کد خبر 466663
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶

کمیسیون اعتباری بانک مرکزی برای تسریع در تکمیل واحدهای مسکن مهر ۵۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات را مصوب کرده است که قرار است بزودی برای تصویب نهایی به شورای پول و اعتبار ارائه شود.

به گزارش مشرق، پس از اینکه معاون اول رئیس‌جمهور دستور داد طرح‌های مسکن مهر در اولویت باشند تا در کوتاه‌ترین زمان، پرونده طرح‌های مسکن مهر در کشور بسته شود کمیسیون اعتباری بانک مرکزی نیز مصوب کرد تا برای کل پروژه‌های مسکن مهر 5500 میلیارد تومان تسهیلات، نیاز است به همین منظور قرار است بزودی این مصوبه به شورای پول و اعتبار ارائه شود.

بنابراین گزارش، از آنجا که از دو میلیون و 300 هزار واحد مسکن مهر که قرار بوده در کشور احداث شود، یک‌ میلیون و 820 هزار واحد به اتمام رسیده و 480 هزار واحد، هنوز تکمیل‌ نشده است به نظر می رسد اختصاص اعتبار جدید برای مسکن مهر بتواند در تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر در سال 95 کمک بیشتری کند.

در حال حاضر 300 هزار واحد مسکن مهر نیز به دلیل نبود خدمات زیربنایی و روبنایی افتتاح نمی شوند.

برنامه دولت، تکمیل طرح مسکن مهر تا پایان سال 95 است و برای اجرایی شدن این کار، به همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی مختلف نیاز است اما ظاهرا پرونده این پروژه همانطور که واحدی مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفته تا سال 96 ادامه خواهد یافت.

واحدی در پاسخ به این سؤال که آیا پرونده مسکن مهر در سال 95 به اتمام می‌رسد و بسته می‌شود، گفت: در این زمینه باید اذعان کنیم که اتمام واحدهای مسکن مهر در پردیس را در سال 95 تردید دارم، اما بقیه واحدهای مسکن مهر در سال 95 به پایان می‌رسد.

*اتمام برخی از واحدهای مسکن مهر در شهر پردیس به سال 96 کشیده شود

وی اضافه کرد: تمام همت این است که پروژه واحدهای مسکن مهر شهر جدید پردیس را در سال 95 به اتمام برسانیم اما فکر می‌کنم که اتمام یک تعداد از واحدهای مسکن مهر در این شهر به سال 96 کشیده شود، اما بقیه نقاط کشور را با قاطعیت می‌گویم که در سال 95 به اتمام می‌رسد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس