کد خبر 462643
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸

حمید بعیدی نژاد در اینستاگرام خود از فواید خواندن سوره یاسین و برکات آن گفت.

به گزارش مشرق، حمید بعیدی نژاد دیپلمات ایرانی، مدیر کل اداره امور خلع سلاح و مدیرکل سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه ایران است.
وی در جدیدترین پست خود نوشت:‌ "از بزرگترين بشارتها براي ما معرفي سوره ياسين به عنوان قلب قرآن است كه مستند به روايتي است كه از محكمات روايات تمامي مسلمين مي است و هر چيزي را قلبي ست و قلب قرآن سوره ياسين است و شگفت آنكه ياسين اينجا از حروف مقطع قرآن مانند "الم" نيست بلكه نامي از نامهاي حضرت رسول خاتم (ص) است، رسولي كه خود "قلب" عالم امكان است.



اينها همه نمايانگر آن است كه اين سوره واجد معارف ويژه و منحصر به فردي است كه شايد نمونه آن در جاي ديگر پيدا نشود. سوره ياسين سي و ششمين سوره قرآن كريم است كه در مكه نازل شده است و به همين واسطه بيش از آنكه به تبيين احكام و حدود الهي كه ويژگي اصلي تر سوره هايي است كه در مدينه نازل مي شوند، به اصول بنيادين معارف الهي مي پردازد كه اين سوره به نحو اتم و اكمل به لب لباب آنها يعني توحيد و نبوت و معاد پرداخته است.

خداوند در اين سوره با شروعي كوبنده بعد از ذكر نام رسول به ياسين، بر قرآن عظيم قسم ياد مي كند. اينجا خداست كه قسم ياد مي كند، آنهم بر بزرگترين هديه آسماني مبتني بر وحي، آنهم قرآني كه عظيم است، و بعد هم قسم براي آنكه تاكيد نمايد بر اينكه اي پيامبر تو فرستاده ما هستي.

اين سوره انسان را به پيروي از راه پيامبران عظام فرا مي خواند كه صراط مستقيم است و جوهر رسالت انبيا نيز توحيد و شهادت بر احاطه حضرت حق بر تمام ملك و ملكوت است، و آنهم مسيري است كه از او شروع و به او نيز ختم مي شود و معاد بعنوان پايان مسير حركت ما از اين جهان امري ضروري و حتمي است.

و پايان سوره با آيه اي از آيات ممتاز قرآن كريم پايان مي يابد كه خلقت هر چيز در عرصه هستي فقط به اراده الهي متوقف است و هر آنچه را بخواهد خلق كند تنها مي گويد "بشو" و آن "مي شود".

مرحوم علامه طباطبايي مي فرمايند كه در جواني از عارف بزرگ آيت الله قاضي سوال مي كنند كه چرا سوره ياسين قلب قرآن خوانده شده، و ايشان اين آيه را دليل آن دانسته اند، آيه اي كه قيمومت مطلق پروردگار بر نظام خلقت را تبيين مي كند.
 
و با اين مقدمات عجيب نيست كه پيامبر اكرم (ص) فرمودند كه من دوست مي دارم سوره ياسين در قلب مومنين جاي گيرد. اهل بيت آثار تلاوت و تكرار تلاوتهاي اين سوره را بسيار دانسته و تاكيد فرموده اند كه اين سوره حفظ و روزي صاحب خود را تضمين مي كند.

كلام آيت الله وحيد خراساني در عظمت خواندن مداوم اين سوره كافيست كه مي فرمايند اگر مومنين آگاه از خواندن آن غفلت نمايند، چنان حسرتي بر دل خواهند خورد كه هيچ چيز نميتواند آنرا رفع نمايد.

توفيق خواندن هر روز اين سوره را از خداوند مي خواهيم تا به لطف او معارف عظيم اين سوره بر قلب ما جاي گيرد."

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    0 0
    آفرین دکتر خیلی گلی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس