کد خبر 466010
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن پیشروی قابل ملاحظه ای در استان های تعز ، اب و مارب به دست آوردند.

به گزارش مشرق، شبکه تلویزیونی المسیره اعلام کرد: ارتش و نیروهای مردمی یمن پیشروی های قابل ملاحظه ای در منطقه حزم العدین، یکی از پایگاه های القاعده و مزدوران عربستان در استان اب به دست آوردند.

یکی از سرکرده های برجسته این گروهک تروریستی در این درگیری ها به هلاکت رسیده است.

همچنین ارتش و نیروهای مقامت مردمی یمن تلاش نظامیان ارتش عربستان برای باز پس گیری پایگاه دار النصر در جیزان را ناکام گذاشته و چهار خودروی نظامی آنها را منهدم کردند و شماری از نیروهای دشمن را به هلاکت رساندند.

این در حالی است که شماری از تک تیر اندازها و نیروهای ویژه عربستان به دست ارتش و نیروهای مقاومت مردمی یمن در منطقه الخوبه واقع در جیزان عربستان به هلاکت رسیدند.

یگان موشکی نیروهای یمنی پایگاه نظامی القوه را با گلوله های خمپاره هدف قرار داده و شماری از نظامیان سعودی مستقر در این پایگاه را به هلاکت رساندند.

علاوه بر این یگان موشکی، ارتش یمن محل تجمع نیروهای سعودی در روستای سوادنه در جیزان را نیز هدف قرار دادند.

در ادامه این حملات این شبکه از فرار دست جمعی خودروهای نظامی عربستان از پایگاه نظامی الردیف پس از حمله ارتش و نیروهای مردمی یمن به این پایگاه خبر داد.


به گفته منابع خبری چند روز پیش یک کارگاه آب معدنی هدف بمباران جنگنده های ائتلاف سعودی قرار گرفته بود که در این حمله بیش از نیمی از کارگران کشته شدند. در میان قربانیان یک کودک سیزده سال نیز وجود داشت.

با این همه مسلم است که عربستان برای بمباران یمن بوسیله موشک های ساخت آمریکا و انگلیس از جنگنده های ام پانزده آمریکایی و جنگنده های  انگلیسی بهره می گیرد.

محمد الاسعدی سخنگوی یونیسف در یمن گفت: وضعیت بشری در یمن به شدت فاجعه آمیز است. بیش از بیست میلیون شهروند یمنی نیازمند کمک های بشردوستانه فوری هستند. بیش از ده میلیون کودک یمنی وضعیت بدی دارند و بیش از همگان به کمک نیازمند هستند.

شورای امنیت سازمان ملل خواستار کمک 1.6 میلیارد دلاری به یمن شد

خبرگزاری شین‌هوا گزارش داد؛ در شرایطی که گفتگوهای صلح آتی یمن احتمال برقراری صلح را در این کشور قوت بخشیده است، شورای امنیت روز جمعه در بیانیه ای مطبوعاتی از جامعه بین المللی خواست به درخواست بشردوستانه سازمان ملل برای کمک 1.6 میلیارد دلاری به یمن واکنش نشان دهد.

در این بیانیه اعلام شده است: «اعضای شورای امنیت از درخواست بشردوستانه سازمان ملل که خواستار 1.6 میلیارد دلار شده ولی در حال حاضر فقط حدود 24 درصد آن تامین شده است، استقبال می کنند. آنها از جامعه بین المللی می خواهند به این درخواست واکنش نشان دهد».

براساس این بیانیه، آنها همچنین از همه طرف ها خواستند اقداماتی بی درنگ به منظور تسهیل انتقال فوری کمک های بشردوستانه و سوخت برای اهداف غیرنظامی به همه بخش های یمن و همچنین اقداماتی به منظور اطمینان خاطر درباره دسترسی سریع، امن و بدون مانع به افراد نیازمند کمک های بشردوستانه از جمله از طریق همه بنادر این کشور اتخاذ کنند.

بنابر اعلام سازمان ملل، اوضاع انسانی در یمن به وخامت گراییده است از جمله میلیون ها نفر در سراسر این کشور هم اکنون با ناامنی غذایی و خطر فزاینده قحطی مواجه هستند.

سازمان ملل روز پنجشنبه با اعلام این که قرار است گفتگوهای صلح با هدف پایان دادن به جنگ یمن هفته آینده در منطقه از سرگرفته شود، از همه طرف ها خواست «با حسن نیت» در آن شرکت کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است که شورای امنیت از تصمیم دولت (مستعفی و فراری) یمن برای شرکت در این گفتگوهای صلح همراه با دیگر طرف ها استقبال و بر لزوم پیگیری یک روند انتقالی مسالمت آمیز، منظم، فراگیر و تحت رهبری یمنی ها تاکید می کند.

یمن از سال 2011 که اعتراضات گسترده، علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق این کشور را وادار به کناره گیری از قدرت کرد، گرفتار بن بست سیاسی است.

سه سال گفتگوهای آشتی ملی نتوانسته است این بحران را حل و فصل کند و در حالی که نیروهای رقیب بر سر کنترل یمن می جنگند، خلاء قدرت بزرگی در این کشور به وجود آمده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس