کد خبر 461707
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه وزیر صنعت به جای انتقاد باید از مردم تشکر کند، گفت که خودروسازان با جان مردم بازی می‌کنند.

به گزارش مشرق، سیدمهدی هاشمی نماینده مردم تهران و رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اظهارات اخیر نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره کمپین «خرید ماشین صفر ممنوع!»، اظهار داشت: تمامی کمپین‌هایی که منطبق با اصول و مبانی و ارزش‌های اسلامی-ایرانی و انقلابی شکل می‌گیرند به نوعی از مشارکت و توجه مردم نسبت به تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های نظام نشأت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ما باید تشکیل چنین کمپین‌هایی را ارج نهیم، افزود: به نظرم جنبه سازندگی و ارتقایی کمپین «خرید ماشین صفر ممنوع!» بسیار بالاتر و ارزشمندتر از جنبه منفی آن است؛ هر چند ممکن است ضرر کوتاه‌مدتی هم برای ما متصور باشد اما قطعاً در درازمدت منجر به ارتقا و رشد تولید با کیفیت بالا خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس در ادامه تصریح کرد: به نظرم اینکه یک جماعتی در کشور به دنبال افزایش کیفیت خودرو باشند مثبت و سازنده است و ما باید از این نوع اقدامات جذاب حمایت و از آنها صیانت کنیم.

هاشمی تأکید کرد: ما بارها نسبت به افزایش قیمت خودرو داخلی علیرغم پایین بودن کیفیت آنها انتقاد داریم و تذکر هم داده‌ایم، خصوصاً به سازندگان خودرو اما متأسفانه توجهی به این انتقادات نشده است.

وی یادآور شد: همه تولیدکنندگان و سازندگان خودرو باید به این موضوع توجه داشته باشند که با جان انسان‌ها بازی می‌کنند، اگر که کیفیت‌ها و استانداردهای مورد انتظار را رعایت نکنند، جان این مردم در خطر است.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: مردم ما به دلیل اینکه مسئولان نسبت به افزایش کیفیت و استانداردسازی خودروها حداکثر تلاش خودشان را نکردند و یا در حدّ و شأن این ملت انتظارات را برآورده نساختند، خودشان مستقیم وارد میدان شدند و چنین کمپینی را به راه انداختند.

وی همچنین گفت: انتظار این است که آقای نعمت‌زاده وزیر صنعت موضوع ایجاد کمپین مذکور را قدر بداند و از این فرصت استفاده کند تا اصلاح لازم در صنعت خودروسازی کشور از طریق این اهرم و ابزاری که مردم ایجاد کرده‌اند، انجام شود تا انشالله کیفیت خودروهای تولید داخل افزایش یابد و صنعت خودروسازی ما استانداردهای لازم را برای حفظ جان مردم رعایت کند، وزیر صنعت به جای انتقاد و اظهار ناراحتی باید از مردمی که در جهت اصلاح و ارتقای کیفی خودروهای تولید داخل گام برمی‌دارند، تشکر کند.

سیدمهدی هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: صنعت خودروسازی ما نیاز به یک انقلاب و تحول زیربنایی دارد چه از نظر کمّی، چه از نظر کیفی و چه از نظر اقتصادی و مردم باید این رضایت‌مندی را از صنعت خودروسازی کشور پیدا کنند، خصوصاً که الآن شرایط اقتصادی کشور ما و از طرفی تحریم‌ها رنگ و بوی قبلی را نداشته و ندارند و می‌توانند از فرصت موجود استفاده حداکثر را ببرند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    0 0
    به جای حمایت از مردم بیچاره که دو سه برابر قیمت واقعی پول میدن و هزاران نفرشون به خاطر کیفیت پایین خودروهای داخلی کشته میشن ، از خودروساز حمایت میکنند! فرار به جلو اون هم در این حد فقط از بعضی آدمها بر میاد
  • یک ایرانی ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    0 0
    وجدانا دمت گرم ، درد دل یه ملت رو گفتی ...
  • مرادی ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    0 0
    جناب نعمت زاده از آقای هاشمی یاد بگیرید که چگونه با ملت حرف بزنید ایشان حقیقت رو می گویند و شما از خودرو سازان حمایت میکنید باید به آقای هاشمی احسنت گفت
  • هموطن ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    اقای وزیر جنابعالی بدرد وزیری نمیخوری چرا که ملت بزرگ وشریف ایران را قدر نشناختی وتوهین کردی باید علنا در صدا وسیما از این ملت خاضعانه عذرخواهی بکنی ...
  • علی ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    سلام- آقای نعمت زاده اولین بارش نیست که به این اظهارات می پردازد ایشان بجای تشکر از صبر و انقلابی بودن مردم شریف ایران بگویید متاسفانه از ادبیات نادرست استفاده میکند ....-باتشکر
  • امیر احتشام ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    واقعا دمتون گرم این وزیرنمیدونم چرا انقدر هوای خودرو سازها رو داره واعا این وزیر وزیر خوبی نیست
  • محمدی ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    وزیر خوبی نیست
  • فرهاد ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    دوستان باید درک کنین که یک مسئول بی کفایت باعث میشه چهره نظام جمهوری اسلامی هم خدشه دار بشه نباید همچین مسئولین بی کفایتی در راس امور مملکت باشن ،مردم باید از نظر ایشون پراید بخرن و خود ایشون سوار خودرو های ساخت وی ای پی این شرکت ها بشن خوب معلومه که ماشینی شما سوار میشی رو هم اگه ما سوار میشدیم از این حرفا میزدیم! دوستا لطفا همه کسانی که موافق این موضوع هستن پیگیری کنن ایشون حتی ادبیات صحبت کردن با مردم که ولی نعمت مسئولین هست از نظر امام خمینی رو هم بلد نیستن ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس