کد خبر 464760
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳

قسمت پنجم «ترمیناتور» که با نام جنبی «پیدایش» هم از آن یاد می‌کنند. در ادامه فروش زیادش در چین این هفته نیز در این کشور پهناور شرق آسیایی 4/11 میلیون دلار فروخت و این در حالی بود که کل فروش این فیلم در مناطقی بجز آمریکای شمالی از 5/11 میلیون دلار در هفته سپری شده عبور نکرد و همین اعداد به خوبی نشان می‌دهد که سهم چین در شکل‌گیری فروش بالای ترمیناتور جدید چقدر بالا و مهم بوده است.

به گزارش مشرق، رقم فروش فوق حضور مجدد آرنولد شوارتزنگر را در رل اصلی‌ ترمیناتور پس از غیبت او در ورسیون چهارم به مسئله‌ای خوش یمن‌تر و پر ثمرتر تبدیل کرد به طوری که حالا این فیلم در سطح چین 109 میلیون دلار فروخته است و این حدود یک سوم از کل درآمد 346 میلیون دلاری آن در کشورهایی بجز آمریکا و کانادا را شکل می‌دهد. اضافه بر این رقم فوق یک چهارم از کل مبلغ فروش 435 میلیون دلاری «ترمیناتور 5» در سطح جهان نیز محسوب می‌شود و البته چون زمان اکران این فیلم در چین به زودی با فروش کلی و تقریبی 120 میلیون دلار پایان می‌یابد و اکران فیلم بالقوه پر فروش جدید تام کروز («ماموریت غیرممکن 5») شروع خواهد شد، باید همه آمار عالی به ثبت رسیده توسط آرنولد و دوستانش را فعلاً فراموش کرد و به حاصل کار تام کروز در سینماهای متعدد چین چشم دوخت. نمایش این فیلم که نام جنبی «ملت سرکش» («ملت چموش») هم به آن اطلاق شده، از همین امروز (سه‌شنبه) در سطح چین آغاز می‌شود و تعدادی از سالن‌های در اختیار «ترمیناتور 5» از اختیار آن خارج شده و به فیلم کروز اختصاص خواهد یافت.

رونق فیلمی با ریشه‌های بازی ویدیویی
«تیرانداز: مامور 47» با فروشی 3/11 میلیون دلار در 71 کشور و منطقه جهان دومین فیلم درآمدساز طی هفته گذشته در قاره‌های اروپا، آسیا، آفریقا، اقیانوسیه و آمریکای لاتین بود. این فیلم اینک 2/43 میلیون دلار در این کشورها و با احتساب آمارش در آمریکای شمالی 9/62 میلیون دلار در گیشه‌ها فروخته است. در هفته‌ای که گذشت، هم روسیه و هم ونزوئلا فروشی جالب را برای این فیلم به ثبت رساندند که درآمدسازی 4/2 میلیون دلاری‌اش در روسیه این فیلم را درصدر جدول پر فروش‌ها در این کشور نشاند اما فروش 1/1 میلیون دلاری آن در ونزوئلا هم این فیلم را صدرنشین آنجا نکرد زیرا «چهار شگفت‌انگیز» با قدری فروش بیشتر در این کشور آمریکای لاتین صدرنشین است. در نقطه مقابل فروش این فیلم که از روی یک بازی ویدیویی ساخته شده از 321 هزار دلار در هند و 301 هزار دلار در کره‌جنوبی بالاتر نرفت.

کارتونی که با یک میلیارد دلار هم سیر نمی‌شود
«مینیونز» کارتونی که همچنان می‌فروشد، این هفته هم 9/10 میلیون دلار در 57 کشور پول به بار آورد و حالا 714 میلیون دلار در کشورهایی بجز آمریکای شمالی و قدری بالای یک میلیارد دلار با احتساب این قاره فروخته است. این فیلم که مثل تعداد قابل توجهی از آثار موفق امسال کار استودیوی یونیورسال است، کارش را در ترکیه از این هفته با فروشی 865 هزار دلاری شروع کرد که این دومین شروع برتر برای یک انیمیشن در تاریخ حیات این کشور است و فقط قسمت سوم کارتون «عصر یخ» شروع فروشی بهتر در این کشور اروپایی واقع در خاک آسیا داشته است. فراموش نکنیم که هنوز نمایش این فیلم در چین و یونان شروع نشده است و آمار فروش آن در چین می‌تواند چنان بالا باشد که حتی در فروش نجومی فعلی آن نیز تغییراتی را ایجاد نماید.

«مرد مورچه‌ای» بر بام سرزمین کره
«مرد مورچه‌ای» بعد از مدتها صبر سرانجام در کره‌جنوبی هم اکران شد و با سودسازی‌ای برابر با 2/9 میلیون دلار نه تنها پیشاهنگ جدول پر فروش‌های این کشور در هفته گذشته شد بلکه بهترین آغاز اکران را برای یک فیلم کمیک استریپی مرتبط با شرکت مارول در این کشور شرق آسیایی به ثبت رساند. این فیلم که پل رود در آن رل اصلی (مرد مورچه‌ای) را بازی می‌کند، در این هفته 10 میلیون دلار در 35 کشور دنیا کاسبی کرد تا مجموع فروش‌اش در کشورهایی بجز آمریکا و کانادا به 210 میلیون دلار و با احتساب این دو کشور به 383 میلیون دلار برسد و باز هم ثابت شود که دنیای مارول و مخلوقات آن و حتی کاراکترهایی که در قیاس با قهرمانان خیالی مشهورتری مثل بت من شهرت و محبوبیت چندانی ندارند، سرشار از سود و بهره‌های مختلف نمایشی و اقتصادی است و هر چه بسازند، خواهد فروخت. ناگفته نگذاریم که پرواز «Ant man» که مایکل داگلاس هم در آن بازی کرده، در سطح ژاپن و سینماهای پر شمار آن تازه از 29 شهریور شروع خواهد شد.

آرتیست بازیهای پر سود تام کروز
قسمت پنجم «ماموریت غیرممکن» این هفته نیز 4/9 میلیون دلار در 64 کشور و منطقه جهان فروخت تا مجموع فروش‌اش در اروپا، آسیا، آمریکای جنوبی و شمال آفریقا به 328 میلیون دلار برسد و با احتساب آمارش در آمریکا و کانادا از 500 میلیون دلار هم عبور کند و تا اطلاع ثانوی روی 511 میلیون توقف نماید. در میان کشورهایی که نمایش آرتیست بازی‌های جدید تام کروز را از قبل شروع کرده بودند و دومین و یا سومین هفته اکران آن را تجربه کردند، می‌توان به فرانسه و ژاپن اشاره کرد. اولی با 4/1 میلیون دلار درآمدسازی «مردان غیرممکن» را درصدر جدول فیلم‌های پرفروش خود نشاند و ژاپن هم با 3/1 میلیون دلار درآمدسازی این فیلم را صدرنشین جداول خود ساخت. آلمان 980 هزار و بریتانیا 820 هزار دلار را به حساب سازندگان این فیلم ریختند و مقابل نام برزیل هم 700 هزار دلار در ارتباط با نسخه جدید «ماموریت غیرممکن» به ثبت رسید.

منبع: بانی فیلم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس