کد خبر 464591
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که وی نیازی به عذرخواهی به خاطر استفاده از ایمیل و سرور شخصی در زمانی که در وزارت خارجه آمریکا بوده ندارد چرا که کاری که انجام داده، مجوز داشته است.

به گزارش مشرق، هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا و نامزد پیشتاز دمکراتها در انتخابات ریاست جمهوری 2016 میلادی در مصاحبه با آسوشیتدپرس تصریح کرد: نیازی نیست به خاطر استفاده از ایمیل و سرور شخصی عذرخواهی کنم چرا که این کار اجازه داده شده بود.

وی در ادامه افزود: سئوالاتی که در خصوص شیوه استفاده وی از ایمیل شخصی در دورانی که وزیر خارجه آمریکا بوده، مطرح می شود، به مبارزات انتخاباتی وی خدشه ای وارد نکرده است.

کلینتون ضمن رد این مساله که تحقیقات در خصوص استفاده وی از ایمیل و سرور شخصی بر رقابت های انتخاباتی او تاثیر منفی داشته است، گفت: من واقعا طی تابستان امسال سخت کار و تلاش کردم تا بار دیگر خود را به مردم آمریکا معرفی کنم.

وی البته به این مساله بار دیگر اذعان کرد که "بهتر بود که برای کارهای شخصی و اداری، از ایمیل های جداگانه ای استفاده می کرده است. من نه تنها سعی کردم مسئولیت کاری را که بر اساس تصمیم خودم انجام دادم بر عهده بگیرم بلکه سعی نمودم تا آنجا که امکان دارد، شفاف باشم.

سال گذشته کلینتون بیش از 55 هزار صفحه از ایمیل های وزارت خارجه آمریکا را که طی سال های 2009 تا 2013 میلادی از طریق ایمیل و سرور شخصی خود ارسال و دریافت کرده بود، ارائه کرده است.

کلینتون گفته است که به این دلیل از ایمیل و سرور شخصی خود به جای ایمیل وزارت خارجه آمریکا استفاده کرده است که این مساله مدیریت ایمیل ها را از طریق یک دستگاه راحت تر می کرده است.

وزارت خارجه آمریکا اکنون در حال بررسی و بازنگری و انتشار علنی این ایمیل هاست. برخی از این ایمیل ها حاوی اطلاعاتی است که بعدا تصمیم گرفته شده است جزء اطلاعات طبقه بندی شده محسوب شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس