کد خبر 466091
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹

منابع میدانی از کشته شدن دست کم ۱۱۷ تروریست در جریان دفع ۵ یورش خطرناک گروه‌های مسلح از سوی ارتش سوریه در جنوب این کشور و ناکام ماندن توطئه‌ای دیگر علیه ارتش و ملت سوریه خبر دادند.

به گزارش مشرق، شبکه المیادین گزارش داد: فرماندهی عملیات طوفان جنوب از پایان آن پس از پنج یورش شکست خورده به درعا که به کشته شدن 117 فرد مسلح انجامید خبر داد.

المیادین اعلام کرد: ادهم الکراد سخنگوی عملیات موسوم به طوفان جنوب در سوریه از پایان یورش به درعا پس از پنج یورش شکست خورده خبر داد و افزود: در این عملیات 117 فرد مسلح در جریان درگیری‌ها کشته شدند.

وی افزود: درگیری های نقاط ضعف گروه‌های مسلح از نظر عدم هماهنگی و نظم را نشان داد و حالتی از یاس و ناخرسندی در میان گروه‌های مسلح به وجود آمد و برخی خواستار بازنگری در بدنه گروه‌های مسلح شدند.

آخرین اخبار مربوط به اوضاع جنگی حومه دمشق

در تحولات میدانی سوریه نیز ارتش سوریه و گروه‌های مسلح در تل کردی در غوطه شرقی دمشق با یکدیگر درگیر شدند. منابع نظامی سوری شایعات مطرح شده از سوی رسانه‌های وابسته به گروه‌های مسلح مبنی بر تسلط این گروه ها بر منطقه تل کردی در ضاحیه الاسد در شمال شرق دمشق را تکذیب کردند.

این منابع همچنین اعلام کردند: در عدرا در حومه دمشق در اطراف زندان زنان این شهر، ارتش سوریه یورش گروه‌های مسلح را ناکام گذاشته شد و اخبار مربوط به تسلط افراد مسلح بر ساختمان های داخلی بی اساس است. این شایعات برای ضربه زدن به روحیه ساکنان دمشق در راستای دستورات خارجی است.گروه های مسلح از 72 ساعت قبل به مواضع ارتش در شمال شرق دمشق یورش بردند اما نتوانستند که پیشروی قابل ملاحظه ای داشته باشند.

این منابع افزودند: ضاحیه الاسد و زندان عدرا بخشی از شهر دمشق است و اگر به گروه‌های مسلح اجازه داده شود که بر این منطقه مسلط شوند، پایتخت در معرض تهدید مستقیم قرار می‌گیرد به ویژه که گروه‌های مسلح جیش الاسلام در بیشتر مناطق آن مانند دوما، حرستان والقانون حضور دارند.

منابع آگاه در ضاحیه الاسد اعلام کردند: گروه‌های مسلح مناطق مسکونی ضاحیه الاسد را به شدت زیر آتش گرفتند. ارتش اتوبان حرستا را به علت شدت درگیری ها بست؛ زیرا گروه‌های مسلح خودروهای عبوری را هدف قرار می دادند. با ادامه گلوله باران مناطق مسکونی بسیاری از ساکنان، خانه و کاشانه خود را رها و به سوی مناطق امن تر حرکت کرده اند.با این حال جوانان منطقه سلاح تهیه کرده ند و آماده مقابله با هر تحول غیرقابل پیش بینی است.

این منابع بیان کردند: گروه‌های مسلح یورش به ضاحیه الاسد انجام دادند که تانک‌های ارتش سوریه آنها را مجبور به فرار کردند. با این حال ساکنان منطقه که حادثه کشتار منطقه عدرا در یکسال قبل از سوی تروریست‌های جبهه النصره و دیگر گروه‌های مسلح را در ذهن خود دارند با وجود توصیه های اطمینان بخش در حل خروج از شهر هستند.

در حرستا، درگیری هایی میان ارتش و گروه‌های مسلح به قطع جاده بین المللی به سوی حمص منجر شد.

درگیری‌های شدید میان گروه‌های مسلح جیش الاسلام و جیش تحریر الشام

از سوی دیگر منابع سوری از درگیری میان گروه‌های مسلح جیش الاسلام و جیش تحریر الشام و کشته و زخمی شدن شماری از طرفین خبر دادند. نورس رنکوس سخنگوی تحریر الشام اعلام کرد: سرنوشت سروان فراس بیطار(جدا شده از ارتش سوریه وسرکرده این گروه) همچنان نامعلوم است و این پس از یورش گروه‌های مسلح به مراکز آنها در روز گذشته و قطع تماس میان آنها بود. افراد مسلح وابسته به زهران علوش (سرکرده جیش الاسلام) به شکل مستقیم به بیطار حمله کرده‌اند. ما خشونت را با خشونت و گفتگو را با گفتگو پاسخ می‌دهیم و آماده مقابله با هر یورشی هستیم.

دفع یورش تروریست ها از سوی ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت لبنان در الزبدانی

در الزبدانی، ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت یورش تروریست ها خارج از این منطقه را به قصر العلالی و قصر موزه در شمال شرق شهر دفع کردند. بر اساس اطلاعات موجود 30 فرد مسلح از طرفین کشته و زخمی شدند. ارتش و رزمندگان مقاومت مواضع تروریست‌ها را در الزبدانی و مضایا هدف قرار دادند.

حملات توپخانه ای ارتش به مراکز تروریست ها در درعا

در مناطق جنوبی منابع سوری از حملات توپخانه ای به مواضع تروریست ها همزمان با حملات هوایی به مراکز گروه های مسلح در شیخ مسکین، نوی، انخل، طفس، جاسم، داعل و الیادوده و ابطع در حومه درعا خبر دادند.

عملیات ارتش در قنیطره، حمص و حماه

ارتش سوریه مراکز تروریست‌ها را در الحمیدیه در حومه شمالی قنیطره هدف قرار داد.در میدان نفتی شاعر در غرب تدمر در حومه شرقی حمص ارتش سوریه با داعش درگیر شد و در شهر تلبیسه در شمال حمص ارتش سوریه با گروه های مسلح وابسته به اتاق عملیات الاعتصام بالله درگیر شد.

به موازات آن مقامات ترکیه گذرگاه باب الهوی در شمال ادلب را به طور کامل تا اطلاع ثانوی بستند.

در حومه شرقی لاذقیه به ویژه در محورهای قمه النبی یونس و جبل الترکمان، درگیری های شدیدی میان ارتش و گروه‌های مسلح جبهه النصره درگرفت.

تروریست های در اطراف فرودگاه دیرالزور زمین گیر شدند

منابع سوری اعلام کردند: ارتش سوریه تحرکات داعش در اطراف فرودگاه دیرالزور را دفع کرد و ارتش مراکزی که در چهار کیلومتری شرق فرودگاه نظامی دیرالزور از دست داده بود را پس گرفت. با پایان یافتن طوفان شن در این منطقه که داعشی های حساب ویژه ای در یورش خود روی آن باز کرده بودند، جنگنده های سوری به خوبی نیروی زمینی را پوشش دادند و مانع از ادامه تحرکات داعش شدند. برای بازپس گیری مراکز تحت اشغال داعش طی روزهای گذشته، ارتش از آتش شدید توپخانه‌ای و استفاده از عشایر عشیره‌های الشعیطات و البوسرایا و نیروهای دفاع ملی استفاده کرد.

در الحسکه، درگیری‌های شدیدی میان داعش و نیروهای دفاع مردمی در روستای جبل عبدالعزیز در حومه غربی استان و حومه تل حمیس و تل براک در گرفت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس