نامزد ریاست‌جمهور آمریکا در سخنرانی امروز (چهارشنبه) درباره پیشنهادات پنج بندی خود برای مقابل با نفوذ ایران در منطقه سخن خواهد گفت.

به گزارش مشرق، هیلاری کلینتون، کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهور آمریکا در سال 2016، امروز (چهارشنبه) طی سخنانی پیشنهادات خود برای مواجهه با ایران در موضوعاتی به غیر از اجرای تفاهم هسته‌ای، را اعلام کرده و نیز تأکید خواهد کرد که هیچ اعتمادی به تهران ندارد.

این امر فرصتی در اختیار وی قرار خواهد داد تا تجربیات خود در حوزه سیاست خارجی را به رأی دهندگان یادآوری کرده و همچنین تمایلش برای اقدام فرای آنچه کاخ سفید انجام داده، نشان دهد.

یکی از دستیاران ارشد کلینتون می‌گوید، اظهارات وزیر سابقه پیشین آمریکا در مؤسسه بروکینز شامل برنامه پنج محوری‌اش برای مقابله با نفوذ ایران در منطقه خواهد بود.

پیشنهاد کلینتون شامل تعهدی برای حمایت بیشتر از امنیت رژیم صهیونیستی، افزایش حضور نظامی در منطقه خلیج فارس، و برنامه‌ای برای بازگرداندن شهروندان آمریکایی که اکنون در ایران محبوس هستند، می‌شود.

کلینتون پیشتر اعلام کرده که از برنامه جامع اقدام مشترک حمایت می‌کند و اصرار دارد که به عنوان وزیر خارجه و از طریق تحریم‌ها در وادار ساختن ایران به مذاکره نقش داشته است.

کلینتون در سخنرانی امروز اعلام خواهد کرد: "از این توافق حمایت می‌کنم. از این توافق به عنوان بخشی از یک استراتژی بزرگتر در مقابل ایران حمایت می‌کنم. اما اکنون، سرنوشت توافق در کنگره دیگر محل تردید نیست."

وی همچنین تأکید خواهد کرد که این تفاهم به معنای عادی شدن روابط با ایران نیست. "بنابراین باید منتظر بمانیم تا بدانیم چه پیش می‌آید: آن [برجام] را اجراء کنیم، ایران و نیروهای نیابتی را بازداریم، و متحدینمان را تقویت کنیم."

کلینتون در اظهاراتش بر اهمیت خلیج فارس برای آمریکا تأکید کرده و وعده خواهد داد که تنگه هرمز را باز نگه داشته و حضور نیروهای آمریکایی را در منطقه افزایش دهد. وی در این بخش از پیشنهاد خود برنامه‌ای برای افزایش تشریک اطلاعات و دفاع موشکی با متحدین آمریکا در خلیج فارس ارائه خواهد کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس