کد خبر 465130
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹

مدیر عامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در نشست ارزیابی برنامه‌های سیزدهمین دوره جشنواره امام رضا (ع) از آغاز دوره چهاردهم این جشنواره از شب مراسم اختتامیه سیزدهم خبر داد و گفت: چهاردهمین دوره جشنواره رسماً کلید خورده است.

 به گزارش مشرق، سیدجواد جعفری، مدیر عامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در نشست ارزیابی و آسیب‌شناسی برنامه‌های سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، از آغاز دوره چهاردهم این جشنواره از شب مراسم اختتامیه جشنواره سیزدهم خبر داد و گفت: ساعتی پس از برگزاری آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع)، چهاردهمین دوره این جشنواره رسماً کلید خورد و هماهنگی‌ها برای برگزاری نشست شورای مشورتی و آسیب شناسی جشنواره امام رضا(ع) آغاز شد.

برای خدمتی دیگر آماده‌ایم
وی در این نشست عنوان کرد: همه دست اندرکاران جشنواره در داخل و خارج از کشور خود را برای خدمتی دیگر آماده کرده‌اند.

جعفری با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) مبنی بر اینکه «تدبیر قبل از عمل تو را از پشیمانی باز می دارد»، افزود: این کلام حضرت به این معناست که  برای همه کارها برنامه ریزی و تدبیر داشته باشیم و ما نیز در برگزاری جشنواره امام رضا(ع) دقیقا براساس این حدیث پیش می رویم.

دبیر جشنواره بین المللی امام رضا(ع) ادامه داد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانشان در آیین اختتامیه جشنواره امام رضا(ع)، این جشنواره را نقطه عطف همه تلاش‌های وزارت ارشاد در طول یک سال دانستند؛ که این امر وظیفه ما را در برگزاری جشنواره سنگین تر می کند.

نظم؛ شاه بیت برنامه‌های جشنواره
وی به نظم حاکم بر جشنواره امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه در سفارشی خطاب به امام مجتبی(ع)، آن حضرت را به تقوای الهی و نظم در کارها دعوت می کنند. تاکید ایشان اهمیت ویژه وجود نظم در کارها را نشان می دهد. انسان های باتقوا نمی توانند بدون نظم کارهایشان را پیش ببرند و شاه بیت برنامه های جشنواره امام رضا(ع) حاکمیت نظم بر آن است.نظمی که این جشنواره را از دیگر برنامه ها متمایز می کند.

اخلاص مهم‌ترین عامل موفقیت
وی موفقیت سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) را وجود چهار عامل دانست و افزود: تقوا و اخلاص دست اندرکاران جشنواره در داخل و خارج از کشور مهم‌ترین عامل موفقیت این جشنواره است.

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) ادامه داد: عامل دوم عشق است. افراد در جشنواره امام رضا(ع) فراتر از محاسبات مادی و چرتکه انداختن با دلشان برای امام هشتم(ع) کار می‌کنند و کسی که با عشق کار  کند پیروزی و موفقیت در بطن فعالیت‌های اوست. چه این فعالیت ها دیده شود و چه نشود.

وی وجود باورها و اعتقادات را سومین دلیل موفقیت سیزدهمین جشنواره امام رضا(ع) برشمرد و اظهار کرد: چهارمین دلیل موفقیت امام رضا(ع) همت جمعی دست اندرکاران این جشنواره بود.

اختتامیه؛ آیینه عملیات 365 روزه
وی اختتامیه جشنواره امام رضا(ع) که همه ساله در شب میلاد آن حضرت در مشهدالرضا(ع) برگزار می‌شود را آیینه عملیات 365 روزه  این جشنواره در داخل و خارج از کشور توصیف کرد و افزود: تبلور همه زحماتی که در طول سال در داخل و خارج از کشور انجام می شود در مراسمی چند ساعته در مشهد در قالب آیین اختتامیه جشنواره تجلی می یابد و امید داریم ما آیینه خوبی برای تلاش همه همکارانمان در داخل و خارج از کشور باشیم و خدای ناکرده اسباب رنجش آن ها را فراهم نکنیم.

جشنواره‌ای بر پایه دل‌های عاشق
وی با تاکید بر اینکه جشنواره امام رضا(ع) برپایه دل‌های عاشق ارادتمندان به ساحت امام رضا(ع) بنا شده است، تاکید کرد: من عمیقا اعتقاد دارم جشنواره امام رضا(ع) به دست مبارک خود آن حضرت هدایت و مدیریت می‌شود و ذره‌ای تردید ندارم که ما همه بهانه هستیم تا ارادتمندان به امام رضا(ع) در بستر و زمینه ای که ما در قالب جشنواره فراهم می کنیم به ساحت امام خوبی ها و مهربانی ها ادای دین کنند.

به گفته وی، نشست شورای آسیب‌شناسی و مشورتی جشنواره بین المللی امام رضا(ع) به زودی با حضور اعضای این شورا و به ریاست علی اصغر کاراندیش مروستی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس هیات مدیره بنیاد بین المللی امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

براساس این گزارش در این نشست زهرا سروآزاد، معاون اجرایی بنیاد بین المللی امام رضا(ع) به ارائه گزارشی از فعالیت‌های اجرایی سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) پرداخت و ضمن تشکر از تلاش‌هایی که بخش‌های مختلف جشنواره در حوزه اجرایی انجام داده‌اند، تصریح کرد: در این دوره هماهنگی بسیار خوبی به لحاظ اجرایی بین دست اندرکاران جشنواره حاکم بود و این هماهنگی و تعامل باعث شد تا ما در مسیر همواری گام برداریم.

در ادامه این نشست هر یک  از اعضا به ارائه دیدگاه ها، نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود پرداختند و مقرر شد نشست‌های بعدی نیز در ارزیابی و آسیب‌شناسی جشنواره سیزدهم با حضور اعضای کمیته‌های اجرایی این جشنواره و با حضور مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) و معاون اجرایی وی برگزار شود.

منبع: روابط عمومی بنیاد امام رضا(ع)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس