کد خبر 470096
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲

احتمالا شنيده‌اید شارژ کردن گوشي خود در طي شب، براي باتري آن مضر است. براساس اظهارات محققين، زيرشارژ بودن گوشي فول شارژ، باتري آن را تحت استرس و تنش زياد قرار مي دهد و باعث خراب شدن مواد شيميايي در آن مي شود و باعث آسيب دائمي خواهد شد.

 به گزارش مشرق، متخصص فناوري اطلاعات معتقدند شارژ کردن گوشي در طي شب  در مورد گوشی‌های مجهز به باطری لیتیوم پلیمر (آیفون و خانواده آن) به‌دستگاه شما آسيبی نخواهد رساند.

هم چنين شارژ کردن موبایل از 80 درصد به بالا هم، به باتري شما آسيب نخواهد رساند. هر دستگاهي که از باتري‌هاي  ليتيوم پليمري استفاده مي کند، مداري در آن تعبيه شده است که زماني که شارژ باتري به ۱۰۰ درصد مي رسد، برق را از داخل سيستم قطع مي کند.

اساسا باتري گوشي شما، به اندازه گوشي هوشمند شما، خود نيز هوشمند است.

درباره دیگر موبایل‌ها موجود در بازار، لیتیوم یونی بهترین بازده و سیکل شارژدهی در بازه 40 تا 80 درصدی است. مثلا اگر شما گوشی با باطری لیتیوم یون را از صفر تا صددرصد شارژ کنید، 500 تا 700 بار گوشی شارژ می‌شود و در سیکل شارژی بعدی باطری تا 30درصد از توان آن کم شده و اصطلاحا شارژ نگه نخواهد داشت اما اگر نگذارید شارژ دستگاه از 40 درصد کمتر و از 80- 85درصد بیشتر شود، قادر خواهید بود بدون کاهش توان تا 3500 سیکل گوشی را شارژ کرده و گوشی و باطری عمر طولانی‌تری خواهد داشت.

در انتها برای اینکه نگه‌داری سیکل شارژی بین 40 تا 80 درصد کار مشکلی است و شاید غیر عملی باشد پیشنهاد می‌شود در هر شرایط ممکن گوشی خود را شارژ کرده و فقط از کاهش شارژ دستگاه کمتر از 25 درصد جلوگیری کرد و افزایش شارژ تا 100 درصد اشکالی ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس