به گزارش مشرق، شاید با شنیدن نام فرمول E اولین چیزی که به نظر کاربران میرسد، رقابت خودروهای الکتریکی با سرعتی محدود و عملکرد بسیار ضعیف باشد، اما به جرات میتوان گفت که این مسابقات از در ظاهر دست کمی از مسابقات بزرگ فرمول یک ندارند. این رقابتها در فصل پیش رو بسیار قویتر از اولین فصل آن در پیش گرفته خواهند شد، چراکه فدراسیون جهانی اجازهی تولید خودروهای اختصاصی را به تیمها صادر کرده و از اینرو همچون فصل اول، تیمها ملزم به استفاده از خودروی تولید شده توسط رنو نیستند.
عطش تیمها و رانندگان برای کسب رتبههای برتر در کنار برگزاری مسابقات در پیستهای خیابانی جذابیت خاصی را به مسابقات بخشیده، بطوریکه میتوان با نگاهی به ویدیوی منتشر شده که برگرفته از تصاویر متعلق به دوربینهای نصب شده روی خودروها است، میتوان این موضوع را به روشنی درک کرد. خودروهای مورد استفاده در جریان رقابتهای فصل اول قادر بودند تا به بیشینه سرعت ۲۲۵ کیلومتر در ساعت دست یابند که بسیار جالب توجه است. همچنین ظرفیت باتریهای مورد استفاده نیز ۱۵۰ تا ۱۷۰ کیلو وات ساعت است.
مسابقات فصل دوم از روز دوم مهرماه (۲۴ نوامبر ۲۰۱۵) در پکن چین آغاز میشود. مسابقات این فصل نیز طبق برنامهی از پیش تعیین شده در شهرهای مختلف جهان از قبیل میامی، لندن و پاریس برگزار خواهند شد.باید دید که خودروها با امکان تولید خودروهای اختصاصی خود تا چه اندازه میتوانند حال و هوای جدیدی را به این رقابتها ببخشند.
منبع: زومیت
عطش تیمها و رانندگان برای کسب رتبههای برتر در کنار برگزاری مسابقات در پیستهای خیابانی جذابیت خاصی را به مسابقات بخشیده، بطوریکه میتوان با نگاهی به ویدیوی منتشر شده که برگرفته از تصاویر متعلق به دوربینهای نصب شده روی خودروها است، میتوان این موضوع را به روشنی درک کرد. خودروهای مورد استفاده در جریان رقابتهای فصل اول قادر بودند تا به بیشینه سرعت ۲۲۵ کیلومتر در ساعت دست یابند که بسیار جالب توجه است. همچنین ظرفیت باتریهای مورد استفاده نیز ۱۵۰ تا ۱۷۰ کیلو وات ساعت است.
مسابقات فصل دوم از روز دوم مهرماه (۲۴ نوامبر ۲۰۱۵) در پکن چین آغاز میشود. مسابقات این فصل نیز طبق برنامهی از پیش تعیین شده در شهرهای مختلف جهان از قبیل میامی، لندن و پاریس برگزار خواهند شد.باید دید که خودروها با امکان تولید خودروهای اختصاصی خود تا چه اندازه میتوانند حال و هوای جدیدی را به این رقابتها ببخشند.
منبع: زومیت