با مراجعه با صحیفه امام خمینی، ایاشان در سال 61 و برای اولین نسبت به قطعنامه‌های شورای امنیت ملی سازمان ملل موضع گیری کرده و با لفظ ورق پاره از قطعنامه این سازمان یاد می‌کند.

گروه سیاسی مشرق - حسین شریعتمداری در برنامه شب گذشته نگاه یک که با حضور صادق خرازی و درباره موضوع نفوذ پخش شد، با اشاره به قطعنامه 2231 شورای امنیت ملی علیه جمهوری اسلامی ایران، گریزی هم به بیانات امام خمینی (ره) زد.

شریعتمداری گفت: اینکه چه کسی گفت تحریم‌ها کاغذ پاره است را کاری نداریم ولی اولین کسی که تحریم‌ها را کاغذ پاره خواند حضرت امام بود و آن‌هم در زمانی که علیه ما قطعنامه‌های متعددی را تصویب می‌کردند.

مدیرمسئول روزنامه کیهان با اشاره به سابقه قطعنامه‌های شورای امنیت علیه ایران گفت: چندین قطعنامه پیش از قطعنامه 2231 علیه ما تصویب شد اما سؤال این است که آیا قطعنامه‌های قبلی علیه ما قانونی بود و آیا قطعنامه غیرقانونی قابل‌اجرا است که پاسخ این است که خیر؛ و حالا باید گفت که آیا قطعنامه غیرقانونی و غیرقابل‌اجرا چیزی جز کاغذ پاره است.

شریعتمداری اضافه کرد:‌ باید گفت که در قطعنامه 2231 قطعنامه‌های قبلی لغو نشده بلکه در قطعنامه جدیدی تجمیع شده است؛ در ماده 37 برجام و بند 11 و 12 قطعنامه 2231 بحث مکانیزم ماشه وجود دارد و آن‌ها هر لحظه که بخواهند به شکل راحتی می‌توانند تحریم‌ها را برگردانند.

امام خمینی (ره) درباره قطعنامه‌های شورای امنتی چه فرمودند؟

چه کسی برای اولین‌بار به قطعنامه شورای امنیت گفت ورق پاره؟با مراجعه با جلد شانزدهم صحیفه در صفحه 384 و در سالگرد روز قدس 61، امام خمینی (ره) با اشاره به ظلم جنایت رژیم صهیونیستی به مظلومان سرزمین اشغالی، درباره دفاع مقدس و حق‌طلبی مردم ایران می‌فرمایند: ملت ایران به پیروی از قرآن کریم و اسلام بزرگ، راه چاره را یافت و رژیم آمریکایی پهلوی را پس از فریادها و اعتصاب‌ها با مشت و دندان در مقابل تانک‌ها و مسلسل‌ها از پای درآورد و صدام جنایتکار و حزب مشرک او را با ایمان و قیامِ للّه از پای درآورد و صدام بلند پرواز را که لاف سرداری قادسیه می‌زد به دریوزگی و ذلت کشاند و تمام توطئه‌ها را با هدایت الهی در نطفه خفه کرد؛ و اکنون نیز از پای نمی‌نشیند تا آنچه از روز اول به عنوان غرامت و برای تأدیب مجرم خواست جامهٔ عمل پوشد و تصمیمات شورای امنیت و سازمان‌های بی‌ارزش را جز ورق‌پاره‌هایی در خدمت «وتو» کنندگان نمی‌داند.

آنان با همهٔ عربده‌ها و تبلیغات بی‌پایه سر تعظیم به پیش صهیونیزم‌ها فرو آورده و برای تحکیم پایه‌های حکومت آنان و وابستگانشان چون صدام در آستانهٔ مرگ ننگین به تشکیل جلسه و صدور قطعنامه پرداخته‌اند و گمان کرده‌اند دولت متکی به خدا و ملت عظیم ایران بیدی است که از این بادها بلرزد. ملتی که اکنون طعم شیرین شهادت را چشیده است و پیرو مولای خود امیرالمؤمنین و اولاد عظیم‌القدر او که شهادت را فوز عظیم می‌دانسته و در محراب شهادت و میدان نبرد ندای فزت و رب‌الکعبه را سر می‌دادند از سازمان‌های نوکر ابرقدرت‌ها نمی‌هراسد. ملتی که ابرقدرت امریکا را از کشور بقیة‌الله ـ ارواحنا لمقدمه الفداء ـ با ذلت و خواری راند و نفت و خزائن خود را از حلقوم آن بیرون کشید، از طبل‌های تو خالی سازمان‌های ساختهٔ آن نمی‌ترسد.[1]



[1] -http://www.imam-khomeini.ir/fa/books/BooksahifeBody.aspx?id=2994


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    0 1
    اقای عراقچی میگه اجرا نمیکنیم یعنی ورق پارست دیگه
  • ناشناس ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    0 5
    قطعنامه ها از اول هم کاغذ پاره ای بیش نبودند و نیستن اما بعضی ها دوست داشتن به بهانه همین ورق پاره ها باب گفتگو با امریکا رو باز کنند که ....
  • مجید ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    0 1
    دیشب حسین شریعتمداری خوب گفت که توی قرآن میگه خدا بهشون میگه در زمین فساد نکنید میگن ما فساد نمیکنیم داریم اصلاح میکنیم من زیاد از شریعتمداری خوشم نمیومد اما دیشب دیدمش خیلی با منطق بود عالی بود
  • ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    0 0
    حالا باید گفت که آیا قطعنامه غیرقانونی و غیرقابل اجرا چیزی جز کاغذپاره است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس