کد خبر 469537
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۹

همکاری‌های ایران و روسیه در مقابله با داعش و نشانه‌های بازنگری آمریکا در سیاستش درقبال بشار اسد، احتمال بهبود اوضاع در سوریه را نشان می‌دهد.

به گزارش مشرق، در حالی که نشانه‌هایی از تغییر مسیر آمریکا در قبال سوریه مشاهده می‌شود، امیرعبداللهیان معاون وزیر خارجه ایران روز دوشنبه به مسکو سفر خواهد کرد.

پایگاه خبری آسیا تایمز با اشاره به سخنان حسن روحانی رئیس جمهوری ایران درباره اولویت ایران برای پایان دادن به خونریزی‌ها در سوریه نوشت «رویکرد ایران و روسیه درقبال تمایل دولت سوریه برای برگزاری انتخاباتی که راه را برای تشکیل دولت فراگیر و گسترده هموار می‌کند، یکسان است.»

این مقاله همچنین با اشاره به سخنان سردار صفوی درباره همکاری ایران و روسیه برای تشکیل یک ائتلاف ضد داعش در سوریه نوشت، «مسکو و تهران در حال همکاری نزدیکی بر سر مسئله سوریه هستند. رسانه‌های ایران نیز اظهارات دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین حول پاسخ به دادن به درخواست کمک نظامی سوریه از مسکو را بصورت گسترده پوشش دادند.»

ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه در رابطه با توانایی ارتش کشورش برای رویارویی با تروریست ها از آمادگی و ظرفیت‌های نیروی نظامی این کشور خبر داد ولی گفت که آنها به مهمات بیشتر و سلاح‌های موثرتر نیاز دارند تا بتوانند با تسلیحات پیشرفته گروه‌های تروریستی مقابله کنند. المعلم همچنین تایید کرد که روسیه روند ارسال سلاح و مهمات به سوریه را تسریع کرده است.

به گزارش رویترز به نقل از منابع سوری، نیروهای دولتی درحال استفاده از انواع جدید از سلاح های هوایی و زمینی هستند که توسط روسیه در اختیار آنها قرار گرفته است. «این سلاح‌ها بسیار موثرتر بوده و اهداف را دقیق‌تر می‌زنند.»

آسیا تایمز چالش پیش روی دولت اوباما در مسئله سوریه را «آموزش افکار عمومی آمریکا درباره آنهایی که هنوز انقلاب و تغییر رژیم در سوریه را خواستار هستند، در خیال به سر می‌برند» می‌داند. نکته خوب اینجاست که بنظر می‌رسد این بازنگری (در مسئله تغییر دولت سوریه) در واشنگتن شروع شده است؛ حتی اگر تصمیم کرملین برای افزایش نقش روسیه در سوریه باعث بوجود آمدن این ایده شده باشد.»

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در اظهار نظر جالبی گفت که سرنگون کردن بشار اسد در حال حاضر اولویت آنها نیست و آمریکا بر مسئله نابودی داعش تمرکز کرده است. کری همچنین گفت که ادامه مذاکرات نظامی با روسیه در خصوص مسئله سوریه، گام مورد نیازی است که باید به سرعت برداشته شود.

در پایان این گزارش آمده است که «تمام این‌ها نشانه‌های امیدوار کننده ای از یک بازنگری روی بخشی از دولت اوباما است. بنظر می‌رسد مذاکرات روسیه و آمریکا در روزهای آتی و در نیویورک انجام شود.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس