کد خبر 469098
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴

رییس مدرسه علمیه دارالحکه تهران گفت: دوران اقتدار شیعه فرا رسیده و باید ظرفیت های لازم را برای حضور امام مقتدر ایجاد کنیم.

 به گزارش مشرق، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان در یادواره 127 شهید محله مارنان و اربعین تشییع شهدای غواص در اصفهان که شامگاه جمعه در مسجد امام موسی ابن جعفر (ع) برگزار شد، افزود: باید در فرهنگ دینی و فکر اجتماعی تغییر ایجاد کرد و ادبیات متناسب با شرایط کنونی باشد زیرا امروز شیعه در دوران اقتدار قرار گرفته است.

وی اظهار کرد:1400 سال از دین تلقی مظلومانه ای داشتیم و این تلقی در ادبیات و فکر دینی و فرهنگی ما تاثیر گذار بود ولی امروز شیعه در قدرت قرار دارد و به جای گریستن برای امامان مظلوم باید اشک شوق برای امامی مقتدر بریزیم که زمینه اقتدارش ایجاد شده و با وجودی که هنوز نیامده است، اقتدارش عالم را فراگرفته است.

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: فرهنگ غم و غصه باید جای خود را به اشک پیروزی دهد و باید ظرفیتی برای حضور امام مقتدر ایجاد کرد و خود را برای این دوران آماده کنیم.

وی خاطر نشان کرد: هنوز فرهنگ دینی صدا و سیمای ما مربوط به دوران مظلومیت و غربت و اقلیت شیعه است در حالی که امروز در دوران اقتدار و کثرت قرار گرفته ایم و لذا باید ادبیات خود را عوض کنیم.
حجت الاسلام پناهیان گفت: برخی ظرفیت پیروزی را ندارند و باور نمی کنند که پیروز شده اند و عده ای نیز در برابر پیروزی مغرور می شوند که نتیجه هر دو ناگوار است.

وی اظهار کرد: امروز داعش آخرین حربه استکبار جهانی در برابر عظمت اقتدار مهدوی انقلاب اسلامی است که از بین بردن این گروه برای مردم عراق یک هفته بیشتر فرصت نمی خواهد ولی دشمنان اسلام با حمایت های خود نمی گذارند این مساله محقق شود.

وی اظهار کرد: گستره نفوذ شیعه از هلال شیعی به بدر کامل تبدیل شده است و در کشوری مانند یمن مردم معتقدند اگر کسی بعد از نماز مرگ بر آمریکا و اسرائیل نگوید نمازش مورد قبول نیست.

حجت الاسلام پناهیان تصریح کرد: امروز دوران اقتدار شیعه فرارسیده است و باید از خواب بیدار شده و بدانیم که پیروز شده ایم ولی برخی هنوز این ایمان را ندارند و نمی دانند که در هر گفت و گویی برگ برنده در دست آنهاست.

وی تصریح کرد: کافی است که در اقتصاد فرصت تجارت برای فروش کالاهای ایران در منطقه فراهم شود که در این صورت نیاز به قطره ای از پول نفت وجود نخواهد داشت.

این کارشناس فرهنگی و اجتماعی تصریح کرد: ما به دنبال غارت کشورهای منطقه نیستیم ولی کشورهای منطقه از کالای خوب ایرانی استقبال خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: دشمنان احمق ما از طریق اینترنت فرصتی را برای ما فراهم کرده اند که در زمانی که هیچ کسی حرفی برای گفتن ندارد، پیام خود را به جهانیان برسانیم
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس