کد خبر 469696
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰

نمایندگان مجلس شورای اسلامی یک ماده از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعاده شده از شورای نگهبان را اصلاح کردند.

به گزارش مشرق، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی طرح اصلاح موادی از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اعاده شده از شورای نگهبان، مورد بررسی نمایندگان مجلس قرار گرفت.

بر این اساس با جایگزین کردن عبارت «فرآورده های دارویی» به جای عبارت «فرآورده های بیولوژیکی» در بند «الف» ماده ۲۷ قانون مبارزه با قاچاق کالا و اصلاح ماده ۸ این قانون، با تغییر کلمه «بیولوژیک» به عنوان یک عبارت خارجی به عبارت «زیستی»، ایراد مطرح شده از سوی شورای نگهبان برطرف شد.

همچنین نمایندگان، ایراد دوم شورای نگهبان به ماده ۷۶ این قانون را برای بررسی بیشتر به کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ارجاع دادند تا در این کمیسیون درباره تایید و تصویب آئین نامه های اجرایی از سوی رئیس قوه قضائیه و تصویب هیئت وزیران، تصمیم گیری شده و ایرادات مطرح شده از سوی شورای نگهبان برطرف شود.

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی امروز مجلس به بررسی پیشنهادات الحاقی طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان پرداختند که از جمله آن در نظر گرفتن برخی استثنائات جدید در این طرح از جمله استثنا کردن قضات و مسئولین دستگاه قضا بود که نمایندگان با هیچ یک از این پیشنهادات الحاقی موافقت نکردند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس