کد خبر 467416
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۰

در این نما، دو نسل «حزب الله» با فاصله سنی حدودا شصت سال، در نقطه ی عطفی از تاریخ، کنار هم قرار گرفته اند

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، تصویری که پیش رو دارید، احتمالا به سال 1360 شمسی در «کرمانشاه»(که آن روزها به نام «باختران» شناخته می شد) به ثبت رسیده است. در این نما، دو نسل «حزب الله» با فاصله سنی حدودا شصت سال، در نقطه‌ی عطفی از تاریخ،  کنار هم قرار گرفته اند و «آیت الله اشرفی اصفهانی» نماینده‌ی امام در «باختران» کنار نوجوانی از اهالی «شمیران» (تهران) دیده می شوند.
این جوان شمیرانی، «حمیدرضا رحمانی» نام دارد و متولد سال 1347 شمسی است. این که چه‌گونه گذار «حمیدرضا» به «کرمانشاه» افتاده و میهمان منزل «نماینده ی امام» شده است شاید به پدر و برادران بزرگ ترش بازگردد. گرچه آن روزها، زیارت علمای اعلام از رسوم رایج میان بسیجیان و رزمنده‌گان بود اما «حمیدرضا» علاوه بر آن که فرزند «حجت الاسلام علی اصغر رحمانی» بود، دو برادر بزرگ تر از خود داشت که احتمالا در آن ایام، از رزمنده‌گان «جبهه‌ی غرب» بودند و برادر کوچک خود را گاه‌گداری به منطقه می‌بردند.

«حضرت آیت الله عطاءالله اشرفی اصفهانی» به سال 1281 شمسی در «خمینی شهر»(اصفهان) متولد شد. ایشان تحصیلات حوزوی خود را ابتدا در «اصفهان» و سپس در «قم» تا رسیدن به «اجتهاد» در چهل ساله‌گی ادامه داد و سپس از طرف آیت الله بروجردی به «کرمانشاه» مامور گردید. این عالم ربانی پس از وفات «آیت الله العظمی بروجردی» با تشخیصی عمیق به جمع یاران باوفای «حضرت روح الله» پیوست و تا پیروزی انقلاب اسلامی، از بی پرواترین و جدی‌ترین حامیانِ ایشان به شمار می رفت. وی پس از پیروزی «نهضتِ روح الله»، کرمانشاه را به یکی از ارکان پشتیبانی از رهبری «امام خمینی» مبدل کرد و سرانجام مدت کمی پس از ثبت این عکس، در سن 80 ساله‌گی،(به تاریخ 23 مهر ماه 1361 شمسی) در محراب نماز، توسط «دار و دسته‌ی مجاهدین»(موسوم به «منافقین») با انفجار نارنجک، خلعت شهادت پوشید.
و اما «حمیدرضا رحمانی»...
 او و دو برادرش «علی رضا» و «غلامعلی»، امروز در بهشت زهرای تهران آرمیده اند. روی سنگ مزارِ «حمیدرضا» نام «کربلای 5» می درخشد.
روحمان با یادشان شاد
هدیه به ارواح بلندپروازشان صلوات
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

عکس یادگاری دو نسلِ «حزب الله»


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    و تو مپندار که ما زنده‌ایم و شهدا مرده‌اند . . . و حقیقت این است که دنیا ما را با خود برده است و شهدا مانده‌اند
  • ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    رحمت ورضوان الهی قرین ارواح متعالی این دو یار حضرت روح الله باد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس