کد خبر 467130
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳

عضو كميسيون حمل و نقل و عمران شوراي شهر تهران گفت: به منظور كاهش تسهیل تردد محصلان و کاهش ترافیک كارت‌بليت‌هاي مترو و اتوبوس‌ با تخفيف‌هايي تا سقف ۵۰درصد به دانش‌آموزان و دانشجويان تعلق مي‌گيرد.

 به گزارش مشرق، ابوالفضل قناعتي عضو كميسيون حمل و نقل و عمران شوراي شهر تهران، با تاكيد بر اينكه مترو و اتوبوس و به طور كلي استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومي تنها راهكار كاهش ترافيك مهرماهي پايتخت است، تصريح كرد: در آستانه سال جديد شاهد تحولات چشمگيري در سيستم حمل و نقل عمومي خواهيم بود كه همه اين تغييرات حداقل ۲۰درصد به روان‌سازي تردد خودروها در شهر كمك خواهد كرد.

وي با اشاره به اينكه در هفته جاري ۱۰ رام قطار به شمار قطارهاي مسافربري مترو اضافه مي‌شود، ادامه داد: هر رام قطار، شامل ۷ واگن است و با اضافه شدن اين قطارها شاهد خواهيم بود كه سرفاصله رسيدن قطارها به ايستگاه‌ها كاهش چشمگيري می يابد.

قناعتی همچنين از اضافه شدن ۲۰۰ دستگاه اتوبوس دو كابينه به ناوگان اتوبوس‌راني شهر تهران در آستانه سال تحصيلي جدید خبر داد و افزود: اين اتوبوس‌ها به تمامي خطوط اتوبوس‌راني شهر تهران افزوده مي‌شوند و اقدام به جابجايي درصد قابل توجهي از مسافران پايتخت خواهند كرد.

قناعتي به نوسازي ۶۰ اتوبوس برقي نيز پرداخت و عنوان كرد: يكي ديگر از تمهيدات حمل و نقلي مديريت شهري، ورود ۶۰ اتوبوس برقي بازسازي شده به ناوگان حمل و نقل عمومي است كه در مسيرهای ۱۷ شهريور و ميدان شوش اضافه مي‌شوند تا از بار ترافيك احتمالي مهرماه تهران بكاهند.

عضو هیات رئيسه شوراي شهر آغاز به كار نيمه شمالي خط ۳ متروي تهران و جابجايي حدود ۶۰ هزار كودك استثنايي از سوي شهرداري تهران به صورت رايگان را دو تحول چشمگير ديگر پايتخت همزمان با بازگشايي مدارس خواند و گفت: هر ساله با آغاز سال تحصيلي جديد، شاهد به وجود آمدن گره‌هاي ترافيكي در خيابان‌هاي اصلي شهر هستيم كه بخش قابل توجهي از اين گره‌هاي ترافيكي با كمك سيستم حمل و نقل عمومي قابل رفع شدن است.

وي ادامه داد: با توجه به ورود ناوگان جديد حمل و نقل عمومي هم به مترو و هم اتوبوس‌راني، معتقدم سال تحصيلي جديد تهران با حجم كمتري از ترافيك نسبت به سال قبل آغاز خواهد شد و كمتر شاهد  اتلاف وقت‌ شهروندان در حجم انبوه خودروهاي در ترافيك مانده خواهيم بود.

قناعتي يكي از دلايل اصلي بروز ترافيك در ماه مهر را بي‌توجهي شهروندان به قوانين راهنمايي و رانندگي دانست و افزود: اگر شهروندان بكوشند همزمان با آغاز سال تحصيلي بيشتر به رعايت قوانين التزام داشته باشند، كمتر شاهد بروز گره‌هاي ترافيكي خواهيم بود. ضمن آنكه خانواده‌ها نيز تلاش كنند فرزندان‌شان را حتي الامكان با استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي جابجا كنند.

عضو كميسيون حمل و نقل شوراي شهر همچنين به آن دسته از شهرونداني كه زمان آغاز به كارشان بر عهده‌ خودشان است، همچون كسبه، توصيه كرد در روزهاي ابتدايي مهرماه، برنامه ترددشان را طوری تنطیم کنند که همزمان با محصلان و کادر آموزشی شهر از خانه خارج نشوند تا تلاقي زمان تردد‌شان با این قشر از شهروندان منجر به ترافيك بیشتر در خيابان‌هاي تهران نشود.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس