کد خبر 464645
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳

اگر می‌خواهید فیلم ببینید "محمد(ص)" را نبینید. اگر می‌خواهید مدتی در سینما باشید و فیلمی سرگرمتان کند اصلا به سراغ محمد(ص) نروید. اگر حتی می‌خواهید یک فیلم هنری خوش ساخت ببینید که تامل برانگیز باشدباز قید محمد(ص) را بزنید. محمد(ص) اصلا فیلم نیست.

گروه فرهنگی مشرق- اگر می‌خواهید فیلم ببینید "محمد" را نبینید. اگر می‌خواهید مدتی در سینما باشید و فیلمی سرگرمتان کند اصلا به سراغ محمد نروید. همین حالا فیلم‌های خوب و سرگرم کننده‌ای اکران هستند که می‌توانند انتخاب شما باشند. اگر حتی می‌خواهید یک فیلم هنری خوش ساخت ببینید که تامل برانگیز باشدباز قید محمد را بزنید. محمد اصلا فیلم نیست.

فیلم

پیش از دیدن محمد پیش‌زمینه‌هایی درباره اش داشتم. میگفتند فلان قدر هزینه شده برای فیلم. می‌گفتند فلانی خوب بازی کرده و آن یکی بد. می‌گفتند داستان و فیلمنامه‌اش ضعیف است و ...
بلیط ساعت 15 سینما آزادی را داشتم. وقت ورود به سالن داشتم مردد می‌شدم که بمانم یا بروم. اصلا شک داشتم که بتوانم تحملش کنم. سه ساعت و اندی...مگر می‌شود؟ من یک ساعت و نیم ( بجز زمان جشنواره) را به زحمت تحمل می‌کنم. حالا چند سال است که حتی اگر در حال تماشای بهترین فیلم هم باشم، از یک ساعت به بعد مدام ساعت را نگاه می‌کنم که کی تمام می‌شود. آن وقت چطور می‌خواستم بیش از سه ساعت یکجا بنشینم و فیلم ببینم.

فیلم

شماره صندلی ام 2 بود. یعنی گوشه گوشه. به حراست سالن گفتم که چشمم کمی اذیت می‌کند و اگر ممکن است جای مرا عوض کند. مسول حراست که  مرد جوانی شیکی بود و کت و شلوار طوسی پوشیده بود، لبخندی زد و گفت: " سالن تقریبا پر است و جابجایی مشکل است.  نگران نباشید. این فیلم مثل فیلم‌هایی که تا حالا دیده‌اید نیست. یک چیز دیگریست و چشمتان هم اذیت نمی‌شود."
 بهم برخورد که لابد خیال می‌کند فیلم ندیده ام. اصرار کردم و جایم را عوض کرد.
پیش از شروع " محمد" چند تبلیغ پخش شد که کلافه‌ام کرد. صدای سینما وحشتناک بود. به ذهنم رسید که بعد از نمایش بروم سراغ مسول سینما و حسابی گلایه کنم بابت صدای بد و گوشخراش سینما.
چند برگ کاغذ و خودکار هم کنار دستم گذاشتم. عادت دارم که توی تاریکی سینما آنچه مهم است را تلگرافی می‌نویسم تا فراموش نکنم و بعدا به آن بپردازم.
" محمد" که شروع شد همه ذهنیاتم به هم ریخت. اصلا دیگر ایراد صدا را هم بعد از سه چهار دقیقه متوجه نمی‌شدم.
همان ده دقیقه اول کافی بود تا همه پیش فرض‌های ذهنیم به هم بریزد و حتی دستم به قلم نرود. فقط موفق شدم همانطور که چشمم به پرده بود روی یکی از کاغذها بنویسم" محمد فیلم نیست...فیلم نمی‌بینم."

فیلم چنان عظمت و شکوهی دارد که میخکوبت می‌کند و به خودت که می‌آیی میبینی تیتراژ پایانی آمده و فیلم تمام می‌شود. اغلب افرادی که توی سالن بودند ظاهر چندان متشرعی نداشتند. اما فیلم که تمام شد گنگی همه شان را می شد دید. معمولا بعد ازدین فیلم‌ها مردم دست میزنند . بعد گروهی غر میزنند. زنها و مردهایی که با هم هستند برای یکدیگر از فیلم تعریف می کنند یا غر می‌زنند و از بدیهاش می‌گویند. آنها که مجردی آمده اند آرام می خندند و آن دیگری هنوز ولو شده است توی صندلی و منتظر خلوت شدن است و ....

اما اینبار جماعت به سبک بقیه فیلم‌ها  حتی بعد از پایان فیلم دست هم نزدند. غرغری هم درکار نبود. نه خنده‌ای نه تعریفی... سکوت محض. انگار همه هنوز گیج فیلم بودند. یک طبقه که پایین آممدند و خیابان که از پنجره سالن نمایان شد یکباره انگار جمعیت ناخودآگاه از ترس با واقعیت و دلهره بیرون آمدن از فضای مکه ترس داشته باشند قدم شل کردند. بعضی ها وقت بیرون آمدن توی خیابان و یک گوشه‌ای ایستاده بودند و بعضی دیگر همانطور مبهوت می‌رفتند.

به نظرم رسید اگر تا حالا موفق نشده‌اید " محمد" را ببینید چند نکته را برای بهتر دیدنش بگویم.

1-  تمام پیش‌فرض‌ها و هرآنچه درباره اش شنیده‌اید را فراموش کنید. شک ندارم که شکوه و ابهت فیلم شمارا خواهد گرفت. " محمد" با چنان عظمتی ساخته شده است و چنان تاثیرگذار است که فیلم‌های هالیوودی مثل نوح هم به پایش نمی‌رسد.

فیلم

2-  حتما در انتخاب صندلی دقت کنید. مهم نیست که وسط باشید یا گوشه یا جلو. مهم این است که راحت باشید. اگر آنجا که می‌نشینید حس خوبی نداشتید یا از کناردستیتان انرژی خوبی به شما نمی‌رسید حتما درصدد عوض کردن جایتان بر بیایید. انتخاب جای نشستن برای دیدن این اثر مهم است. چرا که اصلا قرار نیست فیلم ببینید. قرار است سفری پرشکوه  و باعظمت را شروع کنید که بیش از سه ساعت طول می‌کشد و اگر جایی که نشسته‌اید حس خوبی به شما بدهد از این سفر لذت بیشتری خواهید برد.

3-   اصلا به این فکر نکنید که مجیدی فیلم را ساخته و احتمالا با فیلمی مثل بچه های آسمان و رنگ خدا مواجه خواهید بود. این فیلم اصلا بجز دو سه پلان( مثل پلان آخر و دستهایی که توی آب می روند یا خاری که دامن مبارک پیامبر را می‌گیرد ) ربطی به مجیدی ندارد. قدرت و توان دیگری به ساخت فیلم کمک کرده است که باعث شده مهدی پاکدل نقش ابوطالب را چنان دیدنی بازی کند که اصلا خاطره پاکدل از گذشته و فیلم‌های دیگرش را فراموش کنی. توانی که باعث شده است تا مینا ساداتی در  نقش آمنه(س) چنان ظاهر شود که عظمت و زیبایی او را کاملا حس کنی. همان توانی که باعث می‌شود شک کنی به اینکه علیرضا شجاع نوری نقش عبدامطلب را چنان شکوهمند اجرا کرده باشد.و یا حلیمه که ساره بیات امکان ندارد بتواند به این زیبایی که در فیلم هست نقشش را ایفا کند.

فیلم


4-  دو سه جای فیلم صدای کودکی پیامبر آمده است. تنها بخشی که شما را از حال و هوای این سفر باشکوه دور میکند. هر جا دیدید این اتفاق می‌افتد و قرار است صدای پیامبر را بشنویم دست روی گوشتان بگذارید و نگذارید شنیدن این صدای نامتجانس لذت دیدن فیلمی چنان عظیم را از شما بگیرد.

5-  زمانی که فیلم تمام شد زود بلند نشوید. دو سه دقیقه‌ای روی صندلی بنشینید و بعد چند دقیقه ای را توی سالن بچرخید تا یکباره مواجهه با عالم واقعیت لذت حضور در فضای مکه را برایتان کم نکند.

6- زمان دیدن فیلم ، چرتکه انداختن و خط کشی کردن را فراموش کنید . این‌که فلانی خوب بازی می‌کند یا نه. این که صحت فلان اتفاق چقدر در تاریخ اسلام تایید شده است. این‌که کارگردانی کجا قوی‌تر و کجا ضعیف‌تر است و ....همه اینها را بگذارید برای بعد. فیلم آنقدر درگیرتان خواهد کرد که سه ساعت از بهترین ساعات عمرتان رقم خواهد خورد.

فیلم

7-  بعضی صحنه ها را بهتر و با حواس جمع تر ببینید. این صحنه ها تا مدتها در حافظه بصری شما باقی خواهد ماند. صحنه حمله سپاه ابرهه، بخش جدایی پیامبر از حلیمه، تولد پیامبر و مواجهه آمنه با او، سفر به سرزمینی که مردمش از شدت فقر می خواهند زنی با دوبچه را قربانی کنند( شکوه این صحنه مبهوتتان خواهد کرد) و بخش نامگذاری پیامبر.

8-  پیش از دیدن فیلم، عددها و رقم‌ها آزارم می‌داد. که مثلا فلان میلیارد برای یک فیلم؟ با این پول میشود مثلا صد فیلم ساخت و ... اما حالا بعد از دیدن فیلم گمان می‌کنم شاید از بهترین خرج هایی که تا حالا و توی این سال‌ها کرده‌ایم، هزینه ای است که بابت ساخت این فیلم درخشان کرده‌ایم. محمد باعث افتخار سینمای ما خواهد بود.

فیلم

9- پیش از دیدن فیلم شنیده بودم که موسیقی فیلم چنگی به دل نمی‌زند و ریتم مشخصی ندارد که بخواهی مثل موسیقی " الرساله " بعدا با خودت زمزمه‌اش کنی و ...
اما حالا گمان می‌کنم موسیقی این فیلم یکی از بهترین و بجاترین موسیقی‌فیلم‌هایی بوده که تا حالا شنیده‌ام. در تعریف مدرن موسیقی فیلم می‌گویند: موسیقی در فیلم نباید خودنمایی کند. نباید بیشتر از فیلم نظر را جلب کند. باید درصدد کمک به فیلم باشد بجای خودنمایی. در " محمد " بی‌گمان اگر موسیقی این نبود هیچگاه عظمت فیلم آنگونه که اکنون هست دیده نمی‌شد. «اِی.آر. رحمان» با ایثار در این فیلم بجای خودنمایی هرآنچه داشته را در خدمت پیشبرد اهداف فیلم قرار داده‌است.

10- می‌گفتند " الرساله " فیلم دیگری است و محمد نتوانسته است خاطره خوب آن را تکرار کند. ..با این‌که الرساله فیلم درخشانی بود موافقم. اما " محمد" چیز دیگری است. الرساله" فیلم" بود. اما محمد" یک سفر باشکوه" است. سفر با شکوهی که مکمل " الرساله" است برای نشان دادن بخشی از زندگی پیامبر مهربانی.

***کیوان امجدیان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 60
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • محسن ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 1
    مسخره این چه تیتریه براش انتخاب کردی. فکر ما خبر نخونده اییم ؟
  • ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    1 0
    ببینیم یا نه ؟ خوبه یا نه ؟ بشنویم یا نه ؟ قاطی کردم ...
  • ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    2 0
    تا حالا فیلم دیده بودی کلا؟ کارای بزرگ دیدی؟
  • ایرانی ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    1 0
    من دیروز فیلم رو دیدم... بازم میرم و میبینم ( به خاطر حمایت از اثر) فوق العاده بود بی صبرانه منتظر قسمت دومش هستم
  • ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    1 1
    متن خبر شروع غافلگیرکننده ای داشت.
  • مجتبی ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 1
    فیلم خوبیه ارزش یکبار رو داره..... و حتی بیشتر .... اما این نقد شما، انتظاران رو بالا خواهد برد به هر حال باید روی فیلنامه بیشتر کار می کردند تا حلقه های داستانی فیلم به هم دیگه آویخته بشه. اگر فیلمنامه ضعف نداشت تبدیل به شاهکار می شد. باید روی اطرافیان پیامبر بیشتر کار می کردند. مثلا می تونستند گره های داستانی روی حضرت عبدالله بگذارند. حیف ...... اما در هر حال موسیقی و تصاویر با شکوه فیلم انسان باعث می شه نقاط ضعف رو کمتر ببینیم .
  • سعید ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    2 0
    باشه هر چی تو بگی!مردم چه پر رو شدنا داره دستور العمل دیدن فیلم پخش می کنه !ده فرمان موسی به یادم افتاد!
  • ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    1 0
    آخه مجبورت کردن آدم، اینجوری بنویسی؟!!!!!! با کیا صحبت کرده بودی که بهت گفته بودن فیلم محمد خوب نیست و ... که یک دفعه شاکله ذهنj به هم ریخت؟ ها
  • جواد ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    واقعا کاش اون صدای بچگی پیامبر رو نمیزاشتن واقعا تاثیر خوبی نداشت
  • مهدی ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    ..." محمد" با چنان عظمتی ساخته شده است و چنان تاثیرگذار است که فیلم‌های هالیوودی مثل نوح هم به پایش نمی‌رسد.... جدا یعنی با فیلم نوح داری مقایسه می کنی؟ این مقایسه یعنی به نظر شما نوح هم فیلم عظیمی بوده! یه چند تا فیلم تاریخی دیگه هم ببین!
  • ناشناس ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    تنها چیزی که از این فیلمیاد گرفتم این بود که آب و هوای عربستان درست مثل گیلان خودمونه
  • سینا ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    حتما شما فیلم بهتری سراغ داری . دوست عزیز باری اینکه نشان دهی از چیزی سررشته داری نیاز نیست به یک اثر بزرگ حمله کنی ، اینو بفهم
  • ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    فیلم رو دیدم در یکی از بدترین سینماهای کشور.در رشت!دستگاه دیجیتال سینما تنظیم نبود و اپارتچی میگفت این دستگاه های جدید اصلا تنظیم نداره!!! خلاصه فارق از تمام این مشکلات شدید من فیلم قابل قبولی دیدم و اگه بر اساس استاندارد هالیوود نمره بدم بین 7 تا8 میدم بزرگترین مشکل فیلم صدای حضرت بود که تصنعی و بی معصومیت بود
  • 110 ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    خدایا به تمامی هنرمندان این مملکت غیرتی مثل غیرت هنرمندانی امثال آقای مجیدی و حاتمی کیا بده.
  • ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    تیتر خبر رو خیلی بد انتخاب کردید. همه فکر می کنند می خواهید انتقاد کنید از فیلم
  • سعید ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    چه جمله جالبی تمام پیش‌فرض‌ها و هرآنچه درباره اش شنیده‌اید را فراموش کنید!!!برادر من خودت که داری کلی پیش فرض تو ذهنا میزاری
  • ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    برو حتما ببین .فوق العادس.کاش اینو زودتر نوشته بودید که موقع صحبت های نقش پیامبر گوش ها رو میگرفتم.ولی شک ندارم دوباره امتحان میکنم
  • ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    خدا قسمت کنه ال سعود نجس نابود بشه همه بتونیم از مناطق خوش اب و هوای عربستان استفاده کنیم..بعضی جاها و مناطق عربستان واقعا خوش اب و هواس فقط بیابان نیس.. همون طور که اگه کابل و قندهار افغانستان رو ببینی دهنت وا میمونه که مگه میشه ؟؟مگه داریم؟؟
  • ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    ایکاش امکاناتش بود تا سری بعدی فیلم رو سه بعدی بسازن
  • اکبر ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    فقط یک بار ببینید
  • نصیر ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    فقط تیتر رو خوندم تشکر اصلا نگاه نمی کنم...
  • علی ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    من که تا حالا 38 سالمه . تا حالا نرفتم سینما . چون پولشه ندارم. اما .اما خیلی دلم می خواهد بروم. حالا هم صبر می کنم شاید یه روزی تو تلویزیون گذاشتنش. اما اینه می دانم که چون اسلام زیباست ، ساختن فیلم اسلامی هم زیباست.
  • محسن ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    1 0
    نویسنده عزیز این تیتر نسبت به خبر بسیار بد است. تیتر شما باید این می بود : محمد (ص) فقط یک فیلم نیست.
  • سوباسا ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    چقدر گر فتی تبلبغ کردی شیطون؟
  • ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    نویسنده از بچه های گل کرمانشاه هست
  • ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    بخاطر تیتر شما من اصلا این فیلم رو هیچوقت نخواهم دید.
  • من ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    100بارهم کمه
  • منتظر ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    مرحبا به کارگردان فیلم بسیار عالی محمد رسول ا...
  • ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    واقعا فیلم محمد(ص)عالیه حرف نداره
  • ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    بچه ها فردا دحو الارضه
  • کرمانشان ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    ای ول داداش
  • ایمان ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    رفقا، اینقدر به تیتر گیر ندین، این یکی از اصول تیتر نویسیه!
  • ایرانی ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    نویسنده محترم خیلی قلم زیبایی داری بهت تبریک می گم.خوشبحالت من بعداز دیدن این فیلم که روز اول اکرانش بود خیلی مطالب زیبایی در ذهنم بودولی اصلا نمی تونستم بیانش کنم.همیشه همینجوره بعضی وقتا یه چیزایی به ذهنم میاد مثلادرباره خدا حال خوبی هم پیدا می کنم ولی قلم وبیان خوبی ندارم.واقعا کسانی که قلم وبیان خوبی دارن خیلی باید قدر این نعمت را بدونن ودرباره همه چیز ننویسن
  • ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    امیدوارم برای قسمت دوم فیلم سریعا بودجه ملی کنار گذاشته شود و بلافاصله ساختش استارت بخورد و مثل فیلم حضرت سلیمان نشود ، بی تعارف شل بجنبیم سفت خوردیم ، فیلم سفارشی صهیونیست ها از طرف قطر با بودجه وحشتناک سریعا ساخته می شود و معلومه که چی از توش درمیاد ، خشونت ، ابهام ، تکفیری گری و ....
  • ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    چون فیلم باب میلتونه دلیل نمیشه فیلم خوبی باشه اقایون مشرقی!! فیلم حتی طراحی لباس درستی هم نداره چه برسه به فیلمنامه و انسجام !! در تمام فیلمای ایرانی از زمان عهد بوق تا اسلام طراحی لباسها و حتی کاراکترهای خوب و بد همینجوری تابلو و پیش پا افتادست!! میگید دروغ میگم پس چند تا فیلم و سریال مشابه رو ببینید تا متوجه بشید دروغه یا نه!!
  • محسن ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    خداييش من تقربيا فيلم هايي كه به سينما مياد رو بيشترشون رو با خانواده ميرم و ميبينم اما انصافا محمئد چيزي ديگه بود به قول نويسنده نميتوني بگي خوب بود بد بود هنري بود نبود...... هرچي بود عاليه عاليه عالي بود
  • عبدالله ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    مشرق جو نده مردم خودشان میفهمند
  • ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    شما ظاهرا با سبک خبرنویسی غافلگیرانه و طرد و عکس اطلاع ندارید
  • ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    جالب اينه كه مفتيِ كوفتي عربستان ديدن اين فيلم را حرام اعلام كرده و همسو با آنها دانشگاه الازهر هم همين نظر را بدون ديدن فيلم اعلام كردند به نظر من آقاي مجيدي بايد به الازهر مصر نامه بنويسه و از اونها سئوال كنه كه چرا بدون ديدن اين فيلم همچين قضاوتي را انجام دادند تكليف وهابي هاي كثيف كه مشخصه اما علماي مصري چرا همچين نظري دارند فقط به دو دليل هست اول اين كه تحت تأثير تبليغات وهابي هاي كثيف قرار دارند دوم اينكه نميخواهند يك كارگردان غير عرب فيلمي بسازه كه از فيلم قبلي محمد رسول الله بهتر باشه به نظر من دليل مخالفت آنها با اين فيلم فقط دلائل نژادي دارد و بس اما آقاي مجيدي بايد به آنها نامه بنويسه وحداقل اين فيلم با دوبلاژ بسيار قوي به زبان عربي در برخي از مناسبتها مثل مسابقات بين المللي قرآن و يا در كنفرانسهاي مختلف براي مخاطبان عرب زبان پخش بشه تا طوطئه وهابي ها و نژاد پرستان مصري خنثي بشه
  • فریده ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    من امروز با چندتا از دوستام رفتم فیلم رو دیدم به نظرم عالی بود خصوصا بخشی که یهودیه گریه میکنه اخر فیلم
  • ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    همین قسمت هم با تکنولوژی الان قابل سه بعدی شدن است .
  • حامد ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    من خودم با عشق رفتم این فیلم رو ببینم اما از همان ده دقیقه اول فهمیدم فیلم نیست. بلکه مجموعه ای است از سکانس های مختلف جدا از هم. قصه ندارد. مکه اش هم شبیه یک روستای کوچک 30 خانوار است ! نمی دانم با نشان دادن موهای حلیمه دنبال چیست. نمی دانم چرا تقریبا در همه صحنه هایی که پیامبر را نشان می داد خواننده زن خارجی های های می کرد! آهنگ های غربی فیلم چه ارتباطی با اسلام و محمد (ص) دارد را هم نفهمیدم! فقط مقایسه کنید با جذابیت سریال مختار . نمی دانم هزینه این سینمایی سه ساعته قابل مقایسه با مختار 40 قسمته هست یا نه!
  • ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    چطور پول اینترنت داری بیای اینجا
  • ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    دوران اینجورتیتر ها بسر آمده ...
  • ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    خب شما نبین
  • حامد ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    فيلمنامه، موسيقي و فيلمبرداري فوق العاده اي داشت. به نظرم يه سر و گردن از تمام فيلمهاي ايراني بالاتره و ارزش بيش از يك بار ديدن را داره.
  • ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    مجید مجیدی وقتی کارگردانش باشه نباید شک کرد ضمن اینکه برترین سینمایی های آمریکا و اروپا هم در این ساخت این فیلم کمک کردن که جهانی شدن اثر و زیبایی فیلم را تضمین کرده...
  • حسین ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    برای فیلم به این قشنگی خیلی بد نوشته اید دوستان مشرقی
  • ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    متن درست وبجاست. تیتر خیلی بد است.
  • ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    متن درست وبجاست. تیتر خیلی بد است.
  • ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    منفی داری هزارتا یکی رو ثبت کرد ۹۹۹تا طلبت
  • حامد ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    مطلب عالی، بنده هم تقریبا اولش شبیه ایشون بودم دارم در 3 هفته برای سومین بار با خانوادم می رم فیلمو ببینم، البته سینمای خوب خیلی شرطه و لی نه اونقدرا . . .
  • مرتضی ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    نقد جالبی نیست. به هر جال همه این مسایلی که منتقد گفته نبین و ... جزیی از فیلم و فیلم سازی است
  • ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    باشه من می خواستم ببینم ولی چون مشرق گفت دیگه نمی بینم
  • ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    این تنها فیلمی بود که منو به سینما ی ایران کشوند و فیلمی با صحنه های بزرگ و جالب بود ولی یه فیلمنامه درست نداشت مثل این بود که ما چند داستان را در مورد پیامبر میدونیم و انها را به زور به هم وصل میکنیم تا فیلم تشکیل شود ولی موسیقی و فیلم برداری و ... عالی بود.
  • reza ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    ای مشرق منافق اوووووووووف بر تو
  • مهدي ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    0 0
    با سلام و عرض ادب، من از ارادتمندان جناب مجيدي بودم و هستم و از آثار ايشان هميشه لذت مادي و معنوي برده ام، ولي واقعا" بعد از ديدن فيلم حضرت محمد(ص) متاسف شدم. ايراد من اين است كه جوگير نميشم و هميشه سعي مي كنم به دور از هياهوهاي رسانه اي، در مورد اثري قضاوت كنم. ديشب بنده به اتفاق همسرم و دو فرزند 11 و 4 ساله ام براي ديدن فيلم به سينما ازادي رفتيم و موفق شديم براس سانس ساعت 12شب بليط تهيه كنيم و فيلم را به نظاره بنشينيم، آن هم با ذوق و شوق فراوان به سبب شناختي كه از جناب مجيدي داشتيم. زماني بنده عرض مي كردم قطعا" خداوند و امامان معصوم عليهم السلام در شكل گيري سريال "مختارنامه" عنايات خاص و ويژه اي به كارگردان محترم آن مبذول داشته اند كه تا اين درجه، اين سريال موفق شده تا واقعيات نهان و آشكار قيام آقا اباعبدالله(ع) و ياران بزرگوارشان را به بهترين شكل به تصوير بكشد. حال با ديدن فيلم حضرت محمد(ص) بيشتر بر اين عقيده ام مصمم شده ام كه اين آثار علاوه بر تخصص و تجربه و تعهد، نياز به عنايات خاص آن حضرات نيز دارد و صرف بزرگ بودن نام خالق اثر، دليل بر موفقيت آن اثر نمي شود. كمترين توقع و حداقل انتظار از چنين اثري، اين بود كه حال كه در گستره ي معنويت و معنا و باطن مفاهيم، توفيقي ندارد، حداقل موسيقي فيلم خاص و اثرگذار باشد و كلمات، آيات و اشعاري كه در فيلم در مدح و ثناي حضرت محمد(ص) تلاوت و قرايت و اجرا مي شود اگر قرار است به زبان عربي باشد، با رعايت دستگاه هاي موسيقي مناسب عربي و تلفظ صحيح كلمات و رعايت تجويد باشد تا در ديگر كشورهاي اسلامي نيز قابل پخش بوده و موجبات استهزاء آنها را فراهم ننمايد كه اين امر به راحتي با پتانسيل بالايي كه در زمينه ي قرايت قرآن كريم و اجراي تواشيح و ابتهالات و به سبب پتانسيل بسيار بالاي قاريان ممتاز بين المللي كشور عزيزمان حرفهاي بسياري را در جهان اسلام داريم قابل اجرا بود كه متاسفانه از اينها استفاده نشده و به سطح بسيار پاييني از آن در اين فيلم اكتفا شده است كه موجبات وهن فيلم را بدون دليل فراهم كرده ايم . . . صحبت در اين خصوص زياد است و اميدواريم كه فيلمهاي كاملتر و بهتري درباره ي پيامبر رحمت و مهربانيها در كشور عزيزمان به توليد برسد. با تشكر
  • ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    0 0
    مشرق جان ما چون نقد کردیم غیر قابل انتشاریم ؟ خجالت نمیکشی دروغ تحویل مردم میدی واقعا این فیلم بود ؟ چون مسلمونیم باید الکی به به و چه چه کنیم ؟
  • حامد ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    0 0
    اونی که شما می گی سه بعدی نیست، سه بعدی حتما باید هر دوربین دو لنز داشته باشه
  • منال کرماشان ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    0 0
    سلام خدمت دوستان هموطن ام سلام ویژه خدمت : "منا لیل کرماشان عزیز " خواستم خبر مهمی!!!! خدمتتان عرض کنم : جناب فراستی درمجموع فیلم را تایید فرمودند!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس