گروه مستند خبرگزاری صدا و سیما درآستانه فرارسیدن هفته دفاع مقدس ، مستند "فرمانده روح الله " را تولید کرده است که از امشب پخش آن آغاز می شود.

به گزارش مشرق، این مستند قرار است از امشب 28 شهریور تا جمعه سوم مهر،  پس از بخش های خبری  20 و 30 از شبکه دو سیما ، بخش خبری  22 از شبکه سه سیما و  21 و  30 دقیقه از شبکه خبر  پخش شود.

مستند  "فرمانده روح الله " تلاش کرده است با تبیین اندیشه های دفاعی بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران ، بخشی از حماسه آفرینی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را به تصویر بکشد.

بررسی شرایط سیاسی و دفاعی جمهوری اسلامی در آغاز جنگ تحمیلی ،چراغ سبز و  کمک نظامی و اقتصادی نظام سلطه به دیکتاتور رژیم بعث صدام ، بی توجهی نظام بین الملل به جنایت همه جانبه صدام،  تلاش ایران برای اثبات حقانیت انقلاب اسلامی ،  همراهی تجهیزاتی  و ا طلاعاتی کشورهای غربی برای رساندن سلاح های نامتعارف به صدام ، شهادت طلبی مردم ایران اسلامی و حوادث سیاسی و دفاعی منجر به پذیرش قطعنامه 598 از جمله محورهای این مستند است .

مصاحبه با فرماندهان ارتش و سپاه ، استفاده از تصاویرمنتشر نشده و بازخوانی آرشیو صوتی و تصویری شبکه های تبلیغاتی نظام سلطه در دوران دفاع مقدس از جمله  بخش های مستند فرمانده روح الله است .

این مستند در هشت قسمت تهیه شده و مدت آن نیز حدود 15 دقیقه است .

مستند  "فرمانده روح الله " تهیه شده در گروه مستند خبرگزاری صداوسیما، پس از پخش از شبکه های سیما در سایت خبرگزاری صدا و سیما به نشانی www. iribnews.ir قابل دریافت برای مخاطبان و کاربران خواهد بود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس