کد خبر 468368
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا ضمن اشاره به سهم بالای کشته شدگان سوانح موتوری گفت: ۴۹ درصد مجروحین تصادفات، در راه انتقال به بیمارستان یا در آن، کشته می شوند.

به گزارش مشرق، سردار موسی امیری ظهر چهارشنبه در جمع مسئولان حوزه ترافیکی استان گلستان اظهار کرد: مقاطع زمانی نوروز و شهریور، طرح ویژه ترافیکی در کشور پیاده می کنیم و همه توانمندی ها را پای کار می آوریم.

سردار امیری با بیان اینکه در شهریور امسال شرایط ترافیکی گلستان قابل قبول است افزود: آمار سال های گذشته حاکی از کاهش سوانح در گلستان است و این مهم با تلاش همه دستگاه ها حاصل شده است.

وی گفت: گلستان به عنوان مقصد گردشگران که از فضای طبیعت استان استفاده می کنند و هم به عنوان مسیر عبور زائران حرم امام رضا (ع) از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در ادامه به آمار تلفات سوانح و تصادفات در گلستان اشاره و اظهار کرد: تعداد کشته شدگان موتورسوار در گلستان بیشتر از استان های دیگر است که نیاز جدی است در این حوزه کار بیشتری صورت گیرد.

پنجاه درصد کشته ها، موتورسوار هستند

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: در پنج ماه نخست سال جاری، پنجاه درصد از کشته ها در بخش موتورسواران بوده که ۷۰ درصد کشته های تصادفات درون شهری را نیز شامل می شود.

سردار امیری تصریح کرد: باید آموزش و اطلاع رسانی را تقویت و در کنار آموزش از ابزار تشویقی برای ترویج و فرهنگ صحیح ایمنی مردم استفاده کنیم.

وی با تاکید بر برخورد جدی با متخلفان بیان کرد: برای حفظ ایمنی مردم ناچار هستیم با متخلفان بدون تبعیض شهری یا روستایی بودن آنها برخورد جدی و قاطع داشته باشیم.

وی تصریح کرد: پلیس راه مسئول صحنه تصادفات است اما ۴۹ درصد فوتی ها خارج از صحنه و در راه انتقال به بیمارستان و یا داخل بیمارستان اتفاق می افتد.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا افزود: از صحنه تصادف تا انتقال به بیمارستان ۷ و نیم درصد و داخل بیمارستان ۳ و ۶ دهم درصد کشته شدگان به ثبت رسیده که این آمار در گلستان بیشتر از میانگین کشوری است.

سردار موسی امیری با بیان اینکه بهداشت و درمان جزو وزارتخانه های موفق کشور است گفت: پیام ما به مسئولان حوزه بهداشت و درمان کشور این است که سهم ۴۹ درصدی کشته شدگان کاهش یابد.

کاهش تصادفات و کشته شدگان در پنج ماه نخست سال

رئیس پلیس راه گلستان از کاهش تصادفات و تعداد کشته شدگان در پنج ماه نخست سال جاری خبر داد.

سرهنگ علیرضا قدمی ابتدا به جغرافیای گلستان اشاره و اظهار کرد: پنج هزار و ۲۱۰ کیلومتر طول راه برون شهری گلستان است که از این طول، سه هزار و ۸۸۰ کیلومتر راه روستایی است.

سرهنگ قدمی به بیان ارائه آمار ترافیکی گلستان پرداخت و گفت: تردد ورودی و خروجی استان ۲۴ درصد افزایش یافته و بیش از ۵۱۴ هزار وسیله نقلیه شماره گذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: در تصادفات پنج ماه نخست سال جاری، ۱۱۷ کشته و یک هزار و ۲۹۴ مجروح به ثبت رسیده که ۹۹ تصادف منجر به فوت و مجموع تصادف، یک هزار و ۳۰۸ مورد بوده که نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

وی در ادامه به آمار تصادفات طرح تابستان امسال اشاره و بیان کرد: تاکنون در تابستان امسال، ۶۰ کشته و ۸۳۳ مجروح به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۱۳ و ۳ درصد کاهش نشان می دهد.

کاهش کشته شدگان و افزایش مجروحان در شهریورماه

رئیس پلیس راه گلستان افزود: در تصادفات شهریور امسال،۱۰ نفر کشته و ۲۳۶ نفر مجروح داشته ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۷ درصد کاهش و ۳ درصد افزایش یافته است.

سرهنگ قدمی ادامه داد: همچنین در شهریور امسال ۶۹۶ خودرو و یک هزار و ۲۰۴ موتورسیکلت توقیف شده اند و ۴۲ جلد گواهینامه ضبط شده است.

وی تصریح کرد: از تعداد ۱۰ نفر کشته شده در ۲۳ روز ابتدایی شهریور، سه نفر معادل ۳۰ درصد عابر پیاده و سه نفر دیگر معادل ۳۰ درصد موتورسوار بوده اند.

وی افزود: از ۱۱۷ نفر کشته شده پنج ماه نخست سال نیز، ۱۷ نفر معادل ۱۵ درصد عابر پیاده و ۵۴ نفر معادل ۴۷ درصد، موتورسوار بوده اند.

به گفته رئیس پلیس راه گلستان، توجه نکردن به جلو با ۳۶۱ فقره که ۲۸ درصد تصادفات را شامل می شود، مهم ترین عامل تصادفات بوده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس