کد خبر 465034
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸

رئیس جمهور اتریش گفت: درهای اتحادیه اروپا برای گفت و گو پیرامون راه های بسط این همکاری ها در زمینه مسائل مهم منطقه ای و بین المللی و تحولات مربوطه باز است.

به گزارش مشرق، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر دیروز با هانس فیشر، رئیس جمهور اتریش دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار رئیس مجلس با اشاره به روابط خوب و دوستانه بین جمهوری اسلامی ایران و اتریش گفت: ایران همواره روابط دوستانه و رو به رشدی را با اتریش داشته و همکاری های نزدیکی بین دو کشور در زمینه مسائل سیاسی و اقتصادی و تجاری وجود داشته است.

وی سفر رئیس جمهور اتریش در رأس یک هیأت بلندپایه سیاسی و اقتصادی به کشورمان را مهم ارزیابی و اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی از گسترش روابط فی ما بین در زمینه های مختلف حمایت می کند و امیدواریم سفر رئیس جمهوری اتریش به ایران نقطه عطفی در افق نوین همکاری های دو کشور در موضوعات سیاسی و اقتصادی در ابعاد منطقه ای و بین المللی باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از میزبانی اتریش در مذاکرات هسته ای اخیر بین جمهوری اسلامی ایران و ۱+۵ گفت: با نقش آفرینی مثبت کشورهای اروپایی در تحولات بین المللی موافقیم و اتریش نیز به خاطر مواضع مستقلانه و نقش مهم در اتحادیه اروپا محل مناسبی برای مذاکرات بود.

وی همچنین گفت: هم اکنون در مجلس شورای اسلامی کمیسیون خاصی مشغول بررسی مفاد توافقنامه هسته ای است و پس از آن نیز نمایندگان مجلس نظر نهایی خود را پیرامون آن اعلام خواهند کرد.

در ادامه این دیدار همچنین هانس فیشر، رئیس جمهور اتریش با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان گفت: این سفر علامتی روشن از تمایل اتریش برای توسعه همکاری های مشترک در آینده است و درهای اتحادیه اروپا برای گفت و گو پیرامون راه های بسط این همکاری ها در زمینه مسائل مهم منطقه ای و بین المللی و تحولات مربوطه باز است.

رئیس جمهور اتریش در ادامه افزود: اتریش از میزبانی مذاکرات هسته ای اخیر خرسند و مفتخر است و اکنون وقت آن است که با توافق اخیر میان ایران و ۱+۵ تمام تلاش و همت خود را مصروف تحقق اهداف توسعه همکاری های اقتصادی در جهت منافع متقابل کنیم.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس