کد خبر 462625
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹

رسانه ونزوئلایی «ال‌اونیورسال» گزارش داد که رؤسای جمهور روسیه و ونزوئلا با یکدیگر دیدار کرده و بر ایجاد ثبات در بهای جهانی نفت تاکید کردند.

 به گزارش مشرق، به نقل از «ال‌اونیورسال»، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز گذشته در «پکن» پایتخت چین، با یکدیگر دیدار کرده و به بررسی راه‌های ایجاد ثبات در بهای جهانی نفت پرداختند.

«مادورو» و «پوتین» که برای شرکت در هفتادمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم به «پکن» سفر کرده بودند ، ضمن حضور در پایتخت این کشور آسیایی با یکدیگر دیدار کردند؛ دو کشور نسبت به تقویت روابط دو جانبه «مسکو» (پایتخت روسیه) و «کاراکاس» (پایتخت چین) و همچنین گسترش زمینه‌های همکاری بین دو کشور ابراز تمایل کردند.

«مادورو» در این دیدار به همتای روسی خود اطمینان که راهکارهای مناسبی برای گذر از بحران کنونی قیمت نفت در نظر دارد.

«دیمیتری روگوزین» معاون رئیس جمهور روسیه اذعان داشت که دو کشور بر اصول چند قطبی‌گرایی جهانی و احترام به برگزاری انتخابات مستقل در کشورها تاکید کردند.

«پوتین» دراین دیدار ضمن ابراز رضایت از تقویت روابط دو جانبه کشورش و ونزوئلا، خاطرنشان کرد که سال گذشته مبادلات تجاری و بازرگانی بین کشورها به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته بود اما خوشبختانه در سال جاری با رشد 25 درصدی مبادلات تجاری در سطح جهانی مواجه هستیم.

«دیمیتری» معاون پوتین به نوبه خود اظهار داشت که ونزوئلا در منطقه آمریکای لاتین از موقعیت و دسترسی بسیار مناسبی برخوردار است و می‌تواند به شرکت‌های روسی اجازه سرمایه گذاری در این منطقه را بدهد.

«روگوزین» در این دیدار ضمن تایید اظهارات رؤسای جمهور ونزوئلا و روسیه گفت: با هم و در کنار هم می‌توانیم از اصول چند قطبی‌گرایی جهانی و احترام به برگزاری انتخابات مستقل در کشورها حمایت کنیم.

به گزارش فارس، سه‌شنبه 2 سپتامبر (11 شهریور ماه) رئیس‌جمهور ونزوئلا و «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین با برگزاری جلسه‌ای در «پکن» پایتخت چین آمادگی خود را برای گسترش روابط دوجانبه به خصوص در زمینه توسعه اقتصادی ونزوئلا اعلام کردند.

در طول این دیدار رئیس‌جمهور چین عنوان کرد که این کشور خواستار کمک به ونزوئلا از طریق تقویت همکاری‌ها در زمینه صنعت و فرهنگ می‌باشد.

ونزوئلا و چین تاکنون بیش از 445 قرارداد همکاری را در بسیاری از زمینه‌ها از جمله انرژی، زیرساختهای شهری، کشاورزی، تکنولوژی و آموزش به امضا رسانده‌اند.

تجارت با «پکن» همواره از اهمیت زیادی برای «کاراکاس» (پایتخت ونزوئلا) برخوردار بوده به ویژه در این مقطع زمانی که قیمت نفت به پایین‌تر حد خود رسیده است.

ونزوئلا از سال 2006 تاکنون در ازای عرضه نفت خود 50 میلیارد دلار از چین وام گرفته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس