کد خبر 462442
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹

وزیر نیرو گفت: در حال حاضر، منابع آبی به دلیل حفر چاه‌های غیرمجاز به شدت افت کرده است.

به گزارش مشرق، حمید چیت چیان ظهر امروز در سومین همایش راهکارهای اقتصادی مقاومتی در محل مجتمع فرهنگی هنری سرو کاشمر اظهار داشت: اصلاح الگوهای برداشت در راستای جلوگیری از برداشت بی‌رویه از منابع آب زیرزمینی باید در دستور کار قرار بگیرد.

وزیر نیرو بیان کرد: یکی از مهمترین مسائلی که باید در دستور کار قرار بگیرد این است که باید از زمین به اندازه ظرفیت آن، آب برداشت شود و با اقدامات غیرقانونی در این زمینه و به ویژه چاه‌های غیرمجاز برخورد شود.

وزیر نیرو با بیان اینکه در نتیجه حفر چاه‌های غیرمجاز منابع آبی به شدت افت کرده است اظهار داشت: ظرفیت برداشت از چاه‌ها باید به صورت جدی اصلاح شود.

چیت چیان با اشاره به اینکه چاه‌های دارای پروانه نیز باید به اندازه ظرفیت صادر شده در پروانه آنها مورد برداشت قرار بگیرند تاکید کرد: علاوه بر این ظرفیت برداشتی از برخی چاه‌ها در کشور باید مورد بازنگری قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه متوسط میزان بارندگی در کشور به 205 میلی متر در سال رسیده است تصریح کرد: در حال حاضر میانگین بارش در دنیا 750 میلی متر است.

چیت چیان با تاکید بر اهمیت بخش آب و ضرورت استفاده بهینه از آن تاکید کرد: خدمات، صنعت و کشاورزی و پویایی این سه بخش در ارتباط مستقیم با منابع آبی و استفاده بهینه از آن است و باید الگوی مصرف آب تغییر پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: سال‌های قبل حجم آب‌های تجدیدپذیر کشور 130 میلیارد متر مکعب بوده است که در حال حاضر و با توجه به افزایش دما و همچنین کاهش میزان بارندگی‌ها، این منابع نیز کاهش پیدا کرده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس