کد خبر 470329
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲

قیمت هر اونس طلا پس از افزایش ۳ درصدی در طی ۳ جلسه قبلی، امروز‌ کمتر از یک دلار کاهش داشت و به ۱۱۳۷ دلار و ۵۶ سنت رسید.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، پس از اقدام هفته گذشته فدرال رزرو آمریکا در عدم افزایش نرخ بهره و افزایش سرمایه گذاری در بازار طلا، قیمت فلز زرد امروز در نزدیکی بالاترین رقم حدود 3 هفته اخیر باقی ماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از افزایش 3 درصدی در طی 3 جلسه قبلی، امروز‌ کمتر از یک دلار کاهش داشت و به 1137 دلار و 56 سنت رسید. به دلیل تعطیلات 3 روزه در ژاپن، احتمالا حجم نقدینگی در بازارهای آسیایی پایین خواهد بود.

قیمت فلز زرد در جلسه گذشته به 1141 دلار و 50 سنت رسید که بالاترین رقم از 2 سپتامبر تاکنون بود.

پس از تصمیم فدرال رزرو در مورد پایین نگه داشتن نرخ بهره  و افزایش نگرانی ها در مورد رشد اقتصاد جهانی به خصوص در چین، بازارهای بورس آسیایی روز دوشنبه به تبعیت از بورس وال استریت با افت شاخص ها مواجه بودند

جیمز استیل، تحلیلگر اچ اس بی سی در این باره گفت: «افت شاخص ها به اضافه ادامه کاهش سود اوراق قرضه خزانه داری آمریکا موجب تشویق خرید طلا شده است.»

«این خریدها ظاهرا ترکیبی از تقاضا برای سرمایه گذاری بدون ریسک و خرده فروشی است.»

فدرال رزرو آمریکا هفته گذشته به دلیل نگرانی ها در مورد اقتصاد جهانی، شکنندگی بازارهای مالی و پایین بودن نرخ تورم در آمریکا، از بالا بردن نرخ تورم خودداری کرد. اما فدرال رزرو احتمال افزایش جزئی نرخ بهره در اواخر امسال را باقی گذاشت.

تصمیم هفته گذشته فدرال رزرو برای بازار طلا مفید است، زیرا افزایش نرخ بهره می توانست موجب افت تقاضا برای فلز زرد شود. قیمت طلااز ابتدای امسال تاکنون به دلیل نگرانی از زمان افزایش نرخ بهره حدود 4 درصد کاهش یافته است.

اما با توجه به اینکه احتمالا فدرال رزرو تا پیش از پایان امسال نرخ بهره را بالا خواهد برد، طلا احتمالا همچنان تحت فشار باقی خواهد ماند. افزایش نرخ بهره ارزش دلار را نیز افزایش می دهد.

ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی امروز اندکی افزایش یافت و کاهش های هفته گذشته که در نتیجه تصمیم فدرال رزرو اتفاق افتاده بود را جبران کرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس