وزیر خارجه آمریکا با «اسحاق هرتزوگ» رهبر مخالفان رژیم صهیونیستی دیدار و در مورد بحران های خاورمیانه، توافق هسته ای ایران و تنش های جاری در قدس اشغالی گفتگو کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، کری که در حال حاضر برای بحث و تبادل نظر با مقامات انگلیس در مورد سوریه و بحران آوارگان در کشورهای شرق اروپا در لندن به سر می برد، با رهبر مخالفان دولت رژیم صهیونیستی دیدار و گفتگو کرد.

یک مسئول بلند پایه در وزارت امور خارجه آمریکا که خواست نامش فاش نشود، گفت: کری و هرتزوگ در مورد تنش در مسجد الاقصی، تداوم تلاش ها برای تحقق راه حل دو کشور و آینده روابط آمریکا و اسرائیل در سایه توافق هسته ای ایران بحث و تبادل نظر کردند.

این در حالی است که کری تلاش می کند بار دیگر مذاکرات سازش میان فلسطینیان و اسرائیلی ها که سال گذشته به بن بست رسید را احیا کند. بر این اساس مذاکرات سازش میان مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی به خاطر امتناع این رژیم از آزادی دور چهارم اسرای فلسطینی که قرار بود طبق توافق آزاد شوند، با شکست مواجه شد.

گفتنی است اسحاق هرتزوگ رهبر فراکسیون اصلی مخالفان دولت نتانیاهو در پارلمان رژیم صهیونیستی به شمار می رود و با سیاست های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم به ویژه در قبال آمریکا مخالف است. وی چندی پیش از نتانیاهو خواست تا اختلافات خود با باراک اوباما درباره توافق هسته ای ایران را پایان دهد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس