سرپرست دادسرای ارشاد تهران گفت: از ابتدای سال ۹۴ تاکنون مدیران ۷۳ مجتمع مسکونی تهران را با هدف جلوگیری از برگزاری پارتی های شبانه به دادسرا دعوت کردیم که این اقدام مؤثر بوده به نحوی که آمار پارتی‌های شبانه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

به گزارش مشرق، جلسه ستاد پیشگیری از جرایم خاص استان تهران به ریاست عباس جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران با دستور کار سرقت و جرایم منافی عفت تشکیل شد که 

در این جلسه سردار ساجدی نیا فرمانده انتظامی استان تهران به همراه فرماندهان انتظامی غرب و شرق استان و دادستان های شهرستان های تابعه استان تهران حضور داشتند.  

جعفری دولت آبادی جرایم آسیب پذیر برای جامعه را به سه دسته تقسیم کرد و گفت: اول جرایمی که با سلامت جسمی و روحی افراد مرتبط است که به امور بهداشت؛ تغذیه؛ بهداشت عمومی و مسائلی از این قبیل مربوط می شود. دوم جرائم اقتصادی و مالی است که علاوه بر آسیب مالی به امنیت فکری مردم نیز خدشه وارد می کند و سوم جرایمی که در تضاد با عزت و کرامت انسانی است که فساد اخلاقی از این نوع جرایم است.  

دادستان عمومی و انقلاب تهران با تاکید بر دستور کار جلسه به موضوع جرایم اقتصادی و مسائل مالی اشاره کرد و گفت: قوه قضائیه به جرایم اقتصادی سرقت و مفاسد اخلاقی نگاه ویژه ای دارد و مبارزه با این جرائم از سیاست های مهم دستگاه قضا به شمار می رود. باید در جرائمی مانند سرقت از ظرفیت و توان تمام دستگاه ها استفاده شود تا مردم امنیت خاطر داشته باشند.
 
وی افزود: قانون آئین دادرسی کیفری جدید که از اول تیر ماه اجرا شده است الزامات جدیدی را به همراه داشته و نسبت به قانون سابق توجه بیشتری در حمایت از حقوق متهمان دارد.  
 
جعفری دولت آبادی با تاکید بر ضرورت مقابله با جرایمی مانند سرقت گفت: در سال های اخیر اقدامات مناسبی در مقابله با جرایمی همچون سرقت صورت گرفته اما با همه این اقدامات رضایتمندی مردم را به همراه نداشته است.

وی گفت: در مبارزه با سرقت، پیشگیری، مقابله و اجرای احکام سرقت مورد تاکید است و احکام سارقین باید اجرا شود چرا که اجرای احکام سارقین محکوم بخش مهمی از طرح مبارزه با سرقت است.

سردار ساجدی نیا گزارشی از میزان جرائم ارتکابی در استان تهران در ۶ ماه اول سال ۹۴ نسبت به مدت مشابه سال ۹۳ ارائه کرد و گفت: تمام سعی و تلاش نیروی انتظامی در سال های اخیر مهار ارتکاب جرایم خاص بوده و ما تمام تلاش خود را برای جلوگیری از روند افزایشی ارتکاب جرم به کار بسته ایم و در این مدت صحت آماری را سرلوحه کارمان قرار داده ایم.
 
سردار ساجدی نیا افزود: تا قبل از سال ۹۳ حدود ۲۰۰ گشت در لحظه در سطح شهر تهران داشته ایم که این آمار در حال حاضر به ۴۵۰ گشت در لحظه رسیده است.

سردار محمدیان فرمانده پلیس آگاهی تهران هم به ارائه گزارشی در مورد اقدامات پلیس آگاهی تهران در برخورد با جرائم به ویژه سرقت پرداخت و گفت: قاطعیت قوه قضائیه و دادستانی تهران در مبارزه با سرقت پلیس را نسبت به برخورد با جرائم خاص مصمم تر کرده است.

ابوالحسنی سرپرست جدید دادسرای ویژه سرقت در این جلسه با اشاره به تغییر شیوه های سرقت گفت: سرقت از حالت سنتی به سمت و سوی یک جرم سازمان یافته تغییر وضع داده است.

در ادامه جلسه سرپرست دادسرای ارشاد تهران گفت: از ابتدای سال ۹۴ تاکنون مدیران ۷۳ مجتمع مسکونی تهران را با هدف جلوگیری از برگزاری پارتی های شبانه به دادسرا دعوت کردیم که این اقدام مؤثر بوده به نحوی که آمار پارتی‌های شبانه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.
 
وی به برخورد دادسرای ارشاد با پدیده بدحجابی در جامعه هم اشاره کرد و گفت: در روزهای اخیر چندین پرونده در برخورد با بدحجابی در دادسرا تشکیل شده که در دو مورد دادگاه متهمان را به پرداخت ۹۰۰ هزار تومان جزای نقدی محکوم کرد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران در جمع بندی مطالب گفت: همکاری مناسب دادستان ها با نیروهای پلیس به معنای عدول از مواضع طرفین نیست.

وی روحیه مطالبه گری را از ویژگی های دادستان ها عنوان کرد و افزود: دادستان های شهرستان های استان تهران در مناطق خود باید روحیه مطالبه گری داشته باشند و در صورتی که مشکلات حل نشد مراتب را جهت پیگیری به دادستانی تهران منعکس نمایند.

جعفری دولت آبادی گفت: باید در حوزه سرقت و اعطای مرخصی به محکومان خاص سختگیری شود و نباید اعطای مرخصی به بعضی محکومان، بستر ارتکاب جرم دوباره برای محکومان بد سابقه فراهم شود.

وی تاکید کرد: عزم جدی دادستان ها و فرماندهان پلیس در مبارزه با جرائم تعیین کننده است و برخورد قاطع دادستان ها از الزامات مبارزه با جرائم خاص است.

دادستان عمومی و انقلاب تهران جابجایی مکانی مجرمین را نتیجه تأثیرگذاری مبارزه با جرم دانست و گفت: دادستان ها نگران جابجایی مجرمین نباشند چرا که جابجایی آن ها از نقطه ای به نقطه دیگر نشان از تاثیر مبارزه بر مجرمین دارد چرا که آن ها دیگر احساس امنیت نمی کنند و مجبور به تغییر مکان می شوند.
 
جعفری دولت آبادی ضمن اشاره به لزوم هماهنگی فرماندهان پلیس با دادستان ها برای اجرای طرح های مبارزه با  جرائم تصریح کرد: ضرورت دارد که طرح ها از سوی پلیس اجرا شوند اما امری که در این میان مهم است هماهنگی نیروهای انتظامی با دادستان هاست که دادستان ها هم باید در این راه به پلیس کمک کنند. طرح های پر سر و صدا اما بی اثر برای مردم فایده ای ندارد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: محکوم باید بداند چنانچه حکم محکومیت علیه او صادر شد ولو اینکه حکم غیابی باشد سراغ او خواهند آمد و برای اجرای حکم او اقدام خواهد شد. پلیس باید با همکاری دادستان ها بخشی از اجرای طرح های سرقت خود را به سمت و سوی دستگیری محکومان بزه سرقت هدایت کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 77
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 82
  • دانشجو ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 1
    900 هزار تومن کمه.ضرری که بد حجابی به جامعه میزنه خیلی بیشتر از اینها هزینه برمیداره
  • ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    "کاهش پارتی های شبانه تهران" الحمد لله جوانان دارن یواش یواش خوب رو از بد تشخیص میدن
  • ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    واقعا در بعضی خیابان های شهر نمیشود راه رفت
  • یاور ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    من هم موافقم. باید پارتی بازی کم شود
  • احسان ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    انصافا ، بی حجابی و فساد خیلی بده. عواقبش هم بسیار بده ، جامعه رو هم نابود میکنه. میدونم حتما میگید : "آره همه مشکلاتمون حل شد و حالا همین چها رتا نخ مو مونده و جوان انرژی داره و .... " ، بله دوستان فساد باعث رفع مشکلات نمیشه بلکه مشکلات رو چند برابر میکنه. اینو که یه بچه هم میدونه. من خودم یه فوق لیسانس بیکارم و به شدت وضع اقتصادی و معیشتی کشور رو نقد میکنم . منتها مسئله حجاب چیز دیگه ای هست و باید حرمت ها و ارزش هایی که ما باهاش به دنیا اومدیم حفظ بشه. یا علی...
  • مهرداد ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    احسنت آقا احسان همه جای دنیا همینطوریه، به ارزشهای خودشون پایبندن ولی تو ایران یه عده .....
  • مریم ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    خیابانها با خونه هیچ فرقی نداره وحریمها برداشته شده تورا بخدا جلوی فسادرا بگیرید همه بلاهای اقتصادی ازین فساد وبی بندوباریست کسی میخواهد خودآرایی کند داخل خانه اش این کار را بکند جوانان که نه شغلی ونه پولی دارند چه گناهی کرده اند
  • سینا ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    در هر سه مورد اگر درست و بدون تبعیض انجام شود ایده خوبی است اما نیازمند علل های مختلف است که اگر ضرر برساند جریمه شوند مثلا از حد که بگزرد در مسئله بدحجابی
  • ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    2 0
    اول از بازیگرای سیما که فرهنگ این کشور رو.... شروع کنید.
  • جواد ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    جالب است که هر وقت صحبت از برخورد با این ها میشود " عده ای میگویند که این همه مشکلات داریم " شما گیر داد ه ای به چند خانم ! مانند این که چشم یک نفر نیاز به درمان داشته باشد " بگویند اهمیت چشم در مقایسه با قلب کم است . بنابراین نیاز به درمان ندارد!
  • ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    اگر قرار بود با برخورد انتظامی قضایی کار درست شود بعد گشت ارشاد می بایست وضعیت درست می شد که بدتر شد ، ذات ناخودآگاه انسانه اینطوره که حتی حرف درست رو با زور بهش بگن گارد می گیره ، زور فقط باعث شده بعضی مردم راه های جدیدی رو برای دور زدن پیدا کنند ، امیدوارم روزی برسد که این موضوع رو تشخیص بدید و به جا برخورد انتظامی بروید دنبال فرهنگ سازی ، کار از مدارس ، تعریف درست کلمه آرایش و ... برای مردم ، طراحی لباس های زیبا با تنوع رنگی بالا و جوان پسند ولی پوشیده ، غیر چسبان و بلندی مناسب بازار با این ها پر شود و اجناس غیرایرانی غیر اسلامی جمع اوری و برخورد شود و ....
  • گمنام ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    کار خیلی خوبیه ولی خواهش میکنم اول ادارات دولتی و بعضی مراکز عمومی رو کنترل کنید بعضی از کارمندان در اداره ها،سازمان ها،کلاس هایی مثل کلاس زبان،فروشگاه ها،مراکز تجاری،حجاب واقعا یه معضل بزگه،باید حداق برای مراکز دولتی کارمندان رو موظف به حجاب کنن باید فروش بعضی از لباس هایی زننده و مستهجن از مراکز خرید منوع بشه و این لباس ها رو جمع اوری کنن
  • ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    دادسرا نمیخواد دقیقا مثل پلیش راهنمایی رانندگی گشت ارشاد مورد رو بلافاصله جریمه کنه و براش قبض صادر کنه وقتی شخص مورد نظر اولین عملیات بانکی رو بخواد انجام بده این مبلغ از حسابش کسر میشه
  • علی ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    خواهشا فرهنگ حجاب ، آرایش ... اسلامی را راه اندازی کنید . همانطوریکه کشورهای غرب فشن مد لباس میذارن تا جوانان مارا بسوی خود معطوف کنند شما چند بار برای جوانان این مرز بوم از مد و آرایش و ....نحوه پوشش جلسه عمومی و فراگیر گذاشتید
  • ممد ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    واقعا وضع بدی شده
  • ایرانی ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    متاسفانه اینگونه زنان اکثرا روسپی هستند ودارای سوابق متعددی هستند عده ای ناآگاهانه الگوبرداری میکنند
  • بنده خدا ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    بين كسي كه حجاب را از ته قلبش قبول داره و كسي كه حجاب را زوري قبول ميكنه يه تفاوت هست اولي هر جا و در هر شرايطي حجاب را حفظ ميكنه ولي دومي در شرايط مختلف وضعيت حجابش تغيير پيدا ميكنه.
  • ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    دانشجو جان به نظر شما ضرر بدحجابی چند تومنه؟ آیا مسائل فرهنگی با جریمه حل میشه؟
  • علی ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    اگر برخورد کنید درست می شه. به خدا بر خورد کنید درست می شه. مسئولان خودتان نمی خواهید مواد مخدر کم بشه و خودتان نمی خواهید رشوه و ظلم و ضد هنجارها کم بشه اگر می خواستید. تا حالا همه چیز درست شده بود. خواهش دارم شمارا به خون سرخ حسین بن علی (ع) قسم می دهم این دوکار را انجام دهید. تا کشور 90 درصد اسلامی تر شود . به فروشندگان مواد مخدر اعلام کنید اگه دردام پلیس افتادند حتی اگر ذره ای مواد مخدر و الکلی داشتند اعدام می شوند. به کسانی که مصرف می کنند نیز 6 ماه فرصت بدهید ترک کنند و در غیره اینصورت اعدام بشوند و اگر در هر شهر 1000 نفر هم باشد. در نتیچه دزدی بی حجابی .سرقت. بدقولی و...و...و بسیار در سطح کشور کمتر می شود. موضوع بعدی چندین قاضی بسیار قوی و بازرس خدا ترس و بسیار قوی به درون شهرهای جنوب کشور و استان بوشهربفرستید ، چندین بازرس بسیار قوی نیز به ادارات شهرداری و پاسگاههای پلیس و کلانتری ها و شهرداری های جنوب کشور و به خصوص استان بوشهر و شهر من گناوه بفرستید. البته بصورت ناگهانی و بدون اطلاع قبلی ، هیچ کس حتی . بالا ترین مسئولان استان نیز خبر نداشته باشندو این افراد دارای اختیار بسیار بالا باشند و جهت خواب و غذا محتاج هیج شخصی در استان بوشهر نباشند . در حین سفر همه امکانات انها فراهم باشد تا بیایند و تعدادی از انها پرونده ها ی یکساله شهرداری ها کلانتری ها،و دادگاههار ا بررسی کنند . و به راحتی با مردم که در طول یکسال گذشته و تا کنون با ان اداره بر خورد داشته اند را بسنجند. مخصوصا نحوه عمل دادگاه و شهرداری ها را ببینید. چرا این ادارات اینقد در حق مردم ظلم و ستم می کنند. طوری با اینان برخورد کنید تادرسی شود برای دیگران و کشور ما اسلامی گردد و شاهد تغییراتی به سمت معنویت در جامعه باشیم. من خودم بسیار دردادگاه دویده ام و دارم ظلم و ستم ان را می بینم. شما را به جد اقایم خامنه ای قسم استان بوشهر نیازمند این است که در ان بیش از دوسه هزار نفر از مسئولان تنبیه شوند. مشرق جان اگر این مطالب را نمی گذارید لا اقل می تونید به اطلاع بزرگان برسانید و عین مطالب مرا برای انها ایمیل کنید.
  • حسین ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    این مدل فساد اخلاقی و اجتماعی است و مفاسد و منکران اخلاقی باید اصلاح شوند
  • احسان ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    متاسفانه کار به جایی رسیده که حتی اگر هم جریمه کنن شبه مطرح میشود که زنان آزاد نیستن مشکل یکی دوتا نیست که
  • ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    من یه زمان ناظم بودم و برای مو نیم نمره کم میکردم برای ناخن یک نمره برای لاک ناخن نیم نمره و الی آخراحتمالا" اینجوری چرتکه انداختن..
  • ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    1 0
    اونابرای ایران پول میسازن..
  • امیر ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    شک دارم که شما دانشجو باشی...
  • ناشناس ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    1 0
    کاشکی برای بی خانمانها و گرسنگان هم اینطور دقیق بودین ! کاشکی برای گرانی هم اینطور دقیق بودین ! کاشکی برای بیماران لاعلاج و هزینه های سرسام اور ان هم اینطور دقیق بودین .یکبار هم اعلام کیند هرکس یک گرسنه رو معرفی کنه بهش جایزه میدین تنها قانونی که تو کشور ما بلافاصله بعد از تصویب اجرا میشه قانون جریمه است !! ولی اگه تو مجلس قرار شد یک اتوبان بسازن بیست سال دیگه اجرا میشه
  • ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    همونطوری که غرب با کار فرهنگی و تبلیغاتی در حالی که مسئولین امر خواب تشریف دارن فرهنگ نحس خودش رو نهادینه میکنه ماهم باید با کار فرهنگی و با برهان قاطع و دلیل عقلی کار فرهنگی کنیم نه باجریمه و زد وخورد. البته کسانی که واقعا از روی عناد ولجاجت ادامه میدهند باید تنبیه بشن.
  • علی ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    مشکل ما عدم فرهنگ سازیه. با جریمه هیچی درست نمیشه. اکی؟؟؟
  • ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    خوب ديگه مملكت همين يه مشكلو داشت خدارو شكر با اين جريمه حل شد ديگه كاري نمونده بكنيم واسه بهشت رفتن اماده باشين
  • رضا ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    جامعه ی اسلامی بعد34 سال فرهنگ سازی و تبلیغات با اون همه هزینه برای ارگانهای مرتبط... جریمه بد حجابی!!!!!!!بنظرتون یه جای کار نمی لنگه
  • shayan ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    کاهش دستگیری مهمونی های شبونه کاهش داشته نه مهمونیای شبونه. الان یاد گرفتن کجا و کی بگیرن
  • ashkan ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    منم موافقم که پارتی ها کم بشه چه روزانه چه شبانه چه فامیلی چه غریبه
  • ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    مرجبا
  • ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    متاسفانه باعملکردناصواب در سالیان گذشته ضربات هولناکی به اسلام وباورهای دینی امت واردشده
  • گیل مرد ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    جریمه جواب نمیدهد باید بامردم صادق و دوست بود همین وبس بیشتر بی حجابی ها به خاطر لجبازی است
  • ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    اخه اختلاسگراتنبیه کنن بی حجابا پیش کش
  • ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    900 هزار تومان پول تو جیبی اینها هم نمی شه . حداقل باید 5 میلیون باشه . بین 5 تا 95 میلیون .
  • ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    بعضیا هم که تا بهشون می گی حجاب می گن آزادی و... اگه آزادی به لخت بودنه پس حیوانات از همه ما آزاد ترند!
  • اعلام ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    اگر بدون جلسه با مدیر آپارتمان ها و یا بدون تهدید، پارتی های شبانه کاهش یافت، مردی! با کار علمی و فرهنگ سازی.
  • صالح ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    هیئتی ها، اعتکافی ها، شب قدری ها، فراموش نکنیم که عزاداری و زیارت و شب قدر و اعتکاف و اینها مستحب است اما نهی از منکر واجب.اقا و خانم عزیز یک تذکر ساده و گذرا که سخت نیست.بگو و برو .خیلی ها تذکر دادند و این حقیر هم حدود یکسال است که بالاخص به زنان خیلی بدحجاب که تنها باشند تذکر می دهم و هنوز هم زنده ام.پشت گوش نیندازید.
  • ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    پارسال من پیشنهاد دادم بجای برخورد فیزیکی فقط جریمه اگر بشوند دیگه هوس بی حجابی سرشون نمی زنه مثل اینکه پیشنهادم مقبول واقع شد!
  • ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    دروغ نگو
  • سامان ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    عالی گفتی داداش
  • چنگیز ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    آیا کسی جرات افشای نام این آقازاده ها را دارد
  • ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    یعنی انقدر آرزو دانشجو شدن داشنی که اسمتو تغییر دادی
  • حسین ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    به نظر من البته نظر شخصیه شاید همین بد حجابی ، نگاههای بد و هرزه باعث فساد بشه
  • حسین ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    0 0
    من میگم آیات حجاب و همچنین احادیثی که مربوط به بی حجابی است و راجع به عذاب اخروی بد حجاب و بی حجاب گفته شده رو همه جای شهر پخش کنند. مثلا در تابلو های ادارات، دیوار شهرها ، حتی کاسبهای با ایمان اونها رو توی مغازشون بزنند، حتی اگه شده بیلبوردهای سطح شهر رو استفاده کنند. خیلی از خانمها و حتی آقایون شاید بعلت عدم مطالعه از این موضوعات خبر نداشته باشند و این آگاهی واقعا باعث بشه به خودشون بیاند. همینکه حس کنند دچار عذاب اخروی شوند شاید تلنگری بخورند. وگرنه با جریمه کردن من فکر می کنم مثل گشت ارشاد کارایی نداشته باشه. توی ایام محرم و صفر هم اگه مداحان و سخنرانامون به جای سنه زنی محض این موضوعات رو هم مطرح کنند می تونه مفید باشه. البته این فقط در مورد حجاب نیست ها برای آقایان هم باید گفته شه که نگاهشون رو حفظ کنند.
  • ناشناس ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    0 0
    هر کس سعي کند در هر جائي که کار مي کند سعي کند قبح و بدي بدحجابي را جلوه گر نمايد. مثلا اگر فروشنده است از فروش و معامله با زنان بد حجاب خودداري کند، اگر تاکسي است از سوار کردن زنان بدحجاب خودداري کند، در اداره ها همينظور ... متأسفانه وضعيت حجاب و روابط زن و مرد نامحرم هر روز بدتر مي شود. وزارت ارشاد و نيروي انتظامي هم که تقريبا کامل بي خيال شده اند.
  • حامد آقایی ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    0 0
    اگه این طرح اجرا بشه آرامش جوونا چند برابر میشه.ینی اگه بشه محشره.ایشالا دانشگاه هم اصلاح بشه. اینا که از خدا ترسی ندارن.لااقل از این۹۰۰ تومنه میترسن:)
  • ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    0 0
    پارتیهای شبانه کم شده چون الان همه سرشون تو موبایلاشونه .مایه داراهم باپورشه هاشون سرگرمن . اون نهصدتومن جریمه هم ببین دیگه چی بودن که جریمه شدن حتما ساعتها بدون حجاب وبایه تیشرتو وساپورت داشتن گشت میزدن ًپس هردو طرف چه بیحجابا وچه مذهبیها ناراحت یاخوشحال نشین . چندشب پیش پژوهشهای مجلس گفته که طرح جریمه رو قبول نداره وجالب اینه جلالی هم تلفنی باصداوسیما داشت صحبت میکرد دراین باره . این نشون میده بعضیا دلشون نمیخواد این طرح اجرابشه .چون به جای اینکه وقت رای گیری طرح نظرشونو اعلام کنن زودتر برداشتن نظرشونو رسانه ای کردن وباصداوسیماهم مصاحبه کردن که باطرح جریمه بیحجابا مخالفن.
  • ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    0 0
    نه دوست عزیز الان دیگه نمایش رو تو خیابون برگذار میکنند پارتی کم شده
  • محمد ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    0 0
    پرونده حجاب دیگه بسته شده ست آقایون تازه انگار از خواب پاشدن این نسل حیا نداره حالا شما جریمه کن روسری سرش کن تموم شد رو بچه مدرسه ای ها کار کنید تو پنج سال آینده چیزی به نام حجاب تو ایران وجود نداره متاسفانه وقتی نجات پیدا میکنیم که به گول زدن خودمون پایان بدیم کاری کنید که مردم عاشق حجاب بشن نه اینکه به زور اونا رو از همه چیز متنفر کنید
  • ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    0 0
    البته در برخی موارد قطعا برخورد انتظامی لازم هست نه دچار افراط باید شد و نه تفریط
  • ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    0 0
    البته اگر به جای اکثر کلمه خیلی یا بسیاری بگذاریم شاید درست تر باشد
  • محمد ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    0 0
    باید این جریمه های نقدی صرف ایجاد وبرگزاری کلاس برای همین بدحجابها بشه برای دفعه اول دستگیری ده روز کلاس وبرای دفعات بعدی زمان کلاسها افزایش یابد به این ترتیب قدرت سخت ونرم هردو عامل کاهش بد حجابی خواهند شد.
  • علی ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    0 0
    برادر عزیز خواهر گرام شما که می گویید کار فرهنگی. کار فرهنگی . در مبحث مواد مخدر بیست ساله داره کاره فرهنگی میشه ایا معتادان کم شدن یا بیشتر. اماکمربند ایمنی با جریمه پلیس . همه اجرا می کنند . امروز با بر خورد جدی . کارها درست می شه هم کار فرهنگی و هم برخورد . ابتدا برخورد جدی با ادارات و مسئولان ..... بعد این نظم و قانون وارد جامعه شود. وقتی طرف با حجابه اما برا رسیدن به حقش تو ادارات باید یه نفر پارتی پیدا کنه یا پول بده و یا..... . خوب این ایمانش ضعیف میشه. پس اسلام باید یکبار دیگر از ادارات و برخورد خشک با مسئولان پارتی باز و رشوه بگیر شروع بشه. تا مزه ایمان را لمس کنیم.
  • ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    0 0
    وقتی مدیران مدبر می آیند رسما برا سایتهایی مثل فیس بوک و... که حریم بیرون رو به داخل خانه میبرد تعجبی نداره که یه عده با لباس تو خونه و شلوار ورزشی -حالا من اینو گفتم بقیه اش رو خودتون بگیرین- تشریف میارن تو خیابون. دقیقا آدم یاد جنگل میفته که وضعیت داخل لانه و بیرونش برا حیوانات مشابهه. چقدم فکر میکنن الان دیگه خیلی جذاب و هنری شدن!
  • ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    0 0
    البته با تکه دوم جمله آخر مخالفم
  • ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    0 0
    کلامی بود از ...؟! برو بابا درباره خودت حرف بزن همین کامنتهای بالا رو هم میخوندی قبل حرف زدن برات بس بود
  • نا شناس ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    0 0
    وقتی یک دختر محجبه باشی تو دبیرستان در نماز جمعه ها شرکت کنی در همه مراسمات کشوری شرکت کنید عضو بسیج باشی تو دبیرستان با معدل 19 دیپلم بگیری وقتی برای دانشگاه کد رهگیری از بسیج می خواهند به پا یگاه بسیج مراجعه میکنید به شما مگنند شما بسیج فعال نیستید شما عادی هستید شما نمی توانید از بسیجیتان استفاده کنید ایا این فرهنگ سازی است
  • ابوذر منتظرالقائم ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    0 0
    حجاب، حصار و حریم عفت زن و سنگر محکمی است که راه ورود فساد و هرزگی‌ها را سد می‌کند و به زن شخصیت و احترام می‌بخشد در جامعه‌ای که زنانش با حجاب صحیح و پوشش کامل رفت و آمد کنند، جوانان هم با خاطری آرام به کار خود مشغول می‌شوند و دور از هر گونه تحریک بی‌جا و خیال خام، در زمان مناسب، با رضایت و خرسندی به تشکیل خانواده علاقمند می‌گردند و ازدواج می‌کنند.
  • ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    0 0
    این پارتی یا اون پارتی
  • ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    0 0
    جناب ابوذر حرف شما تا اندازه ای قابل قبوله !! فقط رعایت حجاب توسط زن در جامعه راه حل مشکل فساد و هرزگی نیست ! چرا؟ مثالی بیارم در یکی از فیلم ها اشتباه نکنم (جویندگان طلا چارلی چاپلین) یکی از برجسته ترین نکات روانی و ذهنی و ذاتی انسان به نمایش در آمد ! در اون جایی که چارلی از فرط گرسنگی هر چیزی رو شبیه غذا میدی و در پی ارضا این نیاز اساسی خودش بر می اومد!! عزیز من انسانی که از لحاظ جنسی گرسنه باشه و عفت و حیا ازش دور باشه از هر راهی در پی برطرف نمودن نیازهای خودشه !! من دیدم کسایی رو که یه باد به چادر یه خانمی میخورد و یه خورده چادر کنار میرفت چند نفری دیگه هرچی چشم داشتن واسه دید زدن قرض میکردن!!!! برادر من دغدغه های تو دغدغه های من و امثال من هم هست ! به نظر من راههای فرهنگی ، نشان دادن مدلهای امروزی و قابل درک از لحاظ حجاب و عفاف برای جوانان و مهمترین امر تسهیل در امر کار و ازدواج جوانان بهترین روش کاهش فساده نه برخورد قهری و جبری !! برخورد قهری نه تنها برای نظام جمهوری اسلامی فایده ای نداره بلکه راه رو برای سوء استفاده بیگانگان با ایجاد کمپین هایی تحت عنوان آزادیهای یواشکی برای تقابل با نظام اسلامی و ناخواسته تقابل جوانان این مرزو بوم با فرهنگ اسلامی رو هموار میکنه!
  • ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    0 0
    کسی منکر این نیست که بدحجابی و فساد بده ولی این جای سوال داره با برخورد قهری و جبری و پاک کردن صورت مسئله آیا تمام مسئله بدحجابی و فساد حل میشه ؟ قطعا اینجور نیست!! آموزش نوجوانان و جوانان در استفاده صحیح از ابزارهای اینترنتی ( در موبایل بعضی از این بچه دبیرستانیها فقط باید تماشا کرد چه صحنه ها و فیلم های فجیعی وجود داره) ، مبارزه با مواد مخدر ، آموزش والدین در برخورد با ناهنجاریای فرزندان، برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی نظیر دختران و حتی پسران فراری ، مبارزه با فقر و بیکاری ، تسهیل امر کار و ازدواج جوانان همه و همه نقش اساسی در مبارزه با فساد دارن!
  • ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    0 0
    سوء مدیریت ، عدم آموزش نسل جوان در استفاده صحیح از ابزارهای الکترونیک ، برخورد قهری و جبری با مسائل به جای ارائه راه حل منطقی ، نظارت کم والدین بر فرزندان به دلیل کار چند شیفته در بیرون از منزل، نبود تفریح و سرگرمیهای مختص به هر نسل خصوصا در شهرستانها، مشکلات کار و ازدواج جوانان ، عدم پایبندی به اصول حتی در کسانی که خود ادعای مسئله حجاب و عفاف رو دارن ( بسیار می بینیم مادر با چادر در خیابان در کنار فرزند هفت قلم آرایش کرده خود در حال رفتنه ) اینها همه فساد خیزن!! خواهرمن معیارها در این جامعه به دلیل برخوردهای دوگانه و بی هدف دولتها و تهاجم فرهنگی دشمنان کاملا تغییر ماهیت داده !! الان اگه شما برفرض مثال موبایلت مثل من ساده باشه و تلگرام و وایبر نداشته باشی اون هم به دلیل مشغله کاری سنگین( من منکر کاربرد صحیح از تلگرام و ... نیستم و اصلا منظورم بد یا خوب بودن شبکه های اجتماعی نیست) یه جوری به آدم نگاه میکنن تازه اگه بشناسنت با تخفیف بهت لقب بی کلاس و عقب افتاده میدن!! میخوام بگم ما یاد گرفتیم حتی حریم شخصی دیگران رو هم زیر سوال میبریم !!
  • ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    0 0
    قضیه حجاب و عفاف محض اطلاع جنابعالی فقط مربوط به زنها نیست مربوط به مردها هم میشه!! فرهنگ اسلامی هر دو قشر باید بره بالا !!
  • ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    0 0
    هیچ بار !! فقط شعار مبارزه با بدحجابیو بی حجابی سر میدن!!
  • ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    0 0
    جناب ناشناس 20:27 حرف شما منطقیه ولی هر کاری اهمیت مربوط به خودش رو داره !! همه مسائل رو نباید با هم یکی کرد و به حالت تعطیل در آورد!!
  • ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    0 0
    یه جای کار چیه رضا جان ، همه جای کار می لنگه!!!
  • ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    0 0
    آورین ، آورین!!!! من موندم تو جز اون دسته از افرادی هستی که بهشون میگن فرار مغزها !! وا اسفا!! وامصیبتا!!
  • ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    0 0
    خواهشا ظلم در حق بسیج نفرمایید ! بسیج باید به دل و اعتقاد باشه ربطی به استفاده از سهمیه و ... نداره! کجای دنیا استفاده از سهمیه یک ارگان فرهنگ سازیه!! با همین کارها و افکار نسنجیده بسیج رو زیر سوال میبریم به همین راحتی !! حالا یه نفر بیاد این کامنت رو ببینه میگه ما نگفتیم اینا بسیج رو فقط واسه سهمیه و ... میخوان!!
  • ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    0 0
    تا کی میخواید با پلیس و جریمه با بدحجابی مقابله کنید مگه تا حالا نتیجه داده این اصلا راهش نیست پلیس و جریمه رو بذارید برای غارتگرای میلیاردی بیت المال...
  • وحید ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    0 0
    یکی بیاد به این وزارت ارشاد بگه جلوی بازیگرا رو تو اینستاگرام بگیرن که دیگه از بد حجابی گذشته به کشف حجاب رسیدن!!!
  • علیرضا ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    0 0
    ی جوری دوستان علیه اسم نویسنده این کامنت موضع میگیرند انگار چ خبره ... لغت " دانشجو " مدتهاست مفهوم واقعی خودش رو از دست داده ... انواع دانشگاه ، انواع راه و روش برای ورود و الی آخر ... دانشجویی که ایمیل نداره و به جاش غرقِ واتس اَپ و اینستاگرام و بازی کلش و این داستاناست ... اون دانشجوئه ؟؟؟ تو دانشگاه هم داره تحصیل میکنه :| ... من الان ترم چهارم و هنوز اندازه تعداد انگشت های یک دست هم دانشجوی مشتاقِ علم و آگاهی ندیدم ... شما عمق مطلب رو بگیر ... به این آقا هم گیر نده ، از تفکرش مشخصِ دانشجوئه دیگه :D ....
  • علی ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
    0 0
    سلام گرچه مخالف بدحجابی ام اما واقع بینانه میگم این طرح و طرحای مشابه راه به جای نخواهد برد چه بسا که نتیجه عکس ندهد. تنها راه فرهنگ سازی می باشد.
  • مصطفی ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
    0 0
    انصافا ، بی حجابی و فساد خیلی بده. عواقبش هم بسیار بده ، جامعه رو هم نابود میکنه
  • سیری ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
    0 0
    من و امقال من ده شصتی تو این نظام به دنیا اومدیم.اشکال مختلف قوه قهری دیدیم!از منکرات تا تراشیدن موی سر تا پاره کردن لباس...ماها به سن میانستلی داریم میرسیم تغییر کردیم ولی هفتادیا هشتادیا از ما بدتر شدن.آقا درد یه جا دیگس.یا جریمه حا نمیشه.سرتون زیر برفه.جونی که کار شغل آینده نداشته باشه پارتی میره خیابون گردی میکنه و...عوض جریمه جلو آقازاده های دله دزد استخدامای پارتی دار و ...بگیرید.جونا شغل داشته باشن همه چی حل میشه.
  • ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    0 0
    خوبه با این جریمه ها هرکیم بخواد بره بیرون نمیره همه میرن خونه های هم واقعا دستتون درد نکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس