کد خبر 468896
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶

قیمت نفت در معاملات امروز ۳۸ سنت کاهش یافت و هر بشکه نفت برنت در برابر ۴۸ دلار و ۷۰ سنت معامله شد.

به گزارش مشرق، قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت در معاملات امروز با 62 سنت کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل، به 46 دلار و 28 سنت رسید. قیمت نفت برنت نیز 38 سنت کاهش داشت و به 48 دلار و 70 سنت رسید.

کویت، یکی از تولید کنندگان کلیدی عضو اوپک روز پنجشنبه اعلام کرد، بازار نفت خودش، به توازن خواهد رسید اما این موضوع زمان خواهد برد. این سخنان حکایت از حمایت کویت از سیاست فعلی اوپک مبنی بر دفاع از سهمش در بازار نفت به رغم کاهش قیمت ها داشت.

دیگر منابع در اوپک ضمن حمایت از این اظهارات گفتند، انتظار دارند قیمت نفت تا سال 2020 سالانه بیش از 5 دلار افزایش نیابد و تا آن زمان به 80 دلار در هر بشکه برسد. به گفته این منابع، کاهش رشد تولید کشورهای غیرعضو اوپک برای فروکش کردن فزونی فعلی عرضه موجود در بازار کافی نیست.

تحلیلگران گفتند، کاهش ارزش دلار آمریکا که نتیجه منطقی پایین ماندن نرخ بهره در این کشور بوده، موجب تقویت قیمت نفت خواهد شد، زیرا موجب می شود نفت برای دارندگان سایر ارزها ارزان تر شود.

با این وجود، از آنجایی که علت اصلی تصمیم فدرال رزرو مبنی بر عدم افزایش نرخ بهره، نگرانی های اقتصادی بوده است، برخی تحلیلگران و تجار نظرات متفاوتی دارند.

هووی لی، تحلیلگر موسسه فیلیپ فیچرز در این باره گفت: «به نحوی تعجب آور، یکی از مقامات (فدرال رزرو) معتقد است که نرخ بهره باید قبل از پایان سال 2015 کاهش بیابد، نه افزایش. اکنون این سوال جدی مطرح می شود که آیا اصلا قبل از پایان امسال افزایش نرخ بهره ای در کار خواهد بود یا نه.»
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس