کد خبر 468417
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه به شبهات و اخبار مربوط به قیمت گزاف قبر در برخی بقاع متبرکه پاسخ داد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حسن ربیعی گفت: بقاع متبرکه و امامزادگان مسئول دفن اموات در کشور نیستند که بخواهند این نیاز مردم را با قیمت مناسب مرتفع نمایند بلکه مسئول این کار شهرداری ها هستند که با ایجاد قبرستانهای عمومی شرایط لازم را جهت استفاده عموم فراهم می کنند.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: وظیفه اصلی متولیان بقاع متبرکه و امامزادگان خدمت رسانی مطلوب به زائران در زمینه های مختلف بویژه امور فرهنگی است. ایجاد فضای مناسب برای پاسخگو بودن به سیل جمعیت زوار در طول سال، نظافت، امنیت و ... تنها تعدادی از صدها خدمات است که این اماکن خود را موظف به ارائه آن می دانند و راههای تأمین منابع آن نیز علاوه بر نذورات و هدایای مردمی واگذاری قبر به افرادی است که می توانند مشکلی اساسی از بقعه را حل نمایند.

وی افزود: جای شگفتی است که برخی رسانه ها به جای توجه به اینکه بقاع متبرکه چگونه به هزاران زائر در طول سال خدمت می کنند و برنامه های فرهنگی به اجرا می گذارند در پی حاشیه سازی هستند و حتی برخی نیت خوانی کرده و اظهار می دارند: «عامل اینکه برخی افراد چنین پول هایی را پرداخت می نمایند بحث تفاخر و یا ترس از عذاب است» و با پیش داوری اذهان عمومی را نسبت به این افراد مخدوش می کنند و این در حالی است که پول این افراد تبدیل به کتابخانه، دارالقرآن و ... در بقعه متبرکه ای می شود که زمینه استفاده هزاران نفر را فراهم می نماید.

مدیر کل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان یادآور شد: شاید امکان دفن اموات در بقاع متبرکه و امامزادگان برای همگان وجود نداشته باشد اما با دفن تعداد افرادی معدود امکان استفاده برای عموم مردم از امکاناتی که این افراد ایجاد نموده اند فراهم می آید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس