برنامه رادیویی «حوض نقره» به مناسبت روز ملی سینما گفت و گو با عزت الله انتظامی و محمدعلی کشاورز را تدارک دیده است.

عکس/ صف طولانی کانادایی‌ها برای تماشای فیلم «محمد رسول الله (ص)»// /464368 تکراریبه گزارش مشرق، ریحانه یزدان دوست تهیه کننده برنامه «حوض نقره» گفت: 21 شهریور ماه روز ملی سینماست برای همین «حوض نقره» در روز جمعه 20 شهریور، به ورود سینما به ایران در زمان مظفرالدین شاه قاجار می پردازد و در بخش های مختلف تاریخچه سینمای ایران را بیان می کند.

وی افزود: «تینا میرکریمی» گزارشگر برنامه «حوض نقره» کاری از گروه فرهنگ و اندیشه رادیو ایران به مناسبت روز ملی سینمابه خانه عزت الله انتظامی می رود و درخصوص موزه سینمای ایران صحبت می کند همچنین در عیادت با محمدعلی کشاورز در منزلشان در خصوص فیلم هایی که او بازی کرده به گفتگو می نشیند.

یزدان دوست گفت: بیان اولین فیلم های صامت «آبی و رابی»، فیلم ناطق «جعفر و گلنار» معرفی اولین عکاس ابراهیم خان باشی، اولین فیلمبردار خان بابا معتضدی از دیگر بخش های این برنامه است.

یزدان دوست خبرهای سینما و تئاتر، گزارش با آپاراتچی های قدیمی سینما را از دیگر بخش های این برنامه هنری دانست و افزود: صحبت این دوستان جالب است آن هم درزمانی که فیلم هابه صورت نگاتیو بوده و دیجیتالی نبوده است.

«حوض نقره» جمعه از ساعت 16 با گویندگی مهرناز فقیهی و کارشناسی مصطفی محمودی و سعیده جانی خواه از آنتن رادیو ایران پخش می شود.









منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • بچه پایین شهر ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    دمت گرم مجید مجیدی. خیلی اقایی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس