کد خبر 466352
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۸

دل‌شان می‌خواهد بعد از تمام خلوت‌های بی‌شماری که در کنج صحن‌ها و رواق‌های حرم داشته‌اند، حالا سمت دیگری از این بارگاه مقدس باشند، آن‌جا که می‌شود به نام حضرت رضا(ع)، خدمتی ارائه کرد و در زیر سایه‌ی پرمهر این امام بزرگوار کاری انجام داد که برآمده از نیتی پاک و عشقی خالصانه باشد.

به گزارش مشرق- شبکه‌ی محبین امام رضا(ع) از اوایل دهه‌ی کرامت راه‌اندازی شد و به شکل صفحه‌ای با عنوان پنجره‌ی فولاد در آدرس اینترنتی «razavi.aqr.ir» این امکان را به زائران می‌دهد که نام خود را در فهرست دوست‌داران حضرت ثبت کرده و براساس داشته‌های فردی و توانمندی‌های حرفه‌ای به جرگه‌ی افرادی بپیوندند که برای حضرت رضا(ع) کاری انجام می‌دهند. معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با ایجاد شبکه‌ی محبین امام رضا(ع) در نظر دارد با استفاده از فضای مجازی به مخاطبان و زائران یادآور شود که به شکل غیرحضوری هم می‌توانند به امام رضا(ع) خدمت کنند.
فرقی نمی‌کند در چه سرزمینی زندگی ‌کنند، شیعه باشند یا سنی، مسلمان یا مسیحی و فارغ از این‌که چقدر دورند و چقدر نزدیک می‌توانند عهدی بین خودشان و امام رضا(ع) داشته باشند و این منش را گسترش دهند.
سالانه میلیون‌ها زائر به حرم امام رضا(ع) مشرف می‌شوند اما چندبرابر این مقدار در فضای مجازی ظرفیت وجود دارد تا کاربران با معارف این حضرت آشنا شوند. در چنین شرایطی است که می‌توان زمینه را برای گسترش سیره‌ی رضوی در فضای مجازی مهیا ساخت. با استفاده از شبکه محبین، انرژی‌های پراکنده تجمیع شده و به صورت متمرکز در می‌آید. در این‌صورت کاربران به‌جای تولید چند محتوای مشابه، چند کار یکتا تولید می‌کنند.

همه دست به کار شوند!
علاوه بر این‌که روند ثبت‌نام در این شبکه متوقف نمی‌شود، متولیان امر پس از 23 ذی‌القعده که روز زیارتی امام رضا(ع) است افراد ثبت‌نام شده را به شبکه نورالهدی در حرم مطهر معرفی می‌نمایند تا در زمره کسانی قرار گیرند که محصولات فرهنگی تبلیغی حرم برایشان ارسال می‌شود همچنین از ثبت‌نام کنندگان رزومه درخواست می‌شود و به افراد حرفه‌ای‌تر کار حرفه‌ای داده می‌شود تا در مناسبت‌های مختلف بتوانند برای امام رضا(ع) خدمتی انجام بدهند. خیلی‌ها دوست‌دار امام رضا(ع) هستند، پس عجیب نیست اگر هم دختری سیزده ساله عضو شبکه‌ی محبین باشد و هم استاد برجسته دانشگاه که مقالاتی درباره‌ی این حضرت به این شبکه ارسال کرده‌، مهم این است که زائران و عاشقان با نیت‌های قلبی‌شان دست به کار شوند و حتی در بحث تبلیغات نیز با معرفی این شبکه به دیگران بخشی از فرایند اطلاع‌رسانی را بر عهده بگیرند. در واقع شبکه محبین بدون محدودیت است، این شبکه هم از اروپا و امریکا اعضایی دارد و هم از روستاهای دورافتاده، اعضای آن نیز یک شعار را دنبال می‌کنند و عقیده دارند که؛ «خدمت به شما مرز ندارد».
در این طرح حد و مرز بین متولیان و مخاطبان برداشته می‌شود.

این‌طور نیست که مسئولان در حرم یک طرف و مخاطبان طرف دیگری باشند، بلکه همه در جبهه‌ی تولید و انتشار محتوی رضوی قرار دارند و تفاوتی میان‌شان نیست. بنابراین شبکه محبین امام رضا(ع) برای پیش‌روی و ادامه‌ی این مسیر به حضور توأماً مردم و مسئولین نیاز دارد. همه باید خود را زیر پرچم امام رضا(ع) بدانند و همه‌ی آدم‌هایی که با امام رضا(ع) پیوند قلبی دارند اعم از مسئول و غیرمسئول باید وارد عمل شوند تا این شبکه به سرانجام خوبی برسد. تنها چیزی که اهمیت دارد، نیت قلبی آدم‌هاست.

منبع: هفته نامه اطلاع رسانی آستان قدس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    من که پیدا نکردم تو پایگاه اطلاع رسانیشون
  • داود تاجیکی ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    بسیار عالی و بجا است .موفق باشید انشا.....]
  • جود ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    قربونت بشم آقا جون السلام علیک یا علی بن موسی الرضا علیه السلام و رحمت الله و برکاته
  • عموزاده از تهران ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    جانم فدای آقا امام رضا ع

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس