کد خبر 464293
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱

تهیه کننده فیلم دلتنگی های عاشقانه گفت: حرف فیلم مسئله ای است است که جامعه به آن نیاز دارد. مفهوم «دلتنگی‌های عاشقانه» برای خانواده‌ها بسیار مثبت است. زنی که در این فیلم می‌بینیم همواره از خود گذشتگی کرده و خانواده را حفظ می‌کند. وفاداری چیزی است که زن به آن توجه داشته است.

به گزارش مشرق،  پنجاه و ششمین جلسه سینما روایت با اکران  و بررسی فیلم «دلتنگی های عاشقانه» برگزار شد. رسول شادمانی در ابتدای جلسه با اشاره به اینکه «دلتنگی های عاشقانه» از چهارشنبه هفته آینده در سینماهای سراسر کشور اکران خواهد شد گفت: بسیار علاقه مند بودیم که در مراسم رونمایی این فیلم، خانواده شهید مدق نیز حضور پیدا می کردند که متاسفانه مطلع شدیم مادر این خانواده به علت عارضه قلبی در بیمارستان بستری هستند و از حضور ایشان در این برنامه محروم هستیم.

*روایتی از یک زندگی عاشقانه را حتما ببینید

اعظمیان در ابتدای جلسه طی صحبت‌هایی گفت: واقعاً ممنون هستم که دوستانی چون روح الله سهرابی، سید فرهاد حسینی و سردار جباری کمک کردند تا این فیلم ساخته شود. اما واقعاً نتوانستم آنچه را که می‌خواهم و علاقه‌مند بودم در این فیلم انجام دهم چرا که با کاستی هایی مواجه شدیم و من بیش از اینکه ذهنم را صرف خلاقیت کنم مجبور بودم حاشیه‌هایی را که به وجود می‌آمد پاسخ بدهم. با اینحال این فیلم روایت کننده یک زندگی عاشقانه است که باید آن را دید.

*پلان های حذف شده به فیلم لطمه زد/ «دلتنگی های عاشقانه» یک سروگردن بالاتر از سایر فیلمنامه ها است

او در ادامه گفت: اصولاً منتقدین قصه فیلم را تعریف می‌کنند و کمتر وارد نقد ساختاری می‌شوند. شخصیت اصلی فیلم فرشته است و او دائماً در جاهایی که حضور دارد روایت گر فیلم است. گرچه یکی از مواردی که به فیلم ضربه زد پلان‌هایی بود که حذف شد. از طرفی کاستی های موجود که باعث می‌شد تا دقیقه آخر ندانیم لوکیشن کجا است در ایجاد خلاقیت تاثیر گذار بود. شرایط را اگر دقیق بازگو کنم متوجه خواهید شد که چگونه این فیلم ساخته شده است. اما می‌توانم بگویم از خیلی از فیلمنامه‌ها یک سرو گردن بالا‌تر بود. تصور کنید بنده برای گرفتن پلانی که بازیگران روی موتور نشسته‌اند به شدت دچار مشکل شدم.

* شرایط را برای حضور چهره ها در آثار دفاع مقدسی فراهم کنیم

اعظمیان در ادامه گفت: یکی از مسائلی که باید دقت داشت این است که بازیگران چهره و شناخته شده برای بازی در فیلم‌های دفاع مقدسی حضور پیدا نمی‌کنند چرا که در این مسیر بی‌مهری دیده‌اند. بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند انتخاب‌های اولم نبودند. شرایط را برای حضور چهره ها در آثار دفاع مقدسی فراهم کنیم.

محمدرضا شرف الدین که تهیه کنندگی این فیلم سینمایی را برعهده داشت گفت: ابتدا باید بگویم دوست داشتم خانواده شهید مدق نیز حضور داشتند چرا که این فیلم بر اساس این شهید ساخته شده است.

وی در ادامه گفت: خوشحالم که بعد از مدت‌ها حاصل یک زحمت مردمی را روی پرده دیدیم. هر فیلمی در زمان ساخت مشکلات خاص خودش را دارد و یک تجربه جدید محسوب می شود. نباید فکر کرد که اگر 11 فیلم ساخته‌ایم می‌توانیم از یک فرمول مشخص در ساخت همه آن‌ها استفاده کنیم. تنها از درصد کمی از تجربه‌های آن‌ها برای ساخت اثر بدی می‌توانیم بهره ببریم.

*«دلتنگی های عاشقانه» یک اثر شهری است/ نبود لوکیشن مناسب در ساخت آثار انقلابی احساس می شود

او همچنین گفت: این فیلم یک اثر آپارتمانی نیست و به نظر می‌آید در یک دسته بندی مناسب باید بگوییم یک اثر شهری است که به موضوعی اجتماعی می‌پردازد که به دفاع مقدس نیز مرتبط می‌شود. واقعاً در تولید فیلمی که دفاع مقدس و انقلاب را نشان می دهد مشکلات زیادی وجود دارد که یکی از آن‌ها نبود لوکیشن مناسب برای ساخت است مخصوصاً در زمینه ایجاد صحنه‌های انقلابی چرا که تقریباً تمام آنچه که بوده از بین رفته است.

*زیر ساخت لازم برای فیلم های ارزشی را به وجود بیاوریم

او همچنین گفت: اگر قرار است که به دفاع مقدس به عنوان یک ژانر مادر نگاه شود باید بپذیریم که تجهیزات مان کامل نیست. باید به سمتی حرکت کنیم که زیر ساخت‌های لازم را برای سینمای انقلاب و دفاع مقدس ایجاد کنیم. شهرک دفاع مقدس که وجود دارد با چند تانک ضعیف و خاکریز نمی‌تواند پاسخ گوی نیاز این ژانر باشد. فیلمنامه‌های خوبی در حوزه سینمای انقلاب و دفاع مقدس وجود دارد اما شرایط ساخت آماده نیست. نبود لوکیش برای فیلم های دفاع مقدسی و انقلابی یکی از مشکلات اصلی است. دوربین‌ها باید با نمای بسته کار کنند و نمی توان در دکوپاژ حق مطلب را ادا کرد.

وی همچنین اظهار داشت: این فیلم با همکاری بنیاد سینمای فارابی و بنیاد فرهنگی روایت ساخته شد که در بخشی از کار با کمبود بودجه مواجه شدیم و فارابی بیش از سهمی که گفته بود پرداخت نکرد و تمام سختی آن به دوش خودمان در روایت افتاد این بی پولی شرایط بدی را به وجود آورد.

*وفاداری را در «دلتنگی‌های عاشقانه» ببینید/ مفهوم «دلتنگی‌های عاشقانه» برای خانواده‌ها مثبت است

شرف الدین در ادامه گفت: در این فیلم شاهد وفاداری و از خودگذشتگی زنی هستیم که در آخرین لحظات نیز از همسرش دل نمی‌کند. فارغ از هرچیزی در جامعه و نسل امروزی این وفاداری تا چه اندازه دیده می‌شود. در آن زمان خصوصیاتی از این دست در میان مردم فراگیر‌تر دیده می‌شد. این فیلم به زوج‌های جوان یاد می‌دهد که بر سر پیمانی که بسته‌ای باشید. به نظرم حرف فیلم مسئله ای است است که جامعه به آن نیاز دارد. مفهوم «دلتنگی‌های عاشقانه» برای خانواده‌ها بسیار مثبت است. زنی که در این فیلم می‌بینیم همواره از خود گذشتگی کرده و خانواده را حفظ می‌کند. وفاداری چیزی است که زن به آن توجه داشته است.

*فیلم در روایت قصه اش مشکل دارد/ فیلمی بسازیم که مردم تبلیغش کنند

در ادامه این برنامه محمدتقی فهیم منتقد سینما نیز گفت: به نظرم ابتدا باید دقت داشته باشیم که فیلم خوبی بسازیم که از سوی مردم استقبال شود. در شرایطی که همین بضاعتی را که در ساخت فیلم‌های دفاع مقدس و انقلابی داریم درحال کمرنگ شدن است باید دقت کنیم بیشترین بهره را ببریم. به نظرم ایرادی که می‌توان گرفت که در بسیاری از فیلم‌ها هم شاهد هستیم مسئله روایت است. روایت فیلم با مشکل مواجه است در دقیقه بیست و سه فردی وارد قصه می‌شود که تا آن لحظه ندیده بودیمش. باید فیلمی بسازیم که مردم تبلیغش کنند و زمانی که از سالن سینما بیرون می‌آیند آن را به دیگران پیشنهاد دهند.

با تمام انتقادها «دلتنگی‌های عاشقانه» از خیلی فیلم ها بهتر است

وی در ادامه گفت: با تمام انتقاد‌هایی که به فیلم دارم اما معتقد هستم که «دلتنگی‌های عاشقانه» از بسیاری فیلمک‌های شونه تخم مرغی بهتر است. این فیلم مسئله ای را بیان می‌کند که جزو مسائل دغدغه‌مند محسوب می‌شود. نقدی که از فیلم وجود دارد ساختاری است. به خوبی درک می‌کنم که کارگردان برای به وجود آوردن دو سکانس در فیلم سختی زیادی را کشیده است که یکی از این سکانس‌ها مربوط به بازی فروتن است که واقعاً تاثیر گذار است.

پنجاه و ششمین جلسه سینما روایت روز یکشنبه 15 شهریورماه در مجتمع فرهنگی اسوه برگزار شد.



منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس