کد خبر 463199
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳

یک کارشناس آمریکایی تصریح کرد مجلس نمایندگان آمریکا قبل از سنا، طرح ضد توافق هسته‌ای را تا روز چهارشنبه مطرح می‌کند.

به گزارش مشرق، "نیلس لسنیفسکی" تحلیلگر نشریه "رول کال" در آمریکا در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی اسپن گفت: «جمهوری خواهان قصد دارند پس از بازگشت از تعطیلات تابستانی کنگره به واشینگتن، طرحی را در مخالفت با توافق هسته‌ای در مجلس نمایندگان مطرح و مصوبه‌ای را در این خصوص پیگیری کنند.

احتمالاْ شماری از دموکرات‌ها نیز به این طرح رای مثبت خواهند داد. اما درمجموع، آرای اعضای مجلس نمایندگان به این طرح، حزبی خواهد بود. به صورت همزمان در سنا نیز طرح مشابهی مطرح خواهد شد. مجلس نمایندگان می‌خواهد پیش از سنا درباره طرح خودش رای گیری کند زیرا ممکن است در سنا، سناتورهای دموکرات با استفاده از امکانات قانونی ازقبیل طولانی کردن سخنرانی های خود، در روند پیگیری طرح سنا کارشکنی کنند و فرصت از دست برود و سنا نتواند مصوبه ای در این خصوص تصویب کند. به همین علت است که احتمالا مجلس نمایندگان با سرعت بسیار زیادی در این خصوص اقدام خواهد کرد.

 احتمالاْ مجلس نمایندگان روز چهارشنبه طرح خودش را مطرح و بررسی آن را شروع خواهد کرد و  روز جمعه درباره آن رای گیری خواهد کرد. اما سنا تا هفته بعد و تا مهلت تعیین شده یعنی هفدهم سپتامبر کار بررسی این توافق را طول خواهد داد. نوعی مسیر دوگانه در این زمینه مطرح است. سنا همان توافقی را بررسی خواهد کرد که در مجلس نمایندگان بررسی خواهد شد.»

وی در ادامه افزود: «دیگر کشورهای حاضر در گروه پنج بعلاوه یک بویژه اروپایی ها حاضر نیستند بار دیگر مذاکرات برای رسیدن به توافق هسته ای متفاوت با ایران آغاز شود. به همین علت است شماری از سناتورها ازجمله کریس کانز سناتور دموکرات از ایالت دلاوار با توافق هسته ای همراه شده اند. سناتورهایی هم در چند روز گذشته در دانشگاه‌های آمریکا به رایزنی پرداخته اند. اعلام نظر این افراد می تواند تعداد موافقان توافق هسته ای را در سنا به چهل و یک نفر برساند و مانع از آن شود که حتی طرحی برای مخالفت با توافق هسته ای در سنا مطرح شود چه برسد به اینکه تصویب شود.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس