باید بپذیریم که هضم حمایت‌های همه‌جانبه از رهبر انقلاب از سوی استاد و سرایش همزمان شعر در مدح کسی که گستاخی‌های بی‌پروای او به رهبر معظم انقلاب روی آنتن بی‌بی‌سی معروف است، برای دوستداران ایشان سخت است.

نام استاد علی معلم دامغانی، نامی آشنا در میان علاقه‌مندان به هنر و ادبیات انقلاب است؛ نامی که دهه‌های متمادی است که با حوزه‌های متعدد شعر و موسیقی و ادبیات عرفانی و حماسی و آیینی این مرز و بوم، پیوندی ناگزیر برقرار کرده است و در بسیاری از این حوزه‌ها به عنوان پدر و آموزگار بسیاری از جوانان پیگیر و علاقه‌مند هنر و ادبیات انقلابی شناخته شده است؛ چه، او کسی است که از بدو پیروزی انقلاب اسلامی و حتی پیش از انقلاب، یار و همراه و پشتیبان افراد و گروه‌هایی بوده که در راه اسلام و انقلاب و امام و شهدا و دین و آیین این کشور قلم زده یا هنری از خود به یادگار گذاشته‌اند.

نسبت «معلم شعر انقلاب» با خواننده جریان فتنه چیست؟

تسلط علی معلم بر قرآن، ادبیات عرب، شعر فارسی در قوالب مختلف اعم از مثنوی، غزل، ترانه و...، تاریخ، اساطیر و عرفان بر کسی پوشیده نیست اما آنچه به‌تازگی باعث است، تغییر مشی سیاسی استاد نسبت به سالیان اخیر است.

استاد معلم که با سرایش اشعار و مثنوی‌های متعدد در مدح امام خمینی(ره)، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و حضور و شعرخوانی در جلسات شب نیمه ماه مبارک رمضان در محضر ایشان و نیز موضع‌گیری آشکار علیه فتنه 88، کارنامه انقلابی خود را برای ملت ایران به اثبات رسانده‌اند، امروز با سرایش غزلی در مدح محمدرضا شجریان، خواننده جریان فتنه با عنوان "عیادت مکتوب" باعث تعجب علاقه‌مندان انقلابی خود شدند.

نسبت «معلم شعر انقلاب» با خواننده جریان فتنه چیست؟

اما آنچه بر تعجب بیشتر شاگردان و دوستداران استاد معلم افرود، انتشار این مدحیه در تارک پایگاه اطلاع‌رسانی فرهنگستان هنر به همراه عکسی بزرگ از شجریان است؛ فرهنگستانی که با بودجه بیت‌المال اداره می‌شود و باید پاسدار هنر اسلامی و انقلابی این مرز و بوم باشد.
هرچند سرایش چنین شعری از استاد معلم بعید می‌نماید اما با فرض اینکه ایشان به علت همکاری‌های سابق در تولید برخی آلبوم‌های شجریان به وی علاقه هم داشته باشند دلیل نمی‌شود دلنوشته شخصی خود برای یک فتنه‌گر ضد انقلاب را روی خروجی پایگاهی قرار دهند که با هزینه عمومی اداره می‌شود؛ استاد صاحب پایگاه اطلاع‌رسانی شخصی با نشانی http://www.alimoalem.com که می‌توانستند این شعر را در آنجا منتشر کنند تا شائبه سوءاستفاده از تریبون عمومی برای اغراض شخصی نیز برطرف شود و به شائبه تغییر موضع سیاسی محدود بماند.

باید بپذیریم که هضم حمایت‌های همه‌جانبه از رهبر انقلاب از سوی استاد و سرایش همزمان شعر در مدح کسی که گستاخی‌های بی‌پروای او به رهبر معظم انقلاب روی آنتن بی‌بی‌سی معروف است، برای دوستداران ایشان سخت است.


نسبت «معلم شعر انقلاب» با خواننده جریان فتنه چیست؟

این موضع‌گیری عجیب، هنگامی عجیب‌تر می‌نماید که بدانیم استاد معلم همان کسی است که در دی‌ماه سال 1388 با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، بر جایگاهی تکیه زد که پیش از آن در اختیار میرحسین موسوی بود. انتصاب استاد به این سمت در آن زمان و پالایش مناصب مدیریتی فرهنگستان از عناصر مرتبط با فتنه، سر و صداهای فراوانی را در میان حامیان فتنه سبز و برخی اعضای فرهنگستان که دلبسته موسوی بودند برانگیخت تا جایی که سیل تماس‌ها و پیام‌های تهدیدآمیز بسوی استاد روانه شد و بنا بر برخی گزارش‌ها منزل ایشان نیز از تعرض فتنه‌گران مصون نماند و حتی برخی شاگردان سابق استاد که به اردوگاه فتنه پیوسته بودند نیز دست به قلم برده و به ایشان جسارت‌های وقیحانه‌ای کردند.

استاد معلم چندی پیش نیز با انتشار یک مثنوی کوتاه با مطلع "حامی عزت اسلام و امان سبط نبی" درباره خبر مربوط به تعرض به دو عمره‌گزار ایرانی در فرودگاه جده، باعث تعجب مخاطبان پایگاه‌اطلاع رسانی فرهنگستان هنر شدند، نه از آن بابت که این مطلب نیز بر تارک تیتر نخست این پایگاه قرار گرفت بلکه به علت استفاده از الفاظ رکیک و شنیعی که در آن شعر به کار رفته بود که مشرق از بازنشر آن معذور است.

در پایان ضمن آرزوی سلامت و طول عمر برای این شاعر و هنرمند متعهد انقلاب، ابراز امیدواری می‌کنیم که اقدام اخیر استاد، صرفاً ناشی از علقه‌ای دیرین به یک همکار سابق با امید به بازگشت مجدد وی به دامان میهن و مردم کشورش باشد و نه اتخاذ موضعی سیاسی در حمایت از هنرمندانی که هنر خود را در اختیار دشمنان این مرز و بوم قرار داده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 16
  • صادق ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    0 0
    در شعر مشخص بود که کدام شان شجریان مورد نظر ایشون بود ، ربطی به سیاست و غیره نداشت. از طرف دیگه قطعا بهتره اگر شجریان هم اشتباهی داشته سعی کنیم جذبش کنیم نه اینکه چنان رفتاری باهاش بشه که هل داده بشه به سمت معاندین ....
  • علی ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    0 1
    به شما چه ربطی دارد ؟
  • ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    1 0
    ایشون تمام اونچه که هست رو در بی بی سی گفت... دست روی شکمش کشید و اعتراف به نفاق خودش کرد... کسی که خودش میگه من دورو هستم چجوری قابل جذبه؟؟؟؟؟؟؟
  • فاطمه ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    0 0
    احسنت
  • ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    0 0
    مودب باش
  • محمد ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    0 0
    یکی از تاکتیک های دشمن اینه دفع و فحش از این طرف و چذب ازاون ور امیدوارم که استاد از این جریانی که میخوان ایشون رو ازانقلاب دور کنند با بصیرت عبور کنند ....
  • سید سجاد ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    0 0
    هرکسی برای سفرخویش با قطار بلیطی تهیه میکند و میخرد و لاجرم با قطاری که از مسافران بسیار پُراست به حرکت درخواهد آمد وابتداء وبعداز بحرکت درآمدن قطار هیچکس نمیداند که مقصد افراد درون قطار کجای این سفراست و بناچارو الزاماَ هرمسافری درجای خودش و طبق تصمیمش درمقصدی که باید پیاده خواهد شد و اینجاست که درپایان و آخرین ایستگاه این قطار معلوم خواهد شد چه تعداد از مسافرین اولیه مقصدشان انتهای این راه بوده . پس هرکسی جائی ازین قطار پیاده خواهد شد وقطار انقلاب اسلامی ایران نیز مسافرانی بسیار داشته ودارد باید اخرین ایستگاه را شاهد بود که چه کسانی تا اخر همسفربوده اند . والسلام
  • ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    1 0
    شما اگر شعر رو خوب می خوندی می فهمدی که شعر در ستایش ایشون نیست. بلکه نامه ای از دوستی قدیمی به دوستی دیگره که پا کج گذاشته. هدف از شعر در عین ابراز علاقه نسبت به گذشته، توصیه و نشان دادن راه و روش درسته: "تا گلستان شود به تو آتش در نباید به روی غیر گشاد"
  • ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    0 0
    البته انشاالله خدا آقای شجریان رو هدایت کنه و شفا هم به ایشون بده... ولی بنده ارادت خاصی به استاد دامغانی دارم و فکر می کنم ایشون قصد خاصی از این شعر داشتند، منظورم اینه که امیدی به تغییر رویه ی آقای شجریان دارند...
  • ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    0 0
    وقتی فلان برنامه اونجوری از آقای حنجره! تجلیل میکنه از بقیه چه توقعی هست؟ این همون برنامه ای هست که تو 88 چپ و راست علیه شجریان خبر پخش میکرد! حالا انگار آلزایمر گرفتن! امان از نون به نرخ روز خوری!
  • امید ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    0 1
    سینه ها را از کینه ها خالی کنید
  • ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    1 0
    استادمعلم پاسخ دهید واقعا چرا از یه آدم وطن فروش فتنه گرحمایت کردید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • احمد ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 1
    مانند مرغ سر کنده هر چه بالا و پایین بپرید، فایده ندارد . شعر سروده شده توسط استاد علی معلم در مدح استاد شجریان است و در تاریخ ماندگار شد.
  • رضوانی ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    http://www.honar.ac.ir/index.aspx?fkeyid=&siteid=1&pageid=938&newsview=4961جالب اینجاست که در پی مصاحبه استاد محسنیان راد با رسانه های بیگانه استاد معلم موضع گرفت در حالی که شجریان پاتوقش بی بی وسی است
  • علی ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 1
    استاد شجریان به خاطر آوازهای زیبائی که خوانده مورد احترام و علاقه منه . من کاری به عقائد، نظرات سیاسی و زندگی خصوصی اش ندارم و آرزو می کنم سالها زنده باشه و بازهم بخواند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس