داشته و تقویت شود.

وی روابط ایران و چین را استراتژیک خواند و گفت: مقامات چینی علاقه دارند نظرات بخشهای حاکمیتی ایران به ویژه مجمع تشخیص مصلحت نظام را درباره مسایل دوجانبه و مسایل بین المللی بدانند و انجام این سفر در همین راستا است.

حداد عادل در پاسخ به این سوال که آیا مسایل مربوط به برجام بررسی خواهد شد یا خیر، گفت: چینی ها خودشان یکی از اعضای گروه 1+ 5 بوده و به جزییات برجام وقوف دارند اما آن چیزی که برای آنها مهم است روابط چین و ایران در پسا توافق است. آنها به دنبال نقش آفرینی چین در پسا توافق هستند.

یادآور می شود شامگاه روز گذشته (یکشنبه) هیاتی عالی رتبه از مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست غلامعلی حداد عادل به دعوت دولت چین برای سفری یک هفته ای عازم چین شدند. در این سفر تعدادی از دبیران کمیسیون های تخصصی دبیرخانه مجمع، اعضاء و مسئولان مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور دارند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس