کد خبر 462602
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۳

همزمان با تشدید نبردها در محورهای عملیاتی استانهای الانبار و صلاح الدین عراق، صدها مستشار نظامی از کشورهای اروپایی و آمریکا در حال آموزش و تجهیز نیروهای ارتش عراق هستند.

گروه بین الملل مشرق- همزمان با تشدید نبردها در محورهای عملیاتی استانهای الانبار و صلاح الدین عراق، صدها مستشار نظامی از کشورهای اروپایی و آمریکا در حال آموزش و تجهیز نیروهای ارتش عراق هستند.

آموزش ارتش عراق توسط مستشاران خارجی+تصاویر

بنابر این گزارش، صدها نفر از داوطلبان عضویت در ارتش عراق طی ماههای اخیر در حال طی دوره های آموزشی تحت نظر مربیانی از آمریکا، دانمارک و اسپانیا در پایگاههای نظامی الحبانیه الانبار و بغداد هستند. در این دوره ها کار با انواع سلاحهای انفرادی و تسالیحات سنگین و کاربری توپخانه و خودروهای زرهی و تانک آموزش داده می شود. 

آموزش ارتش عراق توسط مستشاران خارجی+تصاویر

این در حالی است که از زمان حمله نیروهای داعش به استانهای عراق که با فروپاشی فاجعه بار ارتش این کشور همراه بود، انتقادات جدی در رابطه با نقش و فایده حضور مستشاران اروپایی و آمریکایی در عراق مطرح شده است. در این رابطه، روزنامه المستقبل لبنان به نقل از برخی منابع آگاه اعلام کرد مستشاران آمریکایی در پایگاه الحبانیه واقع در نزدیکی الرمادی عراق در حال ارائه آموزش های نظامی به ۱۱۰۰۰ نفر از سنی های این کشور هستند.

آموزش ارتش عراق توسط مستشاران خارجی+تصاویر

 بر این اساس، هدف از آموزش این افراد، جلوگیری از هرگونه نفوذ ادعایی ایران در کشور عراق اعلام شده است. در این گزارش آمده است که ۱۵۰۰ نفر از این افراد آموزش دیده نیز به همین منظور در اقدامی محرمانه، به بغداد منتقل شده اند. آمریکا به بهانه آموزش به نیروهای عراقی علاوه بر این که زمینه حضور نظامی خود در عراق را فراهم می کند درصدد است تا بین نیروهای شیعی و سنی عراقی ایجاد اختلاف کرده و «حشد الشعبی» را نیروهای وابسته به ایران معرفی کند.

آموزش ارتش عراق توسط مستشاران خارجی+تصاویر

آموزش ارتش عراق توسط مستشاران خارجی+تصاویر

آموزش ارتش عراق توسط مستشاران خارجی+تصاویر

آموزش ارتش عراق توسط مستشاران خارجی+تصاویر

آموزش ارتش عراق توسط مستشاران خارجی+تصاویر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • شاهین ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    0 0
    خاک بر سرشان که به مستشاران آمریکایی و اروپایی اعتماد کرده و آن ها را به مقرهای خود راه داده اند معلوم نیست این ارتش عراق چه آش شله قلمکاری است باید نام آن را هیئت واگذاری زمین تغییر داد . این ارتش بی خاصیت در عقب نشینی و تسلیم شدن در مقابل تروریست های تکفیری تاکتیک های منحصر به فردی دارد که باید آن را در آکادمی ها معتبر دنیا تدریس و از سران و فرماندهان آن ها ( بعثی و رشوخوار ) در این راستا حداکثر استفاده شود !!!!!! پیروزی هایی که در آزاد سازی های اخیر بدست آمده حاصل جانفشانی های رزمندگان بدر ، عصائب ، جنبش انقلابی نجبا ، گردان های حزب الله ، امام علی (ع) و امام حسین (ع) است گرچه آن ها در این راه با کارشکنی آمریکایی ها و ارتش به اصطلاح عراق (ارتش شکمباره ها و بعثی ها ) و هم چنین نمایندگان حامی تکفیری ها روبرو هستند
  • علی ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    0 0
    خاک بر سر حیدر العبادی که مزدور امریکاست اینها جز ایجاد فتنه کار دیگری نمی کنند . چه معنی دارد که نصف بیشتر جمعیت عراق که شیعه است تن به دخالت سنی ها در امورش دهد؟ حال اگر همه بگویند دمکراسی است .چرا اجازه میدهند به امریکا که دخالت کند در امور عراق . بنظر من امریکا هنوز بدنبال نقشه خودش که تجزیه عراق به شیعه و کرد و سنی است می باشد .کردها که ثابت کرده اند زیر بار حکومت عراق نمی روند می ماند اهل سنت . که می بینید چگونه و با چه ترفنی در حال این مهم هستند نمیدانم چرا مسولین عراقی اینرا نمی فهمند.این سنی ها با داعش همپیمان هستند (البته بیشترشان) مگر ممکن است اینها بکمک امریکا بر داعش که الان بخش بزرگی از سنی ها هستند پیروز شوند؟ امریکا بدش نمی آید سنی ها از شیعه جدا شوند میخواهد اسم حکومت داعش باشد که از نظر آنها بهتر است همین باشد تا مداوم با شیعه در جنگ باشند خواه یک کشور سنی غیر داعش . در هر دو صورت راحت می تواند با اختلاف افکنی عراق را تجزیه کند. در سوریه هم به همین منوال است .دارند تجزیه میکنند سوریه را و تقریبا موفق عمل کرده اند . ایران به هیچ عنوان نمی تواند جلوی اینکار را بگیرد . این انقلاب مهای مردمی هم در کشورهای عربی را می بینید که چگونه دارند مدیریت می کنند.لیبی که از دستمان رفت .مصر هم همینطور یمن هم دارند موفق عمل می کنند و عراق و سوریه را هم داریم از دست میدهیم .تا دیر نشده فکر خود باشیم.
  • هووم ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    0 0
    فایده لشکر کشی آمریکا به عراق برای ما ایرانیها چه بود؟گمان می کردیم از شر صدام راحت شدیم ولی می بینیم که پانترکیست ها به مراتب بدتر از صدام و حزب بعث عراق عمل می کنند.البته با اجازه مسئولان!
  • ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    0 0
    یک سئوال؟ کدام یک از این مستشارهای کم سن و سال در یک جنگ واقعی (نه بازی پلی استیشن) شرکت کرده اند؟
  • احسان ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    0 0
    مشرق خوب توهینا رو منتشر میکنی احسنت!
  • یک مَرد ایرانی ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    0 0
    این بوی نفت بدجوری خیلی هارو حریص کرده علی الخصوص دولتهای غربی را
  • ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    0 0
    در دوره پیامبر ص هم افراد با گرز و چماق حمله میکردند و ارتشهای منظم را نابود میکردند. در واقع اگر افراد به درست یا نادرست به یقین برسند که کارشان درست است خیلی جسورانه میجنگند و با گرز و شمشیر از عهده توپ و تانک بر می ایند.
  • ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    0 0
    تا کی میخوان مستشاری باشن
  • سید صادق ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    0 0
    اونایی که باید بدونن میدونن که ژنرال کدوم کشور اگه یک ساعت دیرتر عمل میکرد بغداد سقوط میکرد میدونن قدرت مطلق خاور میانه کیه میدونن کی داره با داعش مبارزه میکنه و کی تجهیزات و سلاح میده به عراق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس