کد خبر 468563
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۷

اسم‌های مختلفی دارد. سفید‌بالک، مگس سفید، پشه سفید. هر چه هست این روزها در هوای تهران به‌وفور دیده می‌شود.

به گزارش مشرق، معاون خدمات شهري شهرداري تهران اعلام كرده است به‌عنوان شهرداري جايگاه حقوقي و قانوني نداريم كه تشخيص دهيم يا تصميم‌گيري كنيم كه چه نوع عمل شيميايي يا بيولوژيكي براي مبارزه با سفيد‌بالك‌ها بايد در‌پيش گرفته شود ولي اين پرسش بايد مطرح شود، دستگاه‌هاي مسئول براي مبارزه با سفيد‌بالك‌ها چه كردند؟

مجتبي عبداللهي در پاسخ به اين پرسش كه آيا تنها شهرداري درخصوص مبارزه با هجوم سفيد‌بالك‌ها به تهران مسئول است، پاسخ داد: ما به‌عنوان شهرداري اقداماتي را انجام داده‌ايم اما در ارتباط با سفيد‌‌بالك‌ها سازمان‌هاي ديگري مانند «مركز دفع آفات و حفظ نباتات، مؤسسه تحقيقات گياه پزشكي و سازمان حفاظت‌ محيط‌زيست كشور» از نظر قانوني و جايگاه حقيقي وظيفه دارند تا درخصوص حشراتي همانند سفيد‌بالك‌ها پيگيري‌هاي لازم را انجام دهند و كار تحقيقاني براي مبارزه و ريشه‌كني اين حشرات را به‌انجام رسانند.

عبداللهي تصريح كرد: نقطه نظرات مختلفي درخصوص سفيد‌بالك‌ها مطرح شده است و هريك از دوستان هم براساس آموخته‌هاي خود اظهارنظر مي‌كنند. تنها نهادي كه در اين رابطه جايگاه حقيقي و حقوقي دارد و بايد راه‌حل را پيشنهاد دهد وزارت جهادكشاورزي و دستگاه‌هاي زير‌مجموعه آن است.

معاون شهردار تهران درباره اينكه آيا شهرداري تهران با اين نهادها براي مبارزه با سفيد‌بالك‌ها همكاري دارد يا خير؟ اظهار كرد: در شهرداري تنها مديريت فضاي سبز برعهده ماست كه براساس آموخته‌هاي خودمان مبارزه‌هايي را تعريف و انجام داده‌ايم و باوجود آنكه وظيفه ما نبوده است اما در اين راستا كميته‌اي تشكيل داده‌ايم كه مسئولان مرتبط بيايند و نوع مبارزه بيولوژيكي را شناسايي كنند. وي افزود: كميته هنوز نتيجه نداده و قرار شده است كار تحقيقاتي پژوهشي براي مبارزه و از بين بردن سفيد‌بالك‌ها به انجام برسد و دراين رابطه به ما اطلاع دهند.

منبع:همشهری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    0 0
    این آفت گیاهان گلخانه ای است و در طبیعت یا وجود نداشته و یا خیلی کم بوده
  • رحمن ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
    0 0
    شهرداری محال است با این حرکتها موفق شود تمام درختان در کوچه ها و خانه ها پر است از این حشرات که شهر داری حتی به درختان کوچه ها آب هم نمی دهد.چه برسد به سمپاشی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس