المسیمیر تیمی که با نایب‌قهرمانی در لیگ دسته دوم قطر به جمع ستارگان این کشور راه یافته، امیدوار است با تکیه کردن بر توانایی‌های محمد نوری کاپیتان فصل پیش پرسپولیس، داسیلوا برزیلی و پینتو پرتغالی یکی از کاندیداهای زودهنگام برگشت به لیگ دسته دوم نباشد.

گروه ورزشی مشرق - در پایان لیگ 15-2014 ستارگان قطر، الشمال و الشحانیه دو تازه‌وارد به رقابت‌های مذکور با قرار گرفتن در انتهای جدول و سقوط به دسته دوم صعود و سقوطی آسانسوری داشتند. آیا المسیمیر که بعد از الریان صاحب‌نام به لیگ ستارگان صعود کرده، سرنوشتی مشابه با الشمال و الشحانیه خواهد داشت؟

کاپیتانی محمد نوری در حضور ستاره‌های پرتغالی و برزیلی

20 گل تا الریان

المسیمیر که ترجیح داده بازوبند کاپیتانی تیمش را بر بازوی محمد نوری ببندد، فصل قبل طی 17 دیدار با 14 پیروزی و 2 تساوی و تنها یک شکست 44 امتیاز گرفت تا بعد از الریان 48 امتیازی نایب‌قهرمان لیگ دسته دوم فوتبال قطر شود.

جالب این‌که الریان قهرمان تک شکست فصل خود را (3بر2) برابر همین المسیمیر پذیرا شد. شاید تفاوت آشکار الریان و المسیمیر در قدرت خط آتش دو تیم بود. آنجا که الریان 87 گل طی 17 بازی به ثمر رساند و المسیمیر 67 گل طی همین تعداد بازی.

تیمی که حالا مدیرانش از عقد قرارداد با کاپیتان فصل پیش پرسپولیس خوشحالند فصل قبل فقط یک مرتبه باخت و آن هم در ایستگاه هفتم برابر المعیدر (4بر3).

کاپیتانی محمد نوری در حضور ستاره‌های پرتغالی و برزیلی

دیپورت جرمی

به گزارش مشرق، جرمی انجوک 35 ساله مهاجمی بود که پیش از حضور المسیمیر شانس پوشیدن پیراهن این تیم را داشت. فورواردی با 196 سانتی‌متر بلندی قامت و اهل کشور کامرون. جرمی در فصل 12-2011 لیگ دسته دوم پرتغال (سگوندا لیگا) با موریرنزه نایب‌قهرمان شده بود. این فوروارد سابقه حضور در دسته سوم فوتبال بلژیک را هم با تیم THD (2012-13) داشت.

انجوک می‌خواست بعد از نایب‌قهرمانی با المسیمیر حضور در لیگ ستارگان را هم تجربه کند اما به نظر می‌رسد دیپورت او بعد از صعود حتمی باشد.

هر 131 دقیقه یک لبخند برای آقای گلی

به نظر می‌رسد امید این فصل المسیمیر در خط حمله به اریولتو امیلیانو سیلوای برزیلی باشد. مهاجمی که فصل پیش با اسپورتینگ کویلها در سگوندا لیگ پرتغال (دسته اول) چهارم شد. اریولتو فصل قبل 42 بازی برای اسپورتینگ انجام داد تا 35 مرتبه وارد ترکیب اصلی تیمش در جدول 24 تیمی رقابت‌ها شود. امیلیانو طی 3022 دقیقه 23 گل زده که از لحاظ ماآاااآماری عملکردی قابل‌توجه بود. یعنی به‌طور میانگین هر 131 دقیقه یک گل. قابل توجه این‌که اریولتو هرگز سابقه بازی در سری A فوتبال برزیل را ندارد اما در لیگ‌های سری D و B حضور داشته است.

کاپیتانی محمد نوری در حضور ستاره‌های پرتغالی و برزیلی

با تمام این اوصاف داسیلوا فصل پیش همه‌جوره آماده بود. این مهاجم در جام‌حذفی برای کویلها 6 بازی انجام داد تا طی 486 دقیقه 2 گل بزند. شاید بزرگ‌ترین دلیل خرید داسیلوا توسط المسیمیر کسب عنوان آقای گلی لیگ دسته اول پرتغال بود.

در فصل 15-2014 سگوندا لیگ داسیلوا مانند توزه مارکو از تیم توندلا، 23 گل زد تا همراه با او عنوان آقای گل مشترک رقابت‌ها را به دست بیاورد. البته مارکو 4 گل و امیلیانو 3 گل خود را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساندند.

با این حال توزه با توندلا قهرمان شد و راه لیگ برتر را در پیش گرفت، آن وقت داسیلوا با کویلها چهارم شد و المسیمیر قطر را برگزید.

رافائل مدافع لیگ برتری

المسیمیر در فصل 15-2014 لیگ یک قطر طی 17 دیدار 23 گل دریافت کرد. با این حال یوسف آدم مرد شماره یک کادرفنی تیم تصمیم گرفت یک مدافع برزیلی را به ترکیب خط دفاعی‌اش اضافه کند.

مدافع مدنظر یوسف آدم برای افزایش قدرت خط دفاع المسیمیر رافائل لیما آموریم است. این مدافع 28 ساله، فصل پیش در لیگ برتر فوتبال پرتغال برای تیم پاسکودوفریرا 19 بازی انجام داد. رافائل طی 1440 دقیقه با پیراهن پاسکو یک گل هم در دقیقه 59 بازی با آلکارمیکا به ثمر رساند تا از عوامل تاثیرگذار در تساوی 2-2 تیمش مقابل حریف باشد.

کاپیتانی محمد نوری در حضور ستاره‌های پرتغالی و برزیلی

درنهایت هم دوفریرا با کسب 47 امتیاز هشتم شد و رافائل رضایتنامه‌اش را برای پیوستن به المسیمیر دریافت کرد تا از نظر مالی به شرایط بهتری برسد.

پینتو پرتغالی کمک نوری

تیم جدید محمد نوری در خط هافبک به جز جذب این بازیکن هلیو خوزه پینتو پرتغالی را هم به خدمت گرفته است. هافبک 31 ساله با سابقه حضور در آپوئل قبرس پینتو در دو سال اخیر برای لژیاورشو لهستان توپ زده و فصل پیش طی 18 بازی و 1354 دقیقه یک گل به ثمر رساند. هلیو فصل پیش با لژیا 42 امتیاز گرفت تا تیمش بعد از لخ پوزنان نایب‌قهرمان لیگ برتر لهستان شود.

کاپیتانی محمد نوری در حضور ستاره‌های پرتغالی و برزیلی

این هافبک در فصل 14-2013 هر 25 بازی لهستانی را انجام داد و طی 1424 دقیقه 6 گل زد تا نشان دهد در صورت قرار گرفتن کنار محمد نوری می‌تواند مهره‌ای کارآمد باشد. پینتو سال 2008 با پیراهن آپوئل به شالکه 04 آلمان هم گل زد.

راه ناهموار

المسیمیر در لیگ 16-2015 ستارگان قطر راه ناهمواری را حتی برای ماندن در جدول رقابت‌ها پیش‌رو دارد. شاید اتکا به ستاره‌های خارجی این تیم توسط یوسف آدم سرمربی سابق زیر 23 ساله‌های سومالی کمک کند، شانس ماندن المسیمیر در لیگ ستارگان افزایش یابد.

با این حال شاید تنها نگرانی هواداران این تیم کیفیت نه‌چندان بالای بازیکنان داخلی این تیم باشد. بازیکنانی که امیدشان به درخشش محمد نوری، هلیو پینتو، اریولتو برزیلی و رافائل لیما در خط دفاعی باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس