کد خبر 468374
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳

مدیرمسئول روزنامه کیهان گفت: بسیج که بی شک یکی از کانون‌های اقتدار نظام است مورد حمله و هجوم سراسری دشمن قرار گرفته، چه در جنگ ابزاری و نظامی و چه امروز در جنگ نرم یکی از کانون های اقتدار مورد هجوم دشمن همواره بسیج بوده و هست.

به گزارش مشرق، خبرنگاران و سرپرستان خبرگزاری بسیج در استانها که مشغول گذراندن اردوی آموزشی در تهران هستند ضمن بازدید از موسسه و روزنامه  کیهان با حسین شریعتمداری ملاقات کردند. 

حسین شریعتمداری در این دیدار خطاب به جمع بسیجیان خبرگزاری بسیج گفت: تشکیل خبرگزاری بسیج نیازی بود که از مدتها قبل احساس میشد و خدا را شکر که بالاخره این خواسته به تحقق رسید.

وی در تبیین شرایط کنونی و اقتضائات آن افزود: امروز جنگ ابزار جای خود را به جنگ افکار داده است و در چنین شرایطی بسیج که بی شک یکی از کانون های اقتدار نظام است مورد حمله و هجوم سراسری دشمن قرار گرفته. چه در جنگ ابزاری و نظامی و چه امروز در جنگ نرم یکی از کانون های اقتدار مورد هجوم دشمن همواره بسیج بوده و هست.

نماینده ولی فقیه در موسسه کیهان افزود: دقیقا به همین جهت است که طی تمام این سالها و حتی همین چند روز قبل حضرت آقا هشدار و نهیب زدند به کسانی که نیروهای مومن و انقلابی را افراطی و تندرو خطاب می کنند.

شریعتمداری با اشاره به تاریخ این دعاوی چنین ادامه داد: وقتی شما به ماهیت شیعه مراجعه می کنید تفاوت را حس می کنید. استاد مطهری می فرمودند: اشاعره در تاریکی شب، کلاه معتزله را برداشتند! اشاعره و معتزله دو مکتب کلامی در اسلام میان اهل سنت بودند که اختلافاتی داشتند در مورد عدل الهی؛ عده‌ای می گفتند آنچه که خداوند می کند عدل است و عده ای دیگر می گفتند آنچه عدل است خداوند می کند. این دعوا در سطح کلامی ادامه داشت تا اینکه به یکباره در میانه ماجرا اشاعره خودشان را اهل حدیث نامیدند! این در افکار عمومی چنین معنی می شد که گویی طرف مقابل به حدیث اعتقاد ندارد!!!

وی افزود: شهید بزرگوار مطهری می گفتند: اتفاقا معتزله خیلی بیشتر از اشاعره به احادیث تمسک می کردند و اعتقاد می داشتند. امروز در میان شیعه همین جنگ روانی علیه بچه حزب اللهی ها شروع شده. جنگی که جدید هم نیست یعنی بازی تغییر نکرده؛ بلکه فقط بازیگران تغییر کرده اند. منافقین و گروه‌های ضدانقلاب و رادیوهای بیگانه همه با هم درصدد براندازی نیروهای مخلص هستند.

مدیرمسئول روزنامه کیهان گفت: در زمان اول انقلاب که این همه شبکه مجازی اینترنتی نبود، آنها تابلوی مبارزه با ارتجاع را بلند کرده بودند ولی وقتی آدرس ارتجاع را از آنها میپرسیدند همین اسلام را معرفی می کردند! یکی از همین عناصر ضدانقلاب مصاحبه ای داشت که در آن خطاب به غربی ها گفته بود که مراقب آنچه در ایران اتفاق افتاده باشید که غول ارتجاع بعد از 1400 سال با اقبال گسترده مردمی از بطری خارج شده است! منظور آنها از ارتجاع از اول کار، همین اسلام ناب محمدی بوده است که قدمتی 1400 ساله دارد.

وی ادامه داد:‌ در معرفی مرتجعین هم می بینید؛ از اول انقلاب عناصری که ضدانقلاب به آنها برچسب مرتجع زده است رهبران انقلابی‌ای بودند که خواستار احیای اسلام ناب بودند مثل حضرت اقا، شهید بهشتی، شهید قدوسی و... همه اینها در این لیست تهمت ارتجاع بودند!

شریعتمداری در بخش دیگری از سخنانش ضمن تاکید بر بحران هویت دشمنان بسیج و انقلاب افزود: البته این را هم باید بیافزایم که اتفاقا هویت ضدانقلاب منهای شما بسیجیان محلی از اعراب ندارد. چند سال قبل بنده مناظره ای داشتم با دو عنصر اصلاح طلب که بحث حمایت خارجی از رجاتل سیاسی پیش کشیده شد. من به آنها گفتم اینکه دشمنان ما شما را تحویل می گیرند هم به خاطر ماست وگرنه آمریکا و دشمنان اصلی انقلاب که پشتیبانان کلیدی شما هستند که به شما نیازی ندارد!

وی گفت: واقعیت هم نشان داده که همه این عناصر ضدانقلاب در چشم دشمانان حقیقی اسلام و انقلاب موجوداتی هستند با تاریخ مصرف محدود! و به محض اینکه قابلیت درگیری مستقیم با حزب اللهی ها را از دست بدهند موجودیتشان هم نزد اربابانشان با علامت سوال مواجه می شود! لذا خوب است بدانید که اگر اپوزیسیون و مخالفان نظام از سوی دشمنان اسلام و انقلاب تحویل گرفته می شوند هم صرفا به خاطر گل وجود شماست و مگر جز این است که همیشه در روزهای بد حادثه همین بچه حزب اللهی ها بوده اند که در میدان حاضر بودند و به امداد انقلاب آمده اند؟ به قول آن شاعر حزب اللهی خطاب به کسانی که خود را مالک اسلام و انقلاب می‌نامیدند: ای آب ندیده ها و آبی شده ها! بی جبهه و جنگ انقلابی شده ها! مدیون شب حمله جانبازانید، ای بر سر سفره آفتابی شده ها!

شریعتمداری در همین رابطه افزود: اگر بسیجی‌ها و حزب‌اللهی‌ها حاضر نبودند در تمامی عرصه‌ها و خطرات؛ چه روزهای آشوب ضدانقلاب در خیابان ها، چه در همهمه و جنجال ها، تهمت ها، افتراها و چه در عرصه های دیگر، دشمن این انقلاب را می خورد و از بین می برد. لذا طبیعی است که دشمن روی این نقطه تمرکز کرده و دائما به آن حمله کند.

وی در مورد ضرورت و جایگاه خبرگزاری بسیج تاکید کرد: شکل‌گیری خبرگزاری بسیج بسیار ضروری بود. چون حقیقتا انتظار بود از بسیج در این عرصه از نبرد نرم هم فعال باشد و بحمدالله خوشبختانه این امر بسیار مهم و ضروری نیز انجام شده است. خداوند بر توفیقاتتان بیفزاید که کار شما حساس و بسیار ضروری است.

شریعتمداری در مورد احساس خطر صهیونیسم جهانی نسبت به هسته‌های بسیجی مقاومت با اشاره به فرارفتن قدرت بسیج مردمی اسلام از مرزهای ایران ادامه داد:‌ آمریکایی ها و صهیونیستها از ارتشهای عربی نگران نیستند. آنها از حشدالشعبی در عراق نگرانند از جیش الوطنی در سوریه نگرانند از حزب الله در لبنان نگرانند. تنها به این دلیل که قدرت واقعی اثرگذاری در معادلات جهان را در اینها می‌بینند.

وی در پایان این دیدار خطاب به بسیجیان عرصه خبر در خبرگزاری بسیج گفت: حیف است نشستی با دوستان بسیجی و حزب اللهی داشته باشیم و یادی از مولای متقیان نداشته باشیم که همه چیز ما از اوست. خدا را شکر که به ما اجازه داده که زیر سایه حضرت امیر (سلام الله علیه) بمانیم و امید داریم که ایشان نیز ما از را از خود جدا نکنند. در جریان جنگ جمل حریف خیلی عربده کشیده و خیلی رجز خواند. مثل رجزهایی که صدام می خواند مثل رجزهایی که اسراییلی ها علیه حزب الله می خواندند ولی طرف مقابلش همین بسیجی ها بودند. جنگ جمل که تمام شد حضرت امیر (سلام الله علیه) خطبه ای خواندند بسیار زیبا و بسیار گویا و فرمودند: دشمن مثل رعد غرید و مثل برق جرقه زد و جهید ولی با وجود این فشل شد. حضرت می فرمایند: اما ما هرگز نمی غریم مگر آن که کاری می کنیم و نمی باریم مگر آنکه سیل به راه می اندازیم!

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس